رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طرح احیای تمام درختان تهران از امروز اجرا می‌شود

13:39 - 20 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۹۵۵
طرح احیای تمام درختان تهران از امروز اجرا می‌شود
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت احیاء و اصلاح درختان پایتخت، گفت: تمام درختان خشکیده تهران پس از مطالعات دقیق، اصلاح و به بهترین شیوه و با در نظر گرفتن گونه‌های مناسب اقلیم شهر تهران احیاء می‌شوند.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی در آیین احیاء درختان منطقه یک تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خیابان ولیعصر (عج) یکی از قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین خیابان‌های کشور و خاورمیانه است و به نوعی یکی از نماد‌های اصیل و مهم شهر تهران به شمار می‌رود، لذا رسیدگی به این خیابان به دلیل جایگاه و حافظه تاریخی چند نسل از شهروندان، بسیار ضروری است؛ در کنار جایگاه تاریخی، این درختان از ارزش اکولوژیکی بالایی برخوردارند و باعث کاهش آلاینده‌های گازی، ترسیب ذرات معلق، تلطیف هوا در فصول گرم و جذب کربن می‌شوند.

پیرهادی با بیان اینکه شرایط و کیفیت آب و خاک در رشد درختان و بیماری‌های که درختان به آن مبتلا می‌شوند، تاثیر دارد، اظهار داشت: در چند سال گذشته چند هزار درخت در این محور کاشت شده و برخی از درختان به دلایل مختلف از جمله فشردگی در برخی مناطق دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: خیابان ولیعصر (عج) ۱۸ کیلومتر طول دارد و ۱۷ هزار اصله درخت در این خیابان کاشته شده و موجود است.

وی ادامه داد: به طور میانگین باید فاصله غرس بین درختان چهار متر باشد که این موضوع در گذشته رعایت نشده و باعث پیوستگی و سایه اندازی درختان به خیابان ولیعصر (عج) شده و از جاذبه‌های این خیابان محسوب می‌شود.

پیرهادی بر ضرورت جایگزینی درختان خشکیده با درختان سبز تاکید کرد و افزود: مطالعات بسیاری با موضوع جایگزینی درختان انجام شده و اطلاعات خوبی در خصوص درختان خیابان ولیعصر (عج) جمع آوری شده که با برنامه‌هایی که در حال اجراست، وضعیت این خیابان نسبت به گذشته در حال بهبود است.

پیرهادی ابراز امیدواری کرد شهروندانی که با خیابان ولیعصر خاطره دارند، شاهد پویایی و بهتر شدن وضعیت درختان این خیابان در روز‌ها و ماه‌های آتی باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره درختانی که در خیابان ولیعصر جایگزین درختان خشکیده می‌شوند توضیح داد و گفت: درختان جدید از نهالستان‌های اطراف خراسان رضوی تهیه و به تهران آورده شده اند.

وی درباره سازگاری این درختان با آب و هوای تهران نیز گفت: کیفیت چنار‌هایی که از خراسان می‌آیند از وضعیت بهتری برخوردارند و آب و هوای آنجا با تهران نزدیکی بیشتری داشته و این چنار‌ها مقاومت بیشتری دارند.

به گفته وی، حدود ۵۰۰ اصله درخت با بن ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر در خیابان ولیعصر (عج) و خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف کاشته می‌شوند و این طرح در طول سال تداوم خواهد داشت و درختان تمام نقاط تهران به مرور اصلاح و درخت سبز جایگزین درختان خشک و فرسوده خواهد شد که این امر ضمن بازپیرایی منظر و چشم انداز شهری باعث ارتقاء محیط زیست و کیفیت زندگی شهروندان عزیز تهرانی خواهد شد

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *