گزارش حسابرسی شرکت کنترل ترافیک شهر تهران امروز در صحن شورا بررسی شد

12:46 - 20 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۹۳۷
گزارش حسابرسی شرکت کنترل ترافیک شهر تهران امروز در صحن شورا بررسی شد
گزارش حسابرسی شرکت کنترل ترافیک تهران در سال‌های مالی ۹۶ تا ۹۹ در صحن شورا بررسی و بر اساس استاندارد‌های مالی مطلوب اعلام شد.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر تهران؛ در یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت کنترل ترافیک شهر تهران برای سال‌های ۹۷ تا ۹۹ حسابرس رسمی شورا در قرائت گزارشی عنوان کرد: از نظر موسسه حسابرسی، صورت‌های مالی منتهی به تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ مطلوب نشان داده شده است.

ناصر امانی پس از استماع گزارش حسابرس رسمی شورای شهر در تذکری عنوان کرد: با توجه به ضرورت تذکراتی که ما در جلسات مختلفی عنوان کردیم در گزارش حسابرس شورا به درستی آمده و آن موضوع تایید نهایی مجمع در خصوص انتخاب مدیرعامل است که عنوان دارد از سال ۹۹ تا کنون اقدام به تغییر چندین مدیرعامل، اما متاسفانه نه تنها در روزنامه رسمی ثبت نشده بلکه الزامات آن نیز رعایت نشده است.

وی افزود: واقعیت این است که شرکت‌های تجاری شهرداری تهران بر اساس قانون تجارت جزو شرکت‌های انتفاعی نیستند و مطابق استاندارد‌های حسابرسی که مورد قبول وزارت کشور است حسابرسی می‌شوند.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: تعیین تکلیف وضعیت مالیات بر عملکرد سال ۹۲ و همچنین مالیات بر ارزش افزوده و بیمه شرکت برای سال‌های ۹۷ تا ۹۹ تا پایان تیرماه ۱۴۰۲، تعیین تکلیف اسناد مالکیت املاک طبقه هشتم پارکینگ لاله و زمین یافت آباد با توجه به استعداد و استقرار و تملک، تعیین تکلیف زیان انباشته، لزوم تعیین تکلیف اقلام راجع به انتقال از سنوات قبل و سرفصل موجودی‌های مربوط به سپرده‌های حسن انجام کار، بیمه و پیش پرداخت‌های مالیات، لزوم رفع مغایرت مانده مطالبات اداره کل امور مالی، مکلف بودن به رعایت مفاد بند ب ماده ۳ و تبصره یک قانون ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد در ارتباط با ثبت معاملات متوسط و بالاتر موضوع برگزاری مناقصات اعم از قرارداد‌های اجاره‌ای در پایگاه اطلاعات قرارداد‌ها جزو موارد تکلیفی این شرکت محسوب می‌شود.

در ادامه منیره حسینی با بیان اینکه وضعیت زیان انباشته از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ به صورت یک روند رو به رشد و یکنواخت فاقد زیان انباشته بوده است، اظهار کرد: در واقع دقت نظر در انجام فرآیند‌های مالی در این شرکت صورت گرفته، اما از سال ۹۴ تا ۹۶ شاهد روند رو به رشد زیان انباشته هستیم و عامل آن مالیات‌های نقد شده از سنوات گذشته بوده؛ به طوری که زیان انباشته به ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: عدم استفاده از افراد متخصص در بخش مالی که نتوانستند مشکلات مالیاتی را برطرف کنند، منجر به این زیان انباشته شده است؛ با این وجود تلاش کردیم که از سال ۹۷ زیان انباشته را کاهش دهیم و ۲۰ میلیارد تومان از زیان کم شود و به ۵۲ میلیارد تومان برسد.

حسینی با بیان اینکه برنامه‌هایی با مدیران ارشد شرکت پیش بینی شد، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات پیش بینی شده در شرکت، تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت و افزایش آن است که با این اقدام زیان انباشته پوشش داده خواهد شد و شرکت از شمول ماده ۱۴۱ خارج می‌شود، اجرای برنامه‌های مولدسازی نیز از برنامه‌های این شرکت است تا بتواند هزینه‌ها را پوشش دهد.

در پایان گزارش حسابرسی شرکت کنترل ترافیک شهر تهران برای سال‌های ۹۶ تا ۹۹ نیز مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفت و مقرر شد بند‌های تکلیفی اعمال و گزارش نهایی به شورا ارائه شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *