دیدار رئیس مرکز آسیا و اقیانوسیه با رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو

15:49 - 19 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۷۸۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
دیدار رئیس مرکز آسیا و اقیانوسیه با رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو
رئیس مرکز آسیا و اقیانوسیه با رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو دیدار و درباره توسعه مدیریت اطلاعات بلایای سازمان ملل متحد گفتگو کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، لتیزیا روسانو «رئیس مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا (APDIM) سازمان ملل متحد» با حضور در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ضمن دیدار و گفتگو با مهدی رهنما رئیس این پژوهشگاه از دستاورد‌های علمی و کاربردی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور بازدید کرد.

در این دیدار رئیس مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا (APDIM) سازمان ملل متحد بر همکاری علمی و پژوهشی بیشتر مجموعه پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در خصوص مخاطرات شن و گردوغبار در منطقه تاکید کرد.

کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه که به اختصار به آن ESCAP می‌گویند یکی از ۵ کمیسیون منطقه‌ای شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد (ECOSOC) است.

این کمیسیون در راستای افزایش فعالیت‌های اقتصادی در آسیا و شرق دور و همچنین تقویت ارتباطات بین این منطقه و سایر مناطق جهان بر اساس قطعنامه شورای اقتصادی اجتماعی تأسیس شد.

ESCAP دارای ۵ مؤسسه منطقه‌ای است که یکی از آن‌ها شامل APDIM «مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا و بحران» است که دفتر آن در تهران واقع شده است.

در ادامه این بازدید لتیزیا روسانو «رئیس مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا (APDIM) سازمان ملل متحد» با حضور در ساختمان مرکز رشد و فناوری علوم جو، هواشناسی و هوانوردی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در کارگاه بین المللی مجازی پایش و پیش‌بینی توفان‌های ماسه و گردوخاک با استفاده از تکنیک‌های نوین که در محل این مرکز در حال برگزاری است شرکت و ضمن سخنرانی به ارائه نظرات خود در این خصوص پرداخت.

وی به طرح منطقه‌ای اقدام در مورد طوفان‌های شن و گردوغبار در آسیا و اقیانوس آرام اشاره کرد و به عنوان راهکار به مواردی از جمله دامنه و تمرکز حوزه‌های اولویت دار در سطح منطقه‌ای و ملی، تعهدات بین دولتی برای مقابله با طوفان‌های شن و گردوغبار، تاثیر طوفان‌های شن و گردوغبار بر توسعه پایدار، ارزیابی خطر طوفان‌های شن و غبار در آسیا و اقیانوس آرام، اهداف عملیاتی و اقدامات توصیه شده خاص تاکید کرد.

کارگاه بین المللی پایش و پیش‌بینی توفان‌های ماسه و گردوخاک با استفاده از تکنیک‌های نوین در روز‌های ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ و به صورت مجازی با حضور مدیران و اساتیدی از کشور‌های ایران، ترکیه، صربستان، عراق، سوریه، عربستان، امارات متحده عربی، عمان، قطر، یونان، پاکستان، ترکمنستان، قزاقزستان، قرقیزستان و هند توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با مشارکت سازمان هواشناسی در مرکز رشد و فناوری علوم جو، هواشناسی و هوانوردی این پژوهشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *