گزارش امیرعبداللهیان به نمایندگان درباره از سرگیری حج عمره

12:02 - 19 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۷۱۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
گزارش امیرعبداللهیان به نمایندگان درباره از سرگیری حج عمره
سخنگوی فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر امور خارجه اعلام کرد که ما علاوه بر جنبه دوجانبه و سیاسی رابطه ایران و عربستان از جمله بحث از سرگیری حج عمره و راه‌اندازی کامل سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها، به تقویت دورنمای اقتصادی توافق میان دو کشور اسلامی هم توجه داریم.

خبرگزاری میزان- به گزارش خانه ملت، ابوالفضل عموئی سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه مجمع عمومی فراکسیون و با حضور وزیر امور خارجه اظهار داشت: روز گذشته جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی آخرین تحولات دیپلماسی کشور به ویژه در حوزه پیرامونی جمهوری اسلامی ایران، با حضور امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه برگزار شد.

نماینده مردم تهران و سخنگوی فراکسیون اکثریت مجلس با اشاره به صحبت‌های وزیر امور خارجه در این جلسه گفت: امیرعبداللهیان در این جلسه مروری بر روند‌های تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای داشت و گفت که دنیا به سمت تکثر بازیگران موثر و برآمدن قدرت‌های منطقه‌ای در حال حرکت است و با تغییر نظم بین المللی، اعمال هژمونی آمریکایی در مناطق مختلف جهان از جمله منطقه ما با چالش اساسی مواجه شده است.

عموئی در ادامه گفت: وزیر امور خارجه به تقویت نقش آفرینی نهاد‌های چندجانبه در همکاری کشور‌های جنوب، از جمله همکاری شانگ‌های و بریکس در جهان پیش رو اشاره کرد و از تصویب سریع اسناد عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگ‌های در مجلس تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که در اجلاس تیرماه این سازمان در دهلی، عضویت کامل و قطعی ایران در این سازمان اعلام شود.

نماینده مردم تهران گفت: امیرعبداللهیان در این جلسه به سیر روند از سرگیری روابط ایران و عربستان به عنوان شاخصی از تقویت همکاری منطقه‌ای در دولت سیزدهم هم پرداخت و گفت: ما علاوه بر جنبه دوجانبه و سیاسی این رابطه از جمله بحث از سرگیری حج عمره و راه‌اندازی کامل سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها، به تقویت دورنمای اقتصادی توافق میان دو کشور اسلامی هم توجه داریم.

عموئی افزود: در این جلسه ۱۱ نفر از نمایندگان عضو فراکسیون ضمن تقدیر فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی در ماه‌های گذشته، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات مرتبط با مسئولیت وزارت امور خارجه از جمله شرایط دانشجویان ایرانی خارج از کشور، مناسبات تهران- باکو، شرایط محور مقاومت، مطالبات جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های خارجی، و آب‌های مرزی با وزیر مطرح کردند. ارتقای رویکرد دیپلماسی اقتصادی در سیاست خارجی مهمترین مطالبه اعضای فراکسیون از وزیر امور خارجه در این جلسه بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *