رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ملاقات مردمی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در مجتمع قضایی شهید مفتح برگزار شد

11:11 - 19 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۶۹۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ملاقات مردمی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در مجتمع قضایی شهید مفتح برگزار شد
ملاقات مردمی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و مراجعه‌کنندگان به ویژه پرونده‌های مهم و کثیرالشاکی در مجتمع قضایی شهید مفتح برگزار شد.

خبرگزاری میزان-  بحیی جعفری در ادامه بازدید‌های مستمر، میدانی و همچنین برنامه ملاقات‌های مردمی در مجتمع‌های قضایی ۲۴ گانه تهران بزرگ، این بار در برنامه‌ای از پیش اعلام شده به همراه معاونین و مدیران قضایی_ستادی در مجتمع قضایی شهید مفتح حضور یافت.

 رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به همراه معاونین قضایی_ستادی در جریان این ملاقات که در ادامه دیدار‌های مردمی خود با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و همچنین آسیب‌شناسی روند‌ها و رویه‌های موجود در مجتمع‌های قضایی برگزار شد، به مدت ۴ ساعت در مجتمع قضایی شهید مفتح با ۵۷ نفر از شهروندان و مراجعه‌کنندگان ملاقات کردند و دستورات و ارشادات مقتضی را صادر کردند.

 جعفری در این بازدید بیان کرد: دیدار مستقیم با اصحاب پرونده موجب افزایش رضایتمندی، رفع مشکلات قضایی و شناخت بیشتر مدیر نسبت به مجموعه می‌شود.

وی افزود: گلایه عمده مراجعین از موانع در اجرای احکام صادره و اطاله رسیدگی در برخی از پرونده‌ها است که هر پرونده‌ای آسیب شناسی مخصوص خود را می‌طلبد.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران اضافه کرد: یکی از دلایل عمده منجر به اطاله در اجرای احکام، شناسایی اموال محکوم علیهم است که وقتی با عدم همکاری محکوم علیه در انتقال اموال قبل از محکومیت می‌شود، نیز پرونده را بیشتر در معرض اطاله قرار می‌دهد.

جعفری خاطر نشان کرد: مجتمع قضایی شهید مفتح که صرفا دعاوی حقوقی در آن رسیدگی می‌شود دارای ۲۳ شعبه دادگاه و ۴ شعبه اجرای احکام متمرکز می‌باشد و متاسفانه وارده بسیار بالای مجتمع و وجود مانده بالا از دیر باز، امکان کاهش زیاد موجودی را از همکاران گرفته است. 

رئیس کل محاکم تهران گفت: در سال ۱۴۰۱ میانگین وارده هر شعبه در این مجتمع ۱۹۴ فقره بوده است که در پرونده‌های حقوقی یک عدد غیرمتعارف و زیاد است و بلحاظ کمبود نیروی قضایی و بلاتصدی بودن تعداد قابل توجهی از شعب در سطح محاکم تهران موجب شده است نتوانیم به ضرورت افزایش شعب جهت تعدیل وارده بپردازیم.

ملاقات مردمی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در مجتمع قضایی شهید مفتح برگزار شد

وی در ادامه اظهار کرد: با لحاظ حجم کار بحمدالله همکاران تمام تلاش خود را در صدور آرای متقن و پاسخگویی به مراجعین بعمل می‌آورند که جای تقدیر دارد که با کمترین امکانات اداری و رفاهی بیشترین بازدهی را از همکاران شاهد هستیم. 

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران را در جریان این بازدید و برنامه ملاقات مردمی، حجت الاسلام و المسلمین علی زمانی، عادل ترازوی زر معاونین قضایی_ستادی رییس کل محاکم، محمدطاهر نجفی سرپرست مجتمع قضایی شهید مفتح، بابایی معاون اجرای احکام مدنی مجتمع، مهدی فلاح مدیر دفتر کل محاکم تهران و تقوی مدیر دفتر کل مجتمع قضایی شهید مفتح همراهی کردند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در راستای تکریم ارباب رجوع و استماع بدون واسطه مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان به محاکم تهران، در برنامه‌های از پیش اعلام شده به صورت مستمر و دوره‌ای در مجتمع‌های قضایی تهران حضور می‌یابند و از نزدیک پاسخگوی مراجعین مردمی هستند.

هفتمین ملاقات مردمی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در مجتمع‌های قضایی تهران در سال جاری، روز یکشنبه۲۴ اردیبهشت/در مجتمع قضایی قدس برگزار می‌شود که مراجعین مردمی به این مجتمع می‌توانند جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر به دفتر کل این مجتمع مراجعه کنند. 

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *