رونمایی از ۲ محصول فناورانه در صنعت هسته‌ای

15:13 - 18 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۶۰۱
رونمایی از ۲ محصول فناورانه در صنعت هسته‌ای
رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم رونمایی از ۲ محصول فناورانه در صنعت هسته‎ای گفت که نقشه سازمان انرژی اتمی یک نقشه راهبردی تمام کننده است.

خبرگزاری میزان - محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم رونمایی از ۲ محصول فناورانه در صنعت هسته‌ای کشور گفت: نقشه سازمان انرژی اتمی یک نقشه راهبردی تمام کننده است و این سازمان مکلف است که ۱۰هزار مگاوات برق تولید کند.

وی اظهار کرد: سامانه‌های اندازه گیری و تشخیصی یک بخش مهمی از صنعت هسته‌ای است و در همه رشته‌ها کاربرد دارد و ما امروز کشور را که تماما تحریم بوده و تمام صنایع تحریم بودند، توانستیم در گام اول آن‌هایی را که در صنایع گوناگون تحریم شده بود، احیا کنیم و در گام دوم توانستیم در یک حرکت خلاقانه و نوآورانه این‌ها را ارتقا بدهیم و جایگزین کنیم تا صنعت کشور بتواند از این فرصت استفاده کند.

اسلامی تصریح کرد: تا امروز بالغ بر ۱۴۰ صنعت کشور مثل فولاد، پالایشگاه و پتروشیمی از فناوری هسته‌ای استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: آن چه امروز رونمایی شد، در حوزه آزمایشگاهی برای اندازه گیری جریان الکترونی استفاده می‌شود که ما به شدت به آن نیاز داشتیم و شرکت‌های دانش بنیان که این فناوری به آن‌ها منتقل شده است، می‌توانند گسترش بدهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *