رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
در بیستمین سفر استانی؛

به دستور رئیس دستگاه قضا تشکیل شد: کارگروه ویژه، راهکارهای جذب قضات بومی در کردستان/ رئیس قوه قضاییه: می‌خواهیم انتقادات و پیشنهادات مردم را بشنویم و در جهت رفع مشکلات گام برداریم

6:25 - 14 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۷۸۳
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
به دستور رئیس دستگاه قضا تشکیل شد: کارگروه ویژه، راهکارهای جذب قضات بومی در کردستان/ رئیس قوه قضاییه: می‌خواهیم انتقادات و پیشنهادات مردم را بشنویم و در جهت رفع مشکلات گام برداریم
رئیس قوه قضاییه در صدر یک هیأت عالی قضایی وارد استان کردستان شد.

خبرگزاری میزان _ به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دقایقی پیش در بیستمین سفر استانی خود و در صدر یک هیأت عالی قضایی وارد استان کردستان شد. 

دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری، دیدار با علما، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان و همچنین بررسی مشکلات قضایی کردستان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات، از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان کردستان است. 

سایر مسئولان عالی قضایی که در سفر به استان کردستان رئیس عدلیه را همراهی می‌کنند، هر کدام به نقاط مختلف این استان خواهند رفت تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم، از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضایی و سایر مشکلات آن‌ها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند. 

قرار است رئیس دیوان عالی کشور در  این سفر ضمن انجام ملاقات‌های مردمی و دیدار با کارکنان قضایی استان کردستان، از وضعیت کارخانه ریسندگی پریس بازدیدی به عمل بیاورد.

دادستان کل کشور نیز علاوه بر دیدار با کارکنان دادسرای سنندج، در کارخانه‌های شین‌بافت و آگرین واقع در شهرک صنعتی دهگلان حاضر می‌شود و به بررسی مسائل و مشکلات این کارخانه‌ها می‌پردازد.

وزیر دادگستری نیز در این سفر ضمن بررسی وضعیت اموال تملیکی و گمرکات استان کردستان، وضعیت خودرو‌های رسوبی در پارکینگ ستاد مبارزه با مواد مخدر این استان را پیگیری می‌کند.

دیدار با کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان کردستان و استماع مطالب و درخواست‌های آنها، مهمترین برنامه معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در این سفر خواهد بود.

معاون سیاسی قوه قضاییه در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان، علاوه بر حضور در دادگستری و زندان شهرستان سقز، از کارخانه ذوب‌آهن و بازارچه مرزی سیف نیز بازدید می‌کند.

معاون راهبردی دستگاه قضا نیز به بازدید و بررسی بخش‌های مختلف دادگستری کردستان و سازمان‌های تابعه این استان خواهد پرداخت.

حضور در دهگلان و دیدار با کارکنان دادگستری این شهرستان و همچنین بازدید از سد قشلاق، مهمترین برنامه‌های معاون حقوقی قوه قضاییه در جریان سفر به استان کردستان خواهد بود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز در جریان این سفر به بررسی مشکلات حوزه فناوری و اطلاعات دادگستری استان کردستان می‌پردازد.

بازدید از پروژه‌های عمرانی دادگستری کردستان نیز در زمره برنامه‌های معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه در این سفر قرار دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه علاوه بر سفر به قروه و بررسی وضعیت زندان این شهرستان، از معدن منگنز دلبران نیز بازدید می‌کند.

بازدید از دادگستری و زندان شهرستان بانه و بررسی مشکلات کوله‌بران و وضعیت بازارچه مرزی محلی، مهمترین برنامه‌های رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان خواهد بود.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح نیز در این سفر علاوه بر بررسی وضعیت مرز‌های استان کردستان، از دادسرای نظامی سقز بازدید می‌کند.

پیگیری مشکلات ثبتی استان کردستان، حضور در دادگستری شهر‌های سروآباد و مریوان و بررسی مشکلات باغ‌داران و کشاورزان این منطقه، از جمله برنامه‌های رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در این سفر خواهد بود.

رئیس سازمان زندان‌ها در جریان سفر به کردستان، علاوه بر بررسی وضعیت زندانیان استان و بازدید از زندان سنندج، با کارکنان دادگستری شهرستان بیجار نیز دیدار می‌کند.

پیگیری مشکلات ساختمان‌های پزشکی قانونی کردستان، بررسی وضعیت معدن قلعه‌گاه و بازدید از دادگستری شهرستان کامیاران، از برنامه‌های رئیس سازمان پزشکی قانونی در این سفر خواهد بود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه نیز در جریان سفر هیئت عالی قصایی به استان کردستان، علاوه بر حضور در دادگستری دیواندره و بازدید از بازداشتگاه این شهرستان، از کارخانه آب‌معدنی چهل‌چشمه و یکی از واحد‌های دامداری بزرگ کردستان بازدید می‌کند.

همچنین قرار است سخنگوی دستگاه قضا و رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه نیز در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان به گفتگوی چهره به چهره با مراجعه‌کنندگان به عدلیه بپردازند.

در جلسه شورای قضایی استان کردستان مطرح شد؛ دستور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به رئیس کل دادگستری کردستان برای پیگیری پرونده‌های آن دسته از کالاهای قاچاق که در اموال تملیکی استان کردستان مانده‌اند و هنوز آراء مربوط به آنها صادر نشده است
۱۴۰۲/۰۲/۱۵ - ۱۰:۲۱

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در جلسه شورای قضایی استان کردستان، به رئیس کل دادگستری این استان دستور داد که پیگیری‌های لازم را درخصوص پرونده‌های آن دسته از کالاهای قاچاق که در اموال تملیکی استان کردستان مانده‌اند و هنوز آراء مربوط به آنها صادر نشده است، انجام‌ دهد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه به رئیس کل دادگستری استان کردستان دستور داد که با تشکیل کارگروهی ویژه، راهکارهای جذب قضات بومی در این استان را مورد بررسی قرار داده و نتایج آن را به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه منتقل کند.

رئیس قوه قضاییه همچنین از استاندار کردستان خواست که بررسی‌ها و پیگیری‌های مقتضی را در خصوص وضعیت کارخانه‌های مشکل‌دار و‌ همچنین جاده‌های حادثه‌خیز این استان که در این جلسه به صورت جزئی مورد بررسی قرار گرفت انجام دهد و در این زمینه با دادگستری کردستان هم‌افزایی لازم داشته باشد‌.

در بخش دیگری از این جلسه، «محمدی» رئیس سازمان زندان‌ها اظهار کرد: همزمان با روز سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان، تعداد ۱۲۱ زندانی این استان با بهره‌گیری از ارفاقات قانونی و کمک‌های خیرین از زندان آزاد شدند؛ همچنین در این روز ۴ نفر از افرادی که حکم قصاص آنها صادر شده بود، با رضایت اولیاء دم از قصاص رهایی یافتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز در این جلسه اظهار کرد: طی جلسه‌ اخیر که با حضور مقامات سازمان قضایی نیروهای مسلح، ارتش، استانداری و راه و شهرسازی کردستان برگزار شد، مقرر گردید که در راستای کمک به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان کردستان، طی روزهای آینده سند ۶۰ هکتار زمین از طرف وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نام وزارت راه و شهرسازی زده شود.

«رفاهی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه نیز با اشاره به قریب ۱۱ ساعت ملاقات مردمی رئیس دیوان عالی، سخنگوی دستگاه قضا و‌ رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با مراجعه‌کنندگان عدلیه در سنندج اظهار کرد: مجموع افرادی که در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان با آنها ملاقات صورت گرفت، ۳۵۶ نفر بود که ۲۰۶ نفر آنها در مرکز استان بودند.

رفاهی همچنین از دریافت قریب به دو هزار و ۱۰۰ فقره درخواست مردمی در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان خبر داد و گفت: بر اساس پالایش اولیه صورت‌گرفته، از این تعداد درخواست ۶۲۹ مورد به دستگاه قضایی ارتباط نداشتند.

وی افزود: در جریان ملاقات‌های مردمی صورت گرفته در سنندج، برای ۱۰ پرونده کثیرالشاکی پوشه پیگیری ویژه در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه تشکیل شد.

رفاهی با بیان اینکه مطابق برنامه تحولی قوه قضاییه، کلیه درخواست‌های واصله در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان در سامانه سامع اسکن و ثبت شد و پیامک و شماره پیگیری نیز برای متقاضیان ارسال گردید، گفت: انتظار ما از مجموعه دادگستری استان کردستان این است که کارگروهی ویژه را برای رسیدگی به درخواست‌های مردمی با رویکرد حل مسئله تشکیل دهد و پس از بررسی کلیه درخواست‌ها، نتیجه را در سامانه سامع بارگذاری کند تا متقاضیان و ارباب رجوع بتوانند نتایج درخواست‌های خود را دریافت کنند. 

رئیس دستگاه قضا: بالغ بر ۱۸۷ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان کردستان مصوب شد که این مبلغ تا پایان سال جاری تخصیص می‌یابد
۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ۲۲:۲۸

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری پایان سفر به استان کردستان اظهار کرد: بالغ بر ۱۸۷  میلیارد تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان کردستان مصوب شد که این مبلغ باید تا پایان سال جاری ، تخصیص یابد.

 

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: یکی از مسائل استان کردستان ، زندان‌هایی است که در داخل شهرهای این استان قرار دارند؛ ما در راستای رفاه حال مردم استان ، با همکاری بخش‌های ذیربط ، این ندامتگاه‌ها را به خارج از مناطق شهری منتقل خواهیم کرد.

 

رئیس دستگاه قضا بیان داشت : از آن جهت که ۸۰ درصد قضات استان کردستان غیربومی هستند، مقرر شد کارگروهی در دادگستری استان برای اتخاذ راهکارهای تربیت، جذب و بکارگیری قضات بومی تشکیل شود و در ابن راه از حوزه و دانشگاه باید کمک بگیریم

رئیس عدلیه تصریح کرد: همچنین مقرر شد ۱۴ دفتر خدمات قضایی در ۱۰ نقطه استان کردستان تشکیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان کردستان:در استان کردستان سرمایه‌های انسانی و منابع خدادادی وجود دارد بنابراین چرا نتوانیم در این استان سرمایه جذب کنیم
۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ۱۸:۰۸

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: دشمن برای برخی استان‌های مرزی از جمله استان کردستان توطئه‌های پیچیده‌ای را طراحی کرده بود و وقتی انسان مسائل پنهان و آشکار را ملاحظه می کند متوجه می شود که دشمنان در قضایای اخیر چه می‌خواستند و چه اتفاقی رخ داد؛ با هوشیاری مردم و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و قضایی، توطئه خصمانه دشمن در قضایای اخیر خنثی شد؛ باید مجدانه تلاش کرد و نسبت به مردم توجه همه‌جانبه داشت تا مسائلی نظیر قضایای اخیر از جایی دیگر سر در نیاورد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه ضمن تبیین و تشریح علل پیش نرفتن برخی موضوعات در برخی استان‌ها، گفت: عدم درک مشترک نسبت به موضوعات و وجود اختلاف پیرامون راه‌حل‌ها، از دلایل پیش نرفتن برخی موضوعات در استان‌ها می‌باشد؛ برای مثال در همین موضوع بازارچه‌های مرزی در استان کردستان، مدیران استانی با همفکری و اتخاذ راهکارهای مشترک می توانند مسئله را رفع کنند و وقتی مدیران در مرکز، اتحاد و راه حل مشترک مدیران استانی را مشاهده می کنند، نسبت به رفع همه جانبه مسائل استان اهتمام بیشتری را به کار می گیرند. 

رئیس عدلیه گفت: اگر بتوانیم مسائل اقتصادی را رفع کنیم، مسائل فرهنگی کاهش می‌یابند و مسائل امنیتی نیز کم‌هزینه‌تر رفع می‌شوند.

رئیس دستگاه قضا افزود: در استان کردستان سرمایه‌های انسانی و منابع خدادادی وجود دارد بنابراین چرا نتوانیم در این استان سرمایه جذب کنیم؛ ممکن است کسانی بخواهند فساد کنند و از رانت استفاده ببرند و به بهانه سرمایه‌گذاری، تسهیلات دریافتی را در محل دیگری صرف کنند؛ در این قبیل موضوعات باید هوشیاری به خرج دهیم اما نباید به بهانه امکان وقوع فساد، شرایط جذب سرمایه‌ها را فراهم نیاوریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: من به عنوان رئیس قوه قضاییه در جهت تامین امنیت سرمایه‌گذاری در استان کردستان و حمایت از فعالان سالم اقتصادی و مبارزه همه جانبه با فساد، اختیارات لازم را به رئیس کل دادگستری استان کردستان تفویض می‌کنم.

رئیس قوه قضاییه گفت: ما باید نسبت به عملیاتی‌سازی آنچه را که در جریان سفرهای استانی مصوب می‌کنیم، مصمم باشیم و من همینجا به رئیس کل دادگستری استان کردستان دستور می‌دهم چنانچه مقامات و مسئولان قوه قضاییه در جریان سفرهای قبلی به این استان مصوباتی داشته‌اند، مراتب را در اسرع وقت برای پیگیری به حوزه ریاست قوه قضاییه اعلام کنند.

رئیس عدلیه با اشاره به موضوع انتقال زندان‌ها از مراکز شهری استان کردستان گفت: ما در سراسر استان‌های کشور به دنبال آن هستیم تا زندانها را به خارج از مناطق شهری منتقل کنیم.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، زارعی‌کوشا استاندار کردستان با بیان اینکه این استان به رغم همه ظرفیت‌ها و مواهب خدادادی به دلایل مختلف طعم محرومیت را چشیده و همچنان از آن رنج می‌برد گفت: اتمام کریدور شمال جنوب، ساماندهی وضعیت آسفالت راه‌های روستایی و بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن همدان سنندج، از جمله مطالبات مردم کردستان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز با بیان اینکه در این استان 82 درصد جمعیت اهل‌سنت و 18 درصد اهل تشیع با وحدت و همدلی در کنار هم زندگی می‌کنند، بر ضرورت رونق گرفتن مجدد بازارچه‌های مرزی و ساماندهی وضعیت زندگی مرزنشینان کردستان تاکید کرد. 

همچنین در این جلسه، تعدادی از نمایندگان مجلس و مدیران استانی کردستان به بیان مطالب خود در حوزه‌های گوناگون پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با علما و ائمه جمعه و جماعات استان کردستان:اعضای شورای افتاء استان کردستان پیشنهادات مشخص خود را برای تجهیز امکانات مورد نیاز این شورا و شوراهای مشابه در سایر مناطق کشور ارائه دهند تا ما برای این موضوع اقدام عاجلی را در دستور کار قرار دهیم
۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ۱۶:۳۱

 

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در راستای تجلی وحدت بین شیعه و سنی و فریضه قرآنی اتحاد، با علما و ائمه جمعه و جماعات استان کردستان دیدار کرد.

رئیس قوه قضاییه در جریان این دیدار که در سالن «شهدای روحانی» مرکز بزرگ اسلامی غرب کشوربرگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اهمیت نقش روحانیون در زندگی اجتماعی مردم اظهار داشت: امروز وظیفه روحانیت سنگین‌تر از مقاطع گذشته است و مردم توقع به حقی از روحانیون دارند تا به طور کامل عامل به احکام و آموزه‌ها و اخلاق اسلامی باشند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: ما روحانیون نباید در روش و منش زندگی از مردم فاصله بگیریم؛ اگر به واسطه تفاوت در قول و عمل ما، مردم دچار شبهات و تردیدهایی شدند و به راه‌های دیگری رانده ‌شدند ما مسئول هستیم؛ کسانی که به واسطه تفاوت در قول و عمل ما به اسلام و نظام بدبین می‌شوند، مظلمه این موضوع بر گردن ما است؛ لذا ما باید هر چه بیشتر خود را به تقوا و حلم و علم مجهز گردانیم.

رئیس عدلیه تصریح کرد: از سوی دیگر، دشمنان نیز بر تخریب روحانیت متمرکز شده اند و تلاش دارند میان روحانیون اختلاف و شقاق ایجاد کنند؛ لذا ما باید بسیار هوشیار و مراقب باشیم و بدانیم که اختلاف نظر و اختلاف فتوا طبیعی است و نباید این اختلافات به تنازع منجر شود.

رئیس دستگاه قضا در ادامه بیان داشت: امروز دشمنان و شیطان صفتان می‌دانند که این روحانیون هستند که در صف مقدم خدمت به دین و مردم می‌باشند و منافع نامشروع آنان را بر هم می‌زنند لذا بر تخریب و ترور شخصیتی روحانیون متمرکز و منسجم شده‌اند.

رئیس دستگاه قضا گفت: استان کردستان ۵۰۰ شهید روحانی تقدیم اسلام و‌انقلاب کرده است و‌بسیاری از این شهدای روحانی والامقام پیش از آنکه ترور فیزیکی شوند ترور شخصیتی شده بودند. 

رئیس عدلیه در ادامه به موضوع حمایت از خانواده‌های زندانیان مرتکب جرایم سنگین که محکوم به مجازات شده‌اند پرداخت و گفت: شما روحانیون همانطور که در قضیه تؤبه و عفو عناصر فریب‌خورده اغتشاشات، کمک‌کار بودید و با مراجعه به زندان‌ها و ندامتگاه‌ها زمینه تؤبه و تحول و اظهار پشیمانی آن افراد را فراهم آوردید، در قضیه حمایت از خانواده‌هایی که اعضای آنها محکوم به مجازات‌های سنگین شده‌اند، می‌توانید کمک‌کار باشید. 

قاضی‌القضات در پایان با اشاره به موضوع شوراهای افتاء در استان‌های مختلف به ویژه استان کردستان گفت: شما اعضای شورای افتاء استان کردستان پیشنهادات مشخص خود را برای تجهیز امکانات مورد نیاز این شورا و شوراهای مشابه در سایر مناطق کشور ارائه دهید تا ما برای این موضوع اقدام عاجلی را در دستور کار قرار دهیم.

 

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، ماموستا رستمی امام جمعه سنندج با اشاره به برگزاری راهپیمایی‌های باشکوه 22 بهمن و روز قدس اخیر در شهرهای مختلف استان کردستان به ویژه شهر سنندج گفت: این راهپیمایی‌های باشکوه، بر نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان خط بطلان کشید و حقیقتا باید اذعان کرد که دشمن امروز مغلوب وحدت و اتحاد مردم ایران اسلامی شده است.

در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان برخی مشکلات اقتصادی و عمرانی استان کردستان پرداخت و خواستار آن شد که مسئولان برای حل این مسائل و مشکلات، نهایت اهتمام و تلاش خود را به کار ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی با بیان اینکه روحانیت جزو پیش‌قراولان دفاع از کیان و هویت و اصول دین است، عنوان کرد: امروز که هجمه دشمن به حیثیت و کیان اسلام است، روحانیت مبارز و انقلابی در خط مقدم این مبارزه قرار دارد.

وی همچنین بر ضرورت برخورد جدی با سلبریتی‌های هنجارشکن تاکید کرد و خواستار آن شد که نظارت بیشتر و بهتری بر روند توزیع و تخصیص بودجه در کشور اِعمال شود.

حاج ماموستا حسینی امام جمعه شهرستان کامیاران نیز در این مراسم به بیان مطالبی در رابطه با اغتشاشات اخیر و نقشه‌های از بیش طراحی شده دشمن در این زمینه پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین پناهی نیز در این مراسم، یکی از تحولات عظیم بعد از انقلاب را نهضت خدمت‌رسانی دانست و گفت: امروز صدها روحانی متخصص در رشته‌های مختلف با سطوح عالی حوزه در کشور حضور دارند که ضرورت دارد در پیشبرد امور کشور بیش از پیش از ظرفیت آنها استفاده شود.

حاج ماموستا ایل‌بیگی دبیر شورای افتاء استان کردستان ضمن قدردانی از عفو معیاری 22 بهمن سال گذشته گفت: این عفو، نشان دهنده هیبت نظام اسلامی و رافت و شفقت مسئولان در حق شهروندان بود.

وی افزود: شوراهای افتاء، معین دستگاه قضایی هستند و ما خواستار آن هستیم که قوه قضاییه بیش از پیش از این شوراها حمایت کند.

خانم محمدزاده یگانه از اساتید حوزه علمیه خواهران استان کردستان نیز در این مراسم از عدم حمایت کافی مسئولان از تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کردستان:باید تلاش کنیم برخی مسائل مهم امنیتی، اقتصادی و اجتماعی را هرچه سریع‌تر و خارج از نوبت، مورد رسیدگی قرار دهیم چرا که اگر زمان رسیدگی به برخی از این مسائل بگذرد و طولانی شود، آن نتایج و اثرات بازدارنده، مترتب نمی‌شود
۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ۱۳:۲۰

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کردستان، با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده از جانب نمایندگان قشر‌های مختلف مردمی این استان گفت: من به عنوان رئیس قوه قضاییه در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم استان کردستان هر اختیاری را که لازم باشد، به رئیس کل دادگستری استان تفویض خواهم کرد.

رئیس قوه قضاییه:می‌خواهیم انتقادات و پیشنهادات مردم را بشنویم و در جهت رفع مشکلات گام برداریم/اولویت کاری در قوه‌قضاییه بر دو اصل مبارزه ریشه‌ای، مجدانه، همه‌جانبه و اصولی و علمی با فساد و همچنین تامین امنیت سرمایه‌گذاری برای کمک به رشد تولید و اشتغال و معیشت مردم‌ متمرکز شده است

رئیس عدلیه با اشاره به سخنان نماینده جامعه ایثارگران و مشکلاتی که این قشر شریف و عزیز با آن مواجه است، گفت: شما به عنوان نماینده جامعه ایثارگری، نامه‌ای را تنظیم کنید و در آن قوانین اجرا نشده حوزه ایثارگری را مکتوب و به صورت مصداقی مسائل خود را درج کنید تا من پیگیری‌های لازم را از مراجع و دستگاه‌های ذی‌ربط به عمل آورم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه، با اشاره به مقوله ترک‌فعل‌ها و درخواست یکی از نمایندگان اقشار مردم استان کردستان برای تعقیب قضایی مسئولان ترک فعل کرده، گفت: باید توجه داشت که ترک فعل‌های مسئولان، انواع و اقسام مختلفی دارد؛ در برخی موارد مجری قانون نه اینکه نخواهد بلکه نمی‌تواند قانون را اجرایی سازد؛ این قبیل موارد قابلیت تعقیب و مجازات ندارد؛ اما از سویی دیگر چنانچه شما به عنوان نمایندگان اقشار، ادّله و مدارکی ناظر بر سوء‌نیت مسئولی در ترک فعلی دارید، مراتب را برای پیگیری به ما و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی منتقل کنید و اطمینان داشته باشید که رسیدگی‌های لازم و قاطعانه صورت خواهد گرفت.

رئیس عدلیه با اشاره به سخنان نماینده فرهنگیان مبنی بر ضرب و جرح یکی از معلمان شهر کرج توسط فردی که گفته می‌شود اولیاء یکی از دانش آموزان بود، گفت: آن ضارب در کرج، متواری بود؛ نامبرده در حال حاضر شناسایی و دستگیر شده و طبیعتا مطابق با قانون و فعلی که انجام داده، برخورد‌های لازم با او صورت خواهد گرفت.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت رسیدگی خارج از نوبت به برخی موضوعات و پرونده‌های مهم گفت: باید تلاش کنیم برخی مسائل مهم امنیتی، اقتصادی و اجتماعی را هرچه سریع‌تر و خارج از نوبت، مورد رسیدگی قرار دهیم چرا که اگر زمان رسیدگی به برخی از این مسائل بگذرد و طولانی شود، آن نتایج و اثرات بازدارنده، مترتب نمی‌شود؛ علی‌ایّحال چنانچه کسی در این مقوله انتقاداتی را به قوه قضاییه وارد کند، من به عنوان رئیس قوه قضاییه این انتقادات را می‌پذیرم اگرچه ممکن است دلایلی برای این موضوع که چرا به همه پرونده‌های مهم، خارج از نوبت رسیدگی نمی‌شود داشته باشم.

شایان ذکر است در جریان این مراسم، نماینده، ولی فقیه در استان کردستان و نمایندگان اقشار مختلف این استان اعم از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، فرهنگیان، کوله‌بران، هنرمندان، کارگران و اصناف، به بیان مطالبات و درخواست‌های خود پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاهی استان کردستان: ما امروز اولویت کاری خود در قوه قضاییه را بر دو اصل مبارزه ریشه‌ای، مجدانه، همه‌جانبه و اصولی و علمی با فساد و همچنین تامین امنیت سرمایه‌گذاری برای کمک به رشد تولید و اشتغال و معیشت مردم‌متمرکز کرده‌ایم
۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ۱۲:۲۱

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت در جریان سفر به استان کردستان، در دانشگاه کردستان حاضر شد تا با دانشجویان و جوانان به صورت مستقیم و بدون‌واسطه به گفتگو و تبادل نظر بپردازد.

رئیس قوه قضاییه:می‌خواهیم انتقادات و پیشنهادات مردم را بشنویم و در جهت رفع مشکلات گام برداریم/اولویت کاری در قوه‌قضاییه بر دو اصل مبارزه ریشه‌ای، مجدانه، همه‌جانبه و اصولی و علمی با فساد و همچنین تامین امنیت سرمایه‌گذاری برای کمک به رشد تولید و اشتغال و معیشت مردم‌ متمرکز شده است

رئیس قوه قضاییه طی حدود ۲۲ ماه اخیر که تصدی ریاست عدلیه را بر عهده دارد، چندین نشست هم‌اندیشی با اقشار مختلف مردمی و نخبگانی به ویژه دانشجویان کشور برگزار کرده و همواره بر شنیدن نقطه‌نظرات همه منتقدان و صاحبنظران تاکید داشته و در این راستا فراخوانی مهم صادر کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاهی استان کردستان اظهار کرد: استان کردستان دارای مختصات و مؤلفه‌های خاص خود می‌باشد و نمی‌توان برای این استان نسخه‌ای را پیچید که برای سایر استان‌ها تجویز می‌شود.

رئیس قوه قضاییه با تبیین و‌تشریح مؤلفه‌ها و‌مختصات خاص استان کردستان گفت: استان کردستان دارای مردمانی فرهیخته و ادیب و باصفا و باوفا می‌باشد و در این استان، مواهب طبیعی سرشاری وجود دارد؛ همچنین دشمن از سالیان دور برای پیاده‌سازی اغراض شوم خود به استان کردستان نگاه و توجه داشته است.

رئیس دستگاه قضا در ادامه بیان داشت: سختی‌ها و مشکلاتی که امروز با آن‌ها مواجه هستیم ناشی از دو عامل فشار‌ها و تحریم‌های همه‌جانبه دشمنان و برخی ضعف‌ها و نارسایی‌های مدیریتی است؛ اگرچه عامل اصلی در مشکلات کنونی ناشی از فشار‌های پیچیده و جنگ ترکیبی دشمنان است، اما نمی‌توان همه ضعف‌ها و نارسایی‌ها را به پای دشمن بنویسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه به تبیین و تشریح اقدامات و توطئه‌های مذبوحانه دشمنان علیه انقلاب و مردم طی ۴۴ سال اخیر پرداخت و گفت: دشمنان با اقدامات و توطئه‌های پیچیده و همه‌جانبه‌ای که علیه نظام و مردم ما روا داشته‌اند اگرچه زحمات و دردسر‌هایی را تحمیل کرده‌اند، اما نتوانسته‌اند به همه اهداف و اغراض شوم خود نائل شوند و این امر ناشی از هوشیاری و ایمان و ولایتمداری مردم ایران اسلامی است.

رئیس عدلیه با اشاره به قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز شما مشاهده می‌کنید که به واسطه تولید قدرت صورت گرفته در‌کشور، اقدامات خصمانه آمریکایی‌های مدعی با واکنش‌های متقابل و قابل توجهی مواجه می‌شود؛ برای نمونه وقتی آمریکایی‌ها نفتکش ما را به صورت غیرقانونی توقیف می‌کنند، نیرو‌های ما مقتدرانه، نه یک کشتی آمریکایی‌ها بلکه دو کشتی این قلدران بین‌المللی را توقیف می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: بنابراین ما باید به اقتداری که امروز از آن بهره‌مندیم و تولید قدرت صورت‌گرفته در کشور توجه کنیم و سرگرم حواشی نشویم و دست در دست هم با هم‌افزایی ضعف‌ها را برطرف سازیم.

قاضی‌القضات در ادامه، با اشاره به سخنان و نقطه‌نظرات مطرح‌شده از سوی اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های کردستان گفت:‌ای کاش شرایطی باشد که تمام سخنان مطرح‌شده از جانب اساتید و دانشجویان استان کردستان از طریق رسانه ملی پخش شود چراکه تمامی این مطالب مطرح شده دارای اهمیت و اولویت می‌باشد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: باید نگاه و رویکرد این باشد که هرگونه هزینه‌کرد برای آموزش و‌پرورش و دانشگاه و مراکز تربیت نیروی انسانی، یک سرمایه‌گذاری اثربخش محسوب می‌شود؛ متاسفانه هنوز این نگاه و رویکرد در کشور غالب نیست؛ باید ترتیباتی اتخاذ شود که دانشجویان با فراغت و تمرکز به تحصیل بپردازند.

رئیس عدلیه خطاب به دانشجویان گفت: امروز شما از تبعیض و کم‌کاری و انفعال مسئولان گلایه دارید؛ این سخنان شما مهم و قابل تأمل است؛ اما نکته بااهمیت‌تر آن است که شما خود را به‌گونه‌ای به علم و حلم و همه جوانب مدیریتی مجهز کنید تا وقتی به مراتب مدیریتی رسیدید، اینگونه انتقادات به شما در مقام مدیریت وارد نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: شما امروز به صورت گلایه‌آمیز و انتقادی از افراد و چهره‌هایی نام بردید که من هم قبول می‌کنم در این زمینه بی‌تقصیر نیستیم چرا که جلوی آن‌ها را یا نگرفتیم یا کم گرفتیم و در این رابطه حق با شما و مردم است، اما سوال اساسی این است که این افراد و چهره‌ها کجا تحصیل کرده‌اند؟ مگر آن‌ها نیز در همین دانشگاه‌ها به تحصیل نپرداختند؟

رئیس قوه قضاییه گفت: ما امروز اولویت کاری خود در قوه قضاییه را بر دو اصل مبارزه ریشه‌ای، مجدانه، همه‌جانبه و اصولی و علمی با فساد و همچنین تامین امنیت سرمایه‌کذاری برای کمک به رشد تولید و اشتغال و معیشت مردم‌متمرکز کرده‌ایم لذا از شما دانشجویان نیز درخواست می‌کنیم تا ما را در تحقق اهداف‌مان در این دو هدف مهم یاری رسانید.

رئیس عدلیه افزود: ما در قوه قضاییه می‌خواهیم در عین مبارزه همه‌جانبه و اصولی با فساد، از امنیت سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران مولد حمایت به عمل آوریم و این حمایت‌مان به گونه‌ای باشد که عاری از هرگونه شائبه تبعیض و رانت و تضییع حقوق کارگر باشد.

 رئیس قوه قضاییه با اشاره به چرخه‌ها و روند‌های معیوب و ناقص در برخی امور نظیر مقابله با قاچاق گفت: در بحث مقابله با قاچاق مشاهده می‌کردیم که علی‌رغم همه زحمت‌ها و هزینه‌هایی که می‌شد و مبادرت به کشف محموله‌های قاچاق می‌گردید، اما در مواردی این محموله‌های مکشوفه و توقیفی در انبار‌های اموال تملیکی یا انبار‌های کالا‌های توقیفی، فاسد می‌شدند و از این منظر خساراتی به بیت‌المال وارد می‌آمد لذا برای رفع این چرخه و روند معیوب با کمک دولت و مجلس گام‌هایی را برداشتیم و در صدد تکمیل این اقدامات هستیم.

رئیس عدلیه با اشاره به موضوع ترک‌فعل‌های مسئولان گفت: باید مقوله ترک‌فعل مسئولان از جهات مختلف تبیین گردد و مشخص شود که آیا این ترک فعل‌های صورت گرفته، ناشی از تقصیر بوده یا قصور؟ آیا زمینه اجرای قانونی که در قبال آن ترک فعل صورت گرفته، وجود داشته یا خیر؟

رئیس دستگاه قضا با اشاره به موضوع عفاف و حجاب و اهتمام قوه قضاییه برای تدوین و ارائه لایحه‌ای در این خصوص گفت: پس از بحث‌های مختلفی که صورت گرفت، سرانجام مقرر شد قوه قضاییه در خصوص مقوله حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب لایحه‌ای را تدوین و ارائه کند که ما نسبت به انجام این کار اهتمام و توجه ویژه داشتیم و پس از جلب نقطه‌نظرات حدود ۲۰ دستگاه و‌بسیاری از اشخاص صاحبنظر، لایحه‌ای دو‌فوریتی را ارائه دادیم و این لایحه اکنون در کمیسیون مربوطه در دولت است و امیدواریم بزودی برای تصویب به مجلس ارائه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در بحث تخطی از قوانین عفاف و حجاب، این اطمینان و یقین حاصل شده که در بخشی از موضوع، ردپای عناصر پشت پرده دشمن که وابسته به ضدانقلاب هستند و کار تشکیلاتی می‌کنند وجود دارد، اما در سایر موارد نیز مخالفت با حجاب و عفاف ناشی از دهن‌کجی به ارزش‌ها و حرکت در جهت منویات دشمن نیست بلکه در مواردی بی‌قیدی وجود دارد لذا ضروری است نوع برخورد و مواجهه ما با این دو مقوله متفاوت باشد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه به موضوع مهریه که در سخنان یکی از دانشجویان وجود داشت پرداخت و بر ضرورت توجه توأمان به حقوق زوجین در این مقوله تاکید کرد و‌به تشریح برخی اقدامات دستگاه قضایی در این زمینه پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به پیشنهاد یکی از اساتید حقوق کردستان مبنی بر تاسیس کلینیک‌های حقوقی در مراکز دانشگاهی گفت: زمینه اجرای این پیشنهاد در قوه قضاییه وجود دارد و می‌توانیم مقدمات آن‌را فراهم آوریم.

رئیس عدلیه در پایان با اشاره به وجود ۳۷ واحد دانشگاهی در استان کردستان بر ضرورت اهتمام بر امر استفاده از نیرو‌های بومی در‌استان در سمت‌ها و مناصب مختلف از جمله مناصب قضایی تاکید کرد.

 ‌وی تاکید کرد نمی‌شود شما ۳۷ واحد دانشگاهی اینجا دارید و درصد بالایی از قضات استانی ما بومی نیستند باید از حوزه و دانشگاه برای استخدام نیرو‌های بومی کمک گرفت.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، ۴ نفر از مسئولان و اساتید دانشگاهی و ۸ نفر از دانشجویان کردستان به بیان دیدگاه‌ها، مطالبات و نقطه‌نظرات خود در باب مسائل مختلف پرداختند.

«قادرزاده» رئیس دانشگاه کردستان از این استان به عنوان یک استان عدالت‌خواه و فرهنگی یاد کرد و ضمن اشاره به رتبه یازدهم دانشگاه کردستان در کشور از حیث جایگاه علمی، به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت دانشجویان و دانشگاه‌های این استان پرداخت.

«یوسفی» یکی از نمایندگان اساتید دانشگاه کردستان نیز در این جلسه، در خصوص میزان دریافتی پایین پزشکان جوان و مهاجرت آن‌ها به شهر‌های بزرگتر و تحمیل رنج به مردم استان از این ناحیه اشاره کرد و خواستار اتخاذ تمهیدات لازم از سوی مسئولان در راستای حمایت از پزشکان مناطق محروم شد.

«پیری» یکی دیگر از نمایندگان اساتید دانشگاه کردستان در سخنانی به مسائل و مشکلات مالی و معیشتی اساتید دانشگاه اشاره داشت و بر ضرورت ایجاد کلینیک‌های حقوقی در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

«رستمی» نماینده دیگر اساتید دانشگاه کردستان نیز به بیان مسائلی در خصوص توسعه بهره‌گیری از فقه در نظام آموزشی کشور پرداخت.

در ادامه، «فرجاد» نماینده دانشجویان رشته مهندسی برق استان کردستان طی سخنانی از انتقال کادر قضایی استان کردستان به سایر استان‌ها و تجربه پایین قضات مراجع قضایی این استان انتقاد کرد و خواستار حفظ و تثبیت قضات باتجربه در کردستان شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: برخی اراضی در شهرستان سنندج که متعلق به منابع طبیعی هستند با استفاده از رانت تغییر کاربری داده و در آن‌ها مجوز ساخت ارائه شده است که لازم است این موارد به صورت ویژه رسیدگی شود.

فرجاد خطاب به مسئولان کشور نیز اظهار داشت: فضای مجازی را به حال خود رها نکنید؛ در اثر بی‌توجهی‌های صورت گرفته، عده‌ای در فضای مجازی مشغول جهت‌دهی غلط فکری به مردم هستند.

وی همچنین از پوشش‌های نامتعارف و ولنگاری روزافزون در محیط‌های دانشگاهی و کم‌توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر انتقاد کرد.

«دهقانی» عضو باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان نیز طی سخنانی گفت: کاهش ارزش پول ملی در زندگی تحصیلی و اجتماعی دانشجویان، اثرات سوء دارد و بسیاری از دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی با مشکلات ناشی از دستیابی اشتغال مناسب مواجه هستند.

«بهرامی» نماینده دانشجویان رشته اقتصاد استان کردستان از عدم بهسازی جاده سنندج‌مریوان طی سالیان گذشته و عدم نظارت لازم بر ساخت وساز‌ها و پروژه‌های عمرانی استان کردستان انتقاد کرد و خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوعات شد.

وی همچنین خواستار توجه ویژه به موضوع حمایت از اساتید و معلمان برای جلوگیری از مهاجرت آنان به استان‌های دیگر و اختیاری شدن خدمت مقدس سربازی برای دانشجویان شد.

«زارعی» نماینده دانشجویان رشته مهندسی صنایع استان کردستان طی سخنانی خواستار نظارت بیشتر بر فعالان فضای مجازی شد و از ساختارشکنی برخی اصناف و مراکز تولید البسه و فروشگاه‌های اینترنتی انتقاد کرد.

 

وی گفت: استان کردستان با توجه به شرایط قومیتی و امنیتی نیازمند اتباط بیشتر با مرکژ و قوای سه‌گانه است.

زارعی همچنین خواستار برگزاری بیشتر دیدار‌های خصوصی و صمیمانه مقامات عالی کشور با دانشجویان شد.

«خسروی» یکی دیگر از دانشجویان استان کردستان نیز با بیان اینکه دستاورد‌های قوه قضاییه آنطور که باید و شاید به سمع و نظر مردم نمی‌رسد، از عملکرد خبرگزاری میزان در اطلاع‌رسانی دستاورد‌های دستگاه قضایی انتقاد کرد.

وی در ادامه خواستار نظارت بیشتر دستگاه قضا بر مقوله کارشناسی‌های قضایی و همچنین برخورد با سلبریتی‌های هنجارشکن شد و در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ضرورت دارد که دستگاه قضایی طی یک اقدام انقلابی و جهادی به تخلفات و اقدامات بی‌ضابطه بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی رسیدگی ویژه داشته باشد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند، اما گویی عده‌ای از مسئولان این شعار را مهار تولید و رشد تورم تعبیر کرده‌اند و نشانه این امر تلاش برای تصویب لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی است که به معنای به مسلخ بردن تولید با اسم رمز واردات است.

خسروی گفت: چند روز پیش در مجلس اتهاماتی به یکی از وزارتخانه‌ها و نمایندگان مجلس مطرح شد و شائبه‌هایی را در اذهان مردم ایجاد کرد؛ ضرورت دارد این شائبه‌ها رفع شود و موضوعات مرتبط با تخلفات و مفاسد برای مردم شفاف‌سازی شود.

«ابوالفتحی نادر» نماینده دانشجویان رشته ریاضی استان کردستان نیز در این دیدار به تشریح یکی از پرونده‌های قضایی مرتبط با ملک که در آن تخلفی در رسیدگی‌ها صورت گرفته بود پرداخت و از رئیس قوه قضاییه خواست به این قبیل موضوعات رسیدگی کند.

«سعادتی» نماینده دانشجویان رشته جغرافیا استان کردستان با اشاره به عدم آگاهی مردم از قوانین حقوقی، خواستار الزامی شدن حضور وکیل در تمام پرونده‌های قضایی شد.

وی همچنین خواستار توجه ویژه مسئولان به پاسداشت زبان فارسی در محیط‌های دانشگاهی شد.

«تفرشی» نماینده دانشجویان رشته اقتصاد کشاورزی دانشگاه کردستان نیز از عدم ارتباط صنعت با دانشگاه به ویژه دانشگاه کردستان انتقاد کرد و خواستار اتخاذ تدابیر مناسب از سوی مسئولان در راستای افزایش مراودات تجاری و اقتصادی استان کردستان با اقلیم کردستان عراق شد.

حضور رئیس قوه قضاییه در دانشگاه کردستان
۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ۰۹:۱۶

رییس قوه قضاییه با حضور در دانشگاه کردستان پای صحبت اساتید و دانشجویان این دانشگاه نشست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان کردستان: ما مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی باید بدانیم که مردم، ولی نعمتان ما هستند
۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ۰۸:۴۳

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان کردستان طی سخنانی اظهار کرد: مردم استان کردستان مردمانی غیور و فرهیخته و مهربان هستند که از آغاز انقلاب تا امروز خدمات برجسته‌ای به کشور ارائه کرده‌اند و در عرصه دفاع از میهن و مرز‌های کشور و خنثی کردن توطئه‌های دشمن، پیشگام بوده‌اند.

رئیس قوه قضاییه:می‌خواهیم انتقادات و پیشنهادات مردم را بشنویم و در جهت رفع مشکلات گام برداریم/ما مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی باید بدانیم که مردم، ولی نعمتان ما هستند و باید تمام را در راستای رفع مشکلات مردم بگذاریم

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: استان کردستان از ظرفیت‌های طبیعی و انسانی بالایی برخوردار است، اما به واسطه تحریم‌ها و فشار‌های ظالمانه دشمنان، آنگونه که شایسته مردم شریف استان کردستان است زیرساخت‌های مرتبط با توسعه این استان تکمیل نشده که باید مسئولان استانی و کشوری در این راستا گام‌های بیشتر و متمرکزتری را بردارند. 

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مسئله اصلی کشور مسئله رشد تولید و رفع مسائل معیشتی مردم است، گفت: موضوعات مرتبط با امنیت مردم از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است، مقولات فرهنگی نیز بسیار حائز اهمیت است، اما امروز اقتصاد و معیشت مردم و رشد تولید، مسئله اصلی و مهم ماست؛ دستگاه قضایی باید در راستای تامین امنیت سرمایه گذاری و رشد تولید، اقدامات مقتضی را با تمام توان ترتیب دهد و در این زمینه به دولت و مجلس مساعدت‌های همه‌جانبه داشته باشد. 

رئیس عدلیه بیان داشت: ما مسئولان و کارکنان  دستگاه قضایی باید بدانیم که مردم، ولی نعمتان ما هستند و علی‌رغم همه مشکلات و کمبود‌های تجهیزاتی و مالی که داریم باید تمام توان و تمرکز خود را در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم بگذاریم و نباید خدای ناکرده به واسطه مشکلات موجود، انگیزه کافی در خدمت‌رسانی به مردم یا حُسن رفتار با ارباب رجوع  نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خطاب به مسئولان و کارکنان قضایی استان کردستان تاکید کرد: حُسن رفتار ما با مردم، بسیار اهمیت دارد و این موضوع تنها به ما مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی منحصر نمی‌شود بلکه مربوط به همه مسئولان و کارگزاران دستگاه‌های حاکمیتی است.

رئیس قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی استان کردستان دستور داد: در راستای رفع خصومات و مشکلات مردم به ویژه مسائل خانوادگی، با تمام توان از ظرفیت‌های مردمی در جهت صلح و سازش بهره بگیرید و بدانید برکتی که در صلح و سازش می‌باشد در حکم صادره نیست. 

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان، به ارائه آمار و ارقامی در خصوص رسیدگی مراجع و محاکم قضایی کردستان به پرونده‌ها پرداخت.

وی با اشاره به اقدامات دادگستری کردستان در حوزه کاداستر و تثبیت اراضی ملی و طبیعی، از تثبیت ۱۰۰ درصدی اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین تثبیت ۴۲ درصدی اراضی زراعی این استان خبر داد.

همچنین در این جلسه نمایندگان قضات، کارکنان اداری، شورا‌های حل اختلاف و سازمان‌های تابعه قضایی استان کردستان به بیان مطالب و مسائل خود پرداختند.

انتهای پیام/

رییس قوه قضاییه: دنبال ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم هستیم
۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ۰۷:۵۷

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بدو ورود به استان کردستان اظهار کرد:دنبال ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم هستیم.

رئیس قوه قضاییه:می‌خواهیم انتقادات و پیشنهادات مردم را بشنویم و در جهت رفع مشکلات گام برداریم/ما مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی باید بدانیم که مردم، ولی نعمتان ما هستند و باید تمام را در راستای رفع مشکلات مردم بگذاریم

وی افزود:می‌خواهیم انتقادات و پیشنهادات مردم را بشنویم و در جهت رفع مشکلات گام برداریم.دنبال حل مشکل معادن و کارخانه‌ها هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به رفع مشکلات ناظر بر واگذاری اراضی فاز دو شهرک وحدت سنندج پس از ۲۵ سال اختلاف: تاکید داشتم قبل از سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان، اقدامات مقتضی در راستای رفع مسائل و مشکلات شهرک مزبور و شهروندان مرتبط با آن انجام گیرد و مراتب به صورت عمومی اعلام شود تا اینگونه تلقی نشود که سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان صرفا به منظور رفع این مشکل بوده است.

تشریح اهداف سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای
۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ۰۷:۰۷

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در بدو ورود به فرودگاه سنندج اظهار کرد: مردم استان کردستان مردمانی مهربان، رئوف، باوفا، باصفا و اهل ادب و فرهنگ و هنر هستند که در طول چهار دهه گذشته با صمیمیت و روحیه عطوفتی که دارند، خدمات زیادی به انقلاب و کشور ارائه کرده‌اند. 

رئیس عدلیه گفت: در جریان سفر به استان کردستان با سرکشی از بخش‌های مختلف قضایی این استان درصدد رفع مسائل و مشکلات آنها برخواهیم آمد. 

رئیس دستگاه قضا عنوان کرد: همچنین در جریان این سفر تلاش خواهیم کرد با همکاری دولت و مجلس، در راستای رفع مسائل و مشکلات اقتصادی استان کردستان گام برداریم و به جنبه‌های مختلف موضوع از جمله اشتغال مردم، توسعه اقتصادی و امنیت سرمایه‌گذاری در استان بپردازیم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به رفع مشکلات ناظر بر واگذاری اراضی فاز دو شهرک وحدت سنندج پس از ۲۵ سال اختلاف بین ادارات و سازمان‌های مختلف در مورد مالکیت آن و بلاتکلیفی برخی از شهروندان، با پیگیری و حکمیت سازمان قضایی نیروهای مسلح، گفت: من تاکید داشتم قبل از سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان، اقدامات مقتضی در راستای رفع مسائل و مشکلات شهرک مزبور و‌ شهروندان مرتبط با آن انجام گیرد و مراتب به صورت عمومی اعلام شود تا اینگونه تلقی نشود که سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان صرفا به منظور رفع این مشکل بوده است. 

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: همچنین در استان کردستان ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی قابل توجهی به‌لحاظ معدنی و سایر جنبه‌ها وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با همکاری مسئولان استانی، در این راستا نیز اقدامات مثبتی را در جهت منافع مردم استان کردستان انجام دهیم. 

رئیس عدلیه در پایان تاکید کرد: همچنین مسئولان قضایی در جریان سفر به استان کردستان به صورت مستقیم و چهره به چهره با مردم این استان و‌مراجعان به دستگاه قضایی دیدار می‌کنند و ضمن استماع مسائل و مشکلات آنها در راستای رفع این مسائل و ‌مشکلات اقدام خواهند کرد. 

شایان ذکر است رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به استان کردستان از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، ماموستا رستمی امام جمعه سنندج، زارعی کوشا استاندار کردستان و حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان و سایر مقامات استانی مورد استقبال قرار گرفت. 

گفتنی است فرزند جانباز سیدصباح صمدی به نمایندگی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و‌ مردم استان کردستان، ورود رئیس قوه قضاییه و هیئت همراه را به استان کردستان خیرمقدم گفت. 

انتهای پیام/


علی امیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
0
0
با سلام احترام
مردم فقط خواستار اجرای دقیق قانون و عدالت را دارند و انتظار دارند با تبهکاران و متخلفین و خیانت کاران و قضات متخلف بشدت و با جدیت برخورد نمایید تا سیستم قضایی به معنای واقعی کلمه پناهگاه و ملجگاه مظلومان باشد و نظارت بر دادگاه های تجدید نظر استان های سراسر کشور را که رای قطعی صادر می نمایند بیشتر نمایید و واقعا پروسه اعمال ماده 477 قنون آیین دادرسی کیفری بسیار طولانی و فرسایشی است و قضات دادگاه تجدید نظر با علم و آگاهی اقدام به صدور آرای خلاف بین شرع می نمایند و بنده در خصوص یک پرونده کثیرالشاکی همچنان در حال رفت و آمد هستم تا به امید خدا احقاق حق بشود
الهی آمین یا رب العالمین
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *