رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش بیش از ۱۱ درصدی آمار زندانیان غایب و متواری استان هرمزگان در سال ۱۴۰۱

8:52 - 10 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۹۰۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کاهش بیش از ۱۱ درصدی آمار زندانیان غایب و متواری استان هرمزگان در سال ۱۴۰۱
رئیس کل دادگستری هرمزگان از کاهش ۱۱.۹ درصدی آمار زندانیان غایب و متواری استان هرمزگان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

خبرگزاری میزان-اولین جلسه ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲ به ریاست مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان و با حضور اعضا در محل زندان مرکزی بندرعباس برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این نشست اظهار کرد: باید با صدور آرای متناسب تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه می‌دهد از صدور قرار‌ها و احکام منتهی به بازداشت و حبس خودداری شود.

مجتبی قهرمانی در ادامه افزود: تأکیدات ریاست قوه قضاییه برای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری باعث شده تا یک نهضت عمومی در بخش‌های مختلف ایجاد شود و همه ارکان دستگاه قضایی، کاهش تعداد زندانیان را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین بر لزوم استفاده از اهرم‌های قانونی برای دستگیری محکومان متواری و زندانیان غایب استان تأکید کرد و اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده از تمامی ظرفیت‌های قانونی و همکاری نهاد‌های مرتبط برای شناسایی محل اسکان و اختفای محکومان متواری و زندانیان غایب بهره می‌بریم.

وی همچنین اعلام کرد: آمار زندانیان غایب و متواری پس از اخذ مرخصی استان هرمزگان کاهش ۱۱.۷۹ درصدی را نشان می‌دهد.

قهرمانی استمرار جلسات هماهنگی نهاد‌های مسئول و مشارکت مؤثر آن‌ها به موازات اتصال سامانه استعلامات و بانک اطلاعاتی محکومان متواری به سامانه‌های قضایی و ثبت احوال و ناجا را در اثر بخشی مجازات‌ها و افزایش تبعات متواری شدن محکومان و زندانیان، حائز اهمیت برشمرد و گفت: قطعاً در خصوص زندانیانی که سابقه غیبت دارند، برای اخذ تأمین و اعزام به مرخصی در مدت محکومیت سختگیری‌های مضاعفی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *