ساپینتو: بازی که می‌خواستم را نتوانستیم انجام دهیم/ بعضی بازیکنان ما ۱۰۰ درصد متمرکز نبودند

20:42 - 09 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۸۷۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ساپینتو: بازی که می‌خواستم را نتوانستیم انجام دهیم/ بعضی بازیکنان ما ۱۰۰ درصد متمرکز نبودند
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: نیمه اول آن بازی با کیفیتی که می‌خواستیم را انجام ندادیم. تیم حریف خیلی خوب بازی می‌کرد، می‌دوید و دفاع می‌کرد.

خبرگزاری میزان - ریکاردو ساپینتو، سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از برتری یک بر صفر مقابل پارس جنوبی در نشست خبری اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*فکر می‌کنم نیمه اول بازی خیلی رقابتی بود. تیم پارس جنوبی خیلی خوب دوید و جنگید. سازماندهی خیلی خوبی داشتند. بازیکنانش علاقه‌مند بودند که در این سطح بازی کنند.

*بازی که می‌خواستم را نتوانستیم انجام دهیم. چمن کمی بلند بود و برای ما سخت بود که سریع بازی کنیم. نیمه اول آن بازی با کیفیتی که می‌خواستیم را انجام ندادیم. تیم حریف خیلی خوب بازی می‌کرد، می‌دوید و دفاع می‌کرد.

*ما هم کاری که در یارگیری و پاس دادن همیشه انجام می‌دهیم را انجام ندادیم. چند بازیکن خوب و با کیفیت داریم که در این بازی توقعی که داشتیم را برآورده نکردند.

*این هفته برای ما بسیار سخت بود. فکر می‌کنم این هفته و بعد از بازی با پرسپولیس، بعضی از بازیکنان از نظر احساسی شرایط سختی داشتند. شاید این باعث ناراحتی برخی بازیکنان شد، اما همانطور که به آن‌ها گفتم در بازی با پرسپولیس در موقعیت‌سازی و شوت زدن بهتر بودیم. ۳ برابر شانس شوت زنی داشتیم، اما فوتبال همین است.

*در دربی پنالتی ما را نگرفتند و همه دیدند که داور درست عمل نکرد. باید آن بازی را فراموش کنند، تمام شد. باید برای بازی بعدی ادامه بدهند و بهتر باشند. هنوز فرصت زیادی داریم و این باور را داریم که می‌توانیم قهرمان شویم، اما اول باید پارس جنوبی را می‌بردیم. فکر می‌کنم بعضی از بازیکنان ما برای این بازی ۱۰۰ درصد متمرکز نبودند.

*این هفته به خاطر شکست قبلی برای بازیکنان سخت بود. در بازی امروز باید زودتر گل می‌زدیم و نتیجه بهتری را پایه گذاری می‌کردیم، ولی جام حذفی همین است. پارس جنوبی تیم خیلی خوبی در لیگ یک است و می‌تواند به لیگ برتر برسد. حریف را دست کم نگرفتیم و ارزش آن‌ها را می‌دانستیم. جنگیدند، دویدند و خوب کار کردند. ما نیمه دوم بیدار شدیم و موقعیت‌های زیادی درست کردیم. برای تمام کادن بازی مقابل این تیم‌ها باید دو سه گل بزنید. فرصت‌های زیادی را از دست دادیم. تا زمانیکه با ۳-۲ گل بازی را تمام نکنید آن‌ها باور دارند، حمله می‌کنند و فشار می‌آورند که بازی را از شما بگیرند، ولی به تیم حریف تبریک می‌گویم.

*ما روی همه رقابت‌هایی که حضور داریم تمرکز کرده‌ایم. می‌جنگیم که هر دو قهرمانی را به دست بیاوریم. در استقلال همیشه می‌جنگیم که برای همه عناوین و قهرمانی، ببریم.

*فکر می‌کنم یک پنالتی دیگر بود که باید داور می‌گرفت. داور سعی خودش را کرد. او هیجانی بود. من هم هیجانی هستم، ولی همیشه به همه داوران احترام می‌گذارم. در طول بازی با داور چهارم ارتباط خوبی داشتم. شاید کارت زردی که داد مستحقش نبودم، ولی این را فراموش کردم. در نهایت شاید یک سری مسائل باشد که من خوشم نیاید، ولی کارش را خیلی خوب انجام داد.

*سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه اگر نتیجه برعکس بود بازهم از داوری راضی بود، گفت: به خاطر نتیجه ناراحت هستم!

*در مورد تیم پارس باید مطالعه می‌کردم. مربی جوانی دارد که در استقلال بازی کرده، چند بازیکن خوب دارند. وینگر چپ‌شان را بازی ندادند شاید مصدومیتی دارد. فکر می‌کنم شماره ۷۲ یا ۷۴ بازیکن خوبی بود. همینطور مهاجم‌شان، بازیکنان خوبی داشتند. شماره ۵ در دفاع وسط عملکرد فوق العاده‌ای داشت و سورپرایز بزرگی بود.

*محبی و قایدی بازیکنان بسیار خوبی هستند. محبی الان در تیم ملی است. امروز بازی که می‌خواستیم انجام نداد، اما بعضی وقت‌ها پیش می‌آید. او بازیکن بسیار سختکوش و با استعدادی است. قایدی امروز عملکرد خیلی خوبی داشت. با این سطحی که امروز داشت باید به تیم ملی برسد.

*من امروز رفتار متفاوتی داشتم، اما دیدم از هر دو طرف بطری آب زیادی پرتاب می‌کردند. شاید فرهنگی باشد که بعضی اوقات اگر تماشاگران خوشحال نیستند بطری به زمین پرت می‌کنند، اما من خودم رفتم به آن‌ها گفتم چیزی پرتاب نکنید، چون بازی را برده بودیم و نمی‌خواستم متوقف شود. سعی کردم به آن‌ها بگویم داور را ببخشید، آرام باشید و اجازه بدهید بازی آرام باشد.

*وی در مورد اینکه تحرکات او باعث استرس گرفتن بازیکنان تیم می‌شود و آن‌ها تمرکز لازم را ندارند، گفت: (باخنده) ما سوپر جام را بردیم. الان در یک قدمی فینال جام حذفی هستیم و در لیگ شانس قهرمانی داریم. شما بعد از ۱۰ ماه این سوال را از من می‌پرسید؟! من با نتایجم جواب می‌دهم. این منصفانه نیست، ولی باید بگویم در طول هفته فرصت تمرین ندارم و بعضی اوقات باید کنار خط تمرین کنم!

*سرمربی استقلال در خصوص اینکه آیا برد امروز این تیم را از زیر فشار شکست در دربی خارج می‌کند، گفت: فشار همیشه هست. سرمربی استقلال از روز اول تا روز آخر تحت فشار است و من عاشق این فشار هستم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *