رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

واکنش رئیس، نایب رئیس و عضو شورای شهر تهران به اقدام اخیر دادستانی در خصوص قانون هوای پاک

7:45 - 10 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۸۴۵
واکنش رئیس، نایب رئیس و عضو شورای شهر تهران به اقدام اخیر دادستانی در خصوص قانون هوای پاک
سه عضو شورای شهر تهران به اقدام اخیر دادستانی تهران در خصوص صدور کیفرخواست پرونده مسئولانی که در رابطه با اجرای قانون هوای پاک نسبت به تکالیف قانونی خود عمل نکرده‌اند واکنش نشان دادند.

مهدی چمران در گفت‌وگو با میزان در واکنش به صدور کیفرخواست توسط سازمان بازرسی کل کشور برای ۵ نفر از مسئولانی که در خصوص آلودگی هوای تهران به وظایفشان عمل نکرده‌اند، گفت: دنبال کردن این موضوع اقدام مناسبی است و باید انجام شود تا همه مسئولان ماموریت و مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند و افرادی که مسئولیتشان را به خوبی انجام نمی‌دهند، بازخواست شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با توجه به روز شورا‌ها در رابطه با اقدامات شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آلودگی هوا ادامه داد: مهم‌ترین اقدام ما در این زمینه این بود که پس از تصویب بودجه علاوه بر ۱۷ هزار میلیارد ۱۰ هزار میلیارد فقط برای حمل و نقل اختصاص دادیم چرا که حمل و نقل تاثیر مستقیمی بر آلاینده‌های جوی دارد و مهم‌ترین اقدامی که می‌توانستیم در این رابطه انجام دهیم همین اقدام بود که امیدواریم موثر باشد.

جعفر تشکری هاشمی هم در این رابطه اظهار کرد: این اقدام یکی از انقلابی‌ترین اقداماتی بود که انجام شد و نشان دهنده پیشتازی قوه قضائیه است و جای تشکر ویژه دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: بازخواست مسئولانی که به وظایفشان عمل نکرده اند یک اقدام مبارک و ارزشمند است و امیدواریم در رابطه با سایر موضوعات همینگونه اقدام شود.

پرویز سروری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این باره توضیح داد: این موضوع که عده‌ای از مسئولان در خصوص آلودگی هوای تهران ترک فعل کرده اند موضوع ظریفی است و نباید از این موضوع استفاده ابزاری شود، از طرفی دیگر این اتفاق مهم است و مسئولان باید بدانند در صورتی که ترک فعل کنند و وظایف خود را به خوبی انجام ندهند، مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آلودگی هوا به جان مردم بستگی دارد و توجه قوه قضائیه به این موضوع و حساسیت قوه قضائیه نکته مهمی است، عنوان کرد: از مسئولان قوه قضائیه که امروز به صورت میدانی حضور پیدا می‌کنند تا مطالبه به حق مردم از مسئولان را پیگیری کنند تشکر می‌کنیم.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *