پویش «به احترام امام رئوف می‌بخشم» منجر به آزادی ۶ محکوم به قصاص در استان همدان شد

15:07 - 09 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۷۹۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
پویش «به احترام امام رئوف می‌بخشم» منجر به آزادی ۶ محکوم به قصاص در استان همدان شد
رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری و همزمان با ماه مبارک رمضان، ۶ فقره سازش در پرونده‌های قصاص نفس در راستای پویش «به احترام امام رئوف می‌بخشم»، به مصالحه انجامید.

خبرگزاری میزان - محمدرضا عدالتخواه با اشاره و تاکید ویژه رئیس قوه قضاییه در خصوص انجام مصالحه و سازش در پرونده‌های قضایی و حبس زدایی بر اساس قانون و دستورالعمل‌های جدید، با تلاش و همت شبانه روزی کمیته‌های مصلحین (ستاد صبر و تألیف قلوب)، بخش‌ها و اعضای فعال دیگر این امر در استان همدان محقق شده است.

وی با تاکید بر امر ترویج، تبلیغ هیأت‌های صلح، سازش و با تکیه بر پویش‌های ملی و مذهبی برای نجات و آزادی زندانیان گفت: در این زمینه کارگروه‌های خوبی در سطح استان در قالب ستاد صبر و تألیف قلوب تشکیل شده که در راستای پویش های، چون به احترام امام رئوف می‌بخشم فعالیت چشم گیری در زمینه اخذ گذشت و رضایت از اولیای دم و خانواده‌های قربانی با همکاری خیرین، معتمدین و افراد شاخص دارند.

رئیس کل دادگستری استان همدان بیان اینکه خداوند قصاص را احیای حق می‌داند، تصریح کرد: خداوند همزمان توصیه به گذشت و مهربانی کرده است و اولیای دم اگر تمایل دارند، رضایت بدهند و گرنه اجباری در کار نیست.

سیدهادی مصطفوی معاون توسعه حل اختلاف استان همدان نیز با تاکید بر فرهنگ عذرخواهی و کنترل خشم، اظهار کرد: گاهی بعضی منازعات بزرگ از دعاوی خیلی ساده و جزیی شروع می‌شود که بر اثر عدم توانایی کنترل خشم و عصبانیت بوجود می‌آید.

وی افزود: ستاد ملی صبر از سه واژه صلح، بخشش و رضایت تشکیل شده و ستاد ملی صبر متولی امر مصالحه و رضایت پرونده‌های قضایی در جامعه است که در زمینه موضوعات کیفری و حقوقی فعالیت دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *