شکست نظام‌مند پلیس استرالیا در رسیدگی به پرونده‌های قتل بومیان

15:26 - 07 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۵۴۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شکست نظام‌مند پلیس استرالیا در رسیدگی به پرونده‌های قتل بومیان
پلیس استرالیا طور نظام‌مند تحقیقات چندانی درباره قتل بومیان در این کشور انجام نمی دهد.

خبرگزاری میزان - خانواده‌های بومیان استرالیا که عزیزانشان را از دست داده‌اند، از «شکست نظام‌مند پلیس» در تحقیق مناسب درباره زنان و کودکان بومی مفقود و کشته شده، سخن می‌گویند.

به گزارش گاردین، تحقیقات مهم پارلمانی روایت خانواده‌های کسانی را که اخیرا کشته یا ناپدید شده‌اند، شنیده شده است.

«پل اسکار»، رئیس کمیته تحقیق و سناتور کوئینزلند، گفت که شنیدن شهادت دلخراش از مر گ و ناپدید شدن بومیان دشوار بوده است، زیرا تأثیر خشونت در خانواده‌ها و جوامع بومی طنین‌انداز شده است.

اسکار به گاردین گفت: من فکر می‌کنم اگر استرالیایی‌ها بیشتر درباره این موضوع می‌دانستند، از شنیدن داستان‌هایی که می‌شنویم و تجربیاتی که زنان و کودکان بومی و خانواده‌هایشان در این کشور از سر گذرانده‌اند، کاملاً وحشت زده می‌شوند. 

وی تاکید کرد که این یک آسیب در طول نسل‌ها برای بومیان است.

اسکار گفت که موضوع ثابت شواهد در این تحقیقات مربوط به موانعی است که در برابر تلاش‌های مردم بومی برای مطرح کردن نگرانی‌های خود با حوزه قضایی پلیس و فقدان اطلاعات در مورد زنان و کودکان بومی ناپدید و کشته شده است.

موانع بر سر راه تحقیقات 

این تحقیقات از خانواده‌هایی شنیده که عزیزانشان از جمله کودکان خردسال را به شیوه‌های «وحشتناک» از دست داده‌اند؛ شاهدان به کمیته تحقیق گفته بودند که پلیس و سیستم قضایی آنها را در پیگیری مرگ عزیزانشان شکست داده است.

آن‌ها درباره شکست سیستماتیک پلیس صحبت کرده‌اند؛ عدم بررسی کامل و به موقع بودن تحقیقات.

کمیته تحقیق از خانواده‌هایی شنیده که علاوه بر قربانی شدن، با آن‌ها به عنوان مجرم رفتار شده است یا پس از مراجعه به پلیس در تلاش برای گزارش دادن عزیزان مفقود شده خود، دستگیر شده‎اند.

اسکار می‌گوید: آنچه ما می‌شنویم نژادپرستی مطلقی است که وجود دارد، زیرا در غیر این صورت چرا چنین واکنش غیرانسانی به زندگی یک انسان کشته یا مفقود شده وجود دارد؟

اخیرا نگرانی‌هایی در مورد عدم اهمیت این تحقیق مطرح شده است، بسیاری از شهادت‌ها به صورت خصوصی به کمیته ارائه شده تا اطمینان حاصل شود که خانواده‌ها احساس امنیت می‌کنند.

«هانا مک‌گلید»، عضو مجمع دائمی سازمان ملل در مورد مسائل بومی و مدافع امنیت زنان، از خانواده‌های افرادی که به قتل رسیده‌اند حمایت می‌کند؛ او گفت که برای رسیدگی به علل زمینه‌ای خشونت علیه بومیان و به‌خصوص زنان و کودکان به تغییرات بنیادی نیاز است.

وی تاکید کرد: زندگی زنان بومی ارزشی ندارد؛ دولت استرالیا با زنان بومی به شیوه‌ای نژادپرستانه و خشونت‌آمیز رفتار می‌کند و آن‌ها زندگی خود را به شیوه‌های وحشتناکی از دست می‌دهند؛ دولت استرالیا و پلیس پاسخگو نیستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *