گفت‌وگو|

بارش باران در بیشتر استان‌ها/ تداوم بارش‌ها تا اوایل هفته آینده

9:21 - 06 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۳۱۸
بارش باران در بیشتر استان‌ها/ تداوم بارش‌ها تا اوایل هفته آینده
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده تهران گفت: امروز برای شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، نقاطی از استان‌های یزد، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، سمنان و نقاطی از چهارمحال و بختیاری، البرز و سواحل دریای خزر بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان به ویژه در ساعات بعد از ظهر احتمال شکل گیری ابر‌های همرفتی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید وجود دارد، ادامه داد: فردا سامانه بارشی در جنوب و جنوب شرق است و در استان‌های کرمان، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و برای شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال سمنان و شرق تهران بارش پراکنده انتظار می‌رود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه بارش‌ها در مناطق یاد شده و خراسان جنوبی با شدت کمتری ادامه پیدا می‌کند. افزود:  شنبه در استان‌های کرمان، یزد، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب بارش پراکنده رخ می‌دهد.  

نقشینه اظ‌ها کرد: روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب، بارش در این منطقه تشدید می‌شود و در سواحل دریای خزر، تهران، البرز، سمنان یزد و خراسان جنوبی شاهد ادامه بارش پراکنده هستیم.

وی با اشاره به اینکه طی ۲ روز آینده شرق خلیج فارس و تنگه هرمز هم مواج و متلاطم است، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: شرایط جوی امروز پایتخت به ویژه در بعداز ظهر را همراه با رگبار و رعدو برق و گاهی وزش باد شدید است و فردا و پس فردا آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری می‌شود و بیشینه دمای تهران امروز ۲۶ درجه، فردا ۲۷ درجه و جمعه ۲۹ درجه پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *