رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش مراجعه به بانک‌های غذایی در انگلیس/آمارها چه می‌گویند؟

9:00 - 08 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۳۰۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش مراجعه به بانک‌های غذایی در انگلیس/آمارها چه می‌گویند؟
گزارش نهادهای خیریه انگلیس حاکی از آن است که در ماه‌های اخیر مراجعه افراد به بانک‌های غذایی با افزایش شدیدی همراه بوده است.

خبرگزاری میزان - یک موسسه خیریه انگلیسی می‌گوید که هزمان با افزایش هزینه‌های زندگی در این کشور، مراجعه شهروندان به بانک‌های غذا نیز با افزایش شدیدی همراه بوده است. 

به گزارش «گاردین»، تعداد بی‌سابقه بسته‌های غذایی از سوی موسسه خیریه «تروسل تراست»، Trussell Trust در ۱۲ ماه گذشته توزیع شد، زیرا بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس به انتقال بیش از ۷۵۰ هزار نفر برای نخستین بار به بانک‌های مواد غذایی منجر شده است.

این شبکه خیریه نزدیک به ۳ میلیون بسته غذایی را در سال ۲۰۲۲ توزیع کرد که بالاترین میزان آن تاکنون و افزایش سالانه ۳۷ درصدی است. 

بر اساس آمار منتشر شده، بیش از یک میلیون کودک در خانواده‌هایی زندگی می‌کردند که بسته‌های غذایی تروسل تراست را دریافت می‌کردند.

بیکاری و فقر فزاینده

این موسسه خیریه گفت از هر پنج نفری که از بانک مواد غذایی Trussell در این دوره استفاده می‌کردند، یک نفر مشغول به کار بوده است، که نشان دهنده مشکلات بسیاری از خانواده‌های کم درآمد در تهیه مایحتاج روزمره در میان افزایش شدید هزینه قبوض انرژی و قیمت مواد غذایی است.

«اما ریوی»، مدیر اجرایی این موسسه خیریه می‌گوید که تقاضا برای بسته‌های غذایی در سال گذشته بیشتر از سال اول همه‌گیری کرونا بود.

افزایش ۱۲۰ درصدی درخواست‌ها

«ریوی» گفت تعداد بسته‌های غذایی توزیع شده از سوی این نهاد خیریه طی پنج سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

در سال ۱۸-۲۰۱۷، ۱.۴ میلیون بسته تحویل داده شد که در آن زمان یک رکورد به شمار می‌رفت. 

کاهش بودجه‌های کمکی

مقیاس گسترده تقاضا، تروسل تراست را وادار کرده که به دنبال تدارکات بیشتر برای توزیع غذا باشد؛ علاوه بر این سطوح اهدای غذا - که به طور معمول از سوی افراد و سازمان‌های غذای خیریه محلی انجام می‌شود - نتوانسته سرعت خود را حفظ کند و تروسل تراست مجبور شد سال گذشته ۷.۵ میلیون پوند - ۴.۵ میلیون پوند بیشتر از سال قبل - برای پر کردن ذخایر بانک مواد غذایی هزینه کند.

افزایش مراجعه در سراسر انگلیس

استفاده از بانک غذا در تمام مناطق انگلیس افزایش یافته و بیشترین افزایش سالانه در توزیع بسته‌های غذایی – ۵۴ درصد - در شمال شرقی انگلیس مشاهده شد.

هیچ منطقه‌ای از انگلیس شاهد افزایش کمتر از ۲۸ درصدی در تعداد بسته‌های غذایی نبوده است.

«برایان توماس»، مدیر اجرایی بانک غذایی Trussell's South Tyneside، گفت: ما شاهد افزایش بی‌سابقه تعداد افرادی هستیم که به بانک مواد غذایی مراجعه می‌کنند، به ویژه افراد شاغلی که دیگر قادر به متعادل کردن درآمد در برابر افزایش هزینه‌های زندگی نیستند. 

تا همین اواخر، اکثر مردمی که از بانک‌های مواد غذایی استفاده می‌کردند، در وضعیت فقر بودند، اما درآمد‌های ثابت و افزایش قیمت‌ها این مشخصات را تغییر داده است. بانک‌های مواد غذایی می‌گویند افراد در مشاغل کم دستمزد و ناامن، معمولا به طور فزاینده‌ای به مواد غذایی خیریه متکی هستند.

روند رو به وخامت فقر در انگلیس

ارقام Trussell که از هزار و ۶۴۶ شعبه آن گرفته شده است، یک شاخص کلی قابل اعتماد از روند رو به وخامت گرسنگی و فقر در انگلیس است، اگرچه تروسل تراست بر این عقیده است که این ارقام تنها «بخشی از» افرادی هستند که برای تامین هزینه غذا تلاش می‌کنند.

این نهاد خیریه در حدود یک چهارم مناطق محلی انگلیس فعالیت نمی‌کند و هزاران بانک غذایی و خیریه کمک غذایی خارج از شبکه آن وجود دارند. 

بانک‌های مواد غذایی به طور کلی میزان گرسنگی را به طور کامل در بر نمی‌گیرند و ارقام دولتی نشان می‌دهد که تنها ۱۴ درصد از افرادی که در ناامنی شدید غذایی قرار دارند به بانک‌های مواد غذایی مراجعه می‌کنند.

اگرچه دولت انگلیس مدعی است که برای کمک به خانوار‌های کم درآمد هزینه‌های زندگی را یکبار پرداخت کرده، اما داده‌های تروسل تراست نشان می‌دهد این اقدام تفاوت پایداری ایجاد نکرده است؛ استفاده از بانک مواد غذایی در هفته‌های پس از این پرداخت‌ها در ماه‌های آگوست و دسامبر اندکی کاهش یافت، سپس به سرعت بار دیگر افزایش یافت.

«سابین گودوین»، هماهنگ‌کننده شبکه مستقل کمک‌های غذایی، گفت که اگرچه اعضای آن شاهد افزایش بی‌سابقه‌ای در استفاده از بانک‌های غذایی بوده‌اند، اما این اقدام تنها «به طور موقت فقر را کاهش می‌دهد».

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *