کدام کشور‌ها بالاترین حقوق ساعتی را دارند؟

15:41 - 05 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۲۳۵
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
کدام کشور‌ها بالاترین حقوق ساعتی را دارند؟
متوسط دستمزد هر ساعت کار در اتحادیه اروپا و منطقه یورو طی سال ۲۰۲۲ به ترتیب به ۲۲.۹ و ۲۵.۵ یورو رسید.

خبرگزاری میزان - متوسط دستمزد هر ساعت کار در اتحادیه اروپا و منطقه یورو طی سال ۲۰۲۲ به ترتیب به ۲۲٫۹ و ۲۵٫۵ یورو رسید که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ نشان از افزایش ۴٫۴ درصدی در اتحادیه اروپا و رشد ۴ درصدی در منطقه یورو داشت.

بر پایه گزارش اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات)، دستمزد هر ساعت کار در تمام کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو طی سال ۲۰۲۲ متاثر از بالا رفتن هزینه‌های زندگی و تورم افزایش یافته است. در میان کشور‌های عضو منطقه یورو کمترین افزایش در ایتالیا، مالت و فنلاند (۲٫۳ درصد) و بیشترین افزایش در لیتوانی (۱۳٫۴ درصد)، استونی (۸٫۸ درصد) و کرواسی (۸٫۷ درصد) ثبت شده است.

در میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نیز کمترین افزایش در دانمارک (۲٫۲ درصد) و سوئد (۳ درصد) و بیشترین افزایش در مجارستان (۱۶٫۴ درصد)، بلغارستان (۱۵٫۵ درصد)، رومانی (۱۲٫۳ درصد) و لهستان (۱۱٫۷ درصد) گزارش شده است.

کدام کشور‌ها بالاترین حقوق ساعتی را دارند؟

گزارش یورواستات نشان می‌دهد که لوکزامبورگ، دانمارک و بلژیک به ترتیب با ۴۴٫۴، ۴۱ و ۳۳٫۴ یورو به ازای هر ساعت کار، بالاترین حقوق ساعتی را در سال ۲۰۲۲ داشته‌اند. در مقابل، بلغارستان و رومانی به ترتیب با ۷٫۱ و ۹ یورو پایین‌ترین رقم دستمزد ساعتی را داشته‌اند.

دستمزد هر ساعت کار در ۱۰ کشور از اعضای اتحادیه اروپا بالاتر از متوسط این اتحادیه (۲۲٫۹ یورو) است که کشور‌های لوکزامبورگ، دانمارک، بلژیک، ایرلند، هلند، آلمان، فنلاند، اتریش، فرانسه و سوئد در این دسته قرار دارند.

انتهای پیام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *