رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کارگران در هفته کارگر با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند

15:51 - 04 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۰۴۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
کارگران در هفته کارگر با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
بر اساس اعلام معاون فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمعی از کارگران در یکی از روز‌های هفته کارگر به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند.

خبرگزاری میزان _ محمد چکشیان، معاون فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در نشست خبری در رابطه با نقش موثر کارگران در جامعه گفت: جامعه کارگری با تقدیم ۱۴ هزار شهید کارگر در انقلاب و دفاع مقدس نقش داشته و به عنوان سرمایه انسانی در اقتصاد اثرگذار و ستون فقرات تولید در کشور محسوب می‌شوند. 

وی افزود: در حال حاضر جامعه کار و تولید ۱۴ میلیون نفر هستند که با احتساب خانواده‌های آن‌ها بیش از ۴۰ میلیون نفر یعنی حدود ۵۰ درصد کشور را تشکیل می‌دهند.

چکشیان همچنین به مولفه‌هایی که در ارتقای فرهنگ کار و تلاش موثر است اشاره و بیان کرد: این مولفه‌ها شامل ارتقای منزلت کارگر، مؤلفه‌های فرهنگی کار مانند وجدان کار، مهارت‌افزایی، مشارکت و تعاون در کار است.

معاون فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به هفته کار و کارگر گفت: در اولین روز از هفته کار و کارگر، جامعه کارگری به همراه وزیر کار با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدید میثاق می‌کند. 

وی در ادامه افزود: از برنامه‌های هفته کارگری، دیدار کارگران و وزیر تعاون با رهبر معظم انقلاب در یکی از روز‌های هفته کار و کارگر (از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت) است.

به گفته چکشیان امسال در قالب جشنواره امتنان ۲۴ کارگر نمونه و نخبه و گروه‌های کاری و واحد‌های نمونه برتر در حضور رئیس‌جمهور معرفی و تقدیر خواهند شد. 

معاون فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم بیشترین میزان افزایش حقوق کارگران رقم خورد، گفت: سال گذشته ۵٧ درصد و برای امسال ٢٧ درصد در نظر گرفته شد که بیشترین دستمزد بود، هر چند که مشکلات جامعه کارگری و وضعیت معیشت آن‌ها را با شرایط اقتصادی و نرخ تورم قبول داریم.

وی از شکل گیری ستاد هفته کارگر در همه استان‌ها خبر داد و اعلام کرد: رئیس شورای سیاست‌گذاری هفته کارگر وزیر کار است و در استان‌ها ۱۰۰ برنامه مختلف پیش بینی شده است.

چکشیان همچنین تاکید کرد: برنامه‌های مختلفی از جمله دیدار وزیر کار با کارگران، دیدار وزیر و معاونان با بانوان کارگری و خانواده‌های شهدای کارگری، بازدید از کارخانه‌ها، دیدار با خانواده‌های کارگری، دیدار نمایندگان کارگری با مسئولان، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقه‌های فرهنگی، اجتماعی، برپایی نشست‌های مختلف با حضور کارگران و خانواده‌های آن‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شعار هفته کارگر با عنوان «کارگر ایرانی، فرهنگ ایرانی و رشد تولید» است، افزود: شهید شاخص جامعه کارگری نیز در هفته کارگری معرفی می‌شود.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *