هدف‌گذاری تولید سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور

13:53 - 04 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۰۰۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
هدف‌گذاری تولید سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور
سرپرست وزارت جهادکشاورزی گفت: افزایش ظرفیت تولید گوشت مرغ به میزان ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در کشور به منظور توسعه بازار‌های صادراتی هدفگذاری شده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهادکشاورزی، در نشست قرارگاه امنیت غذایی که با حضور مسئولان و مدیران بخش کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته خوشبختانه در تامین گوشت مرغ مورد نیاز داخلی به خودکفایی رسیده‌ایم و برای توسعه بازار‌های صادراتی با افزایش یک میلیون تنی ظرفیت تولید، به دنبال تولید ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ هستیم.

وی با اشاره به تولید سالانه ۲٫۵ میلیون تن مرغ در کشور بیان کرد: برای مدیریت بازار داخلی و همچنین توسعه و ثبات بازار صادرات از محل مازاد مصرف داخلی، نیازمند ایجاد ظرفیت جدید در تولید مرغ هستیم، بدین منظور برنامه افزایش تولید برای سال پیش رو هدف‌گذاری شده است.

آقامیری افزود: ارتقای تولید گوشت مرغ به ۳٫۵ میلیون تن، صادرات پایدار را برای تولید کننده ایجاد می‌کند و نقش پررنگی در دستیابی به امنیت غذایی پایدار در کشور ایفا خواهد کرد.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی با اشاره به ذخایر کافی کالا‌های اساسی در کشور تاکید کرد: بازرسان و رؤسای سازمان‌ها بازار را به شکل مستمر رصد کنند تا کمبود احتمالی به سرعت برطرف و آرامش هم، چون روز‌های گذشته تداوم یابد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *