گفت‌وگو|

اصلانیان: درود به شرف ملوانی‌ها/ هنوز قهرمانی پرسپولیس قطعی نیست

0:45 - 06 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۹۷۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
اصلانیان: درود به شرف ملوانی‌ها/ هنوز قهرمانی پرسپولیس قطعی نیست
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هنوز مسابقات لیگ برتر تمام نشده است و تا آخرین لحظه باید پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی تلاش کند.

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل استقلال در صدمین دربی پایتخت اظهار داشت: به غیر از اینکه همیشه دیدار دربی بسیار حساس و مهم است، بازی استقلال و پرسپولیس در هفته بیست‌‌وهفتم لیگ برتر دیداری تعیین‌کننده برای رسیدن به قهرمانی بود. هر تیمی که در دربی شکست می‌خورد از کورس قهرمانی عقب می‌افتاد به همین منظور دربی صدم، یک دیدار ۶ امتیازی بود. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شد که دو تیم با احتیاط زیاد وارد دربی شوند و قطعاً نمی‌خواستند بازنده این دیدار سرنوشت ساز باشند. نهایتاً هر دو تیم شاید در حدود یک، یک و نیم فرصت نصف و نیمه گلزنی داشتند که موقعیت پرسپولیس به گل تبدیل شد و ۴۰ دقیقه از آن گل محافظت کردند و اجازه هیچ کاری را به استقلالی‌ها ندادند.

وی افزود: کادر فنی پرسپولیس در دربی عملکرد خوبی داشت و هوادارن انتظار دارند قهرمانی را به دست آورند. پرسپولیس در نهایت دیدار دربی را به پیروزی رسید و همچنین منتظر لغزش سپاهان بود که با تساوی این تیم مقابل ملوان، هم اکنون پرسپولیس شانس اول قهرمانی در لیگ برتر است.

*استقلال در دربی، ضعیف‌ترین نمایش ۱۰ بازی اخیرش را داشت

کارشناس فوتبال در مورد عملکرد تیم فوتبال استقلال در دربی عنوان کرد: استقلال در دربی، ضعیف‌ترین نمایش خودش را در طول ۱۰ بازی اخیرش را به نمایش گذاشت. بازی که استقلال مقابل هوادار انجام داد، بسیار عالی بود و همه پیش‌بینی می‌کردند که با قدرت به پرسپولیس فشار خواهند آورد. ولی بازیکنان استقلال مقابل پرسپولیس یک ترسی داشتند که عقب نشسته بودند و بازی کم موقعیت و بدون خلاقیت را از بازیکنان دو تیم دیدیم. استقلال با باخت مقابل پرسپولیس کمترین شانس را برای قهرمانی دارد. تا آنجایی که مشخص است کارش برای رسیدن به قهرمانی سخت‌تر از سپاهان و پرسپولیس شد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص تساوی سپاهان و ملوان تاکید کرد: کمتر کسی فکر می‌کرد، سپاهان در ۴ بازی خودش امتیازی از دست بدهد. درود بر شرف ملوانی‌ها، آن‌ها به گونه‌ای بازی کردند که انگار تیم‌شان در منطقه سقوط به لیگ یک قرار دارد و تمام داشته‌ها و وجودشان را مقابل سپاهان گذاشتند و فوتبال عالی را از خودشان نشان دادند. تیم فوتبال ملوان برای پرسپولیس خوش یمن بوده و حتی اولین دوره لیگ برتر و روز آخر مسابقات، آن‌ها استقلال را در انزلی متوقف کردند تا پرسپولیس در تهران با شکست فجرسپاسی شیراز قهرمان لیگ برتر شود. امسال هم در بیست و دومین دوره لیگ برتر، مجدداً کار قهرمانی را به دستان پرسپولیس سپردند و اگر ۳ بازی پیش‌روی خودش را ببرد قهرمان خواهد شد.

*هنوز مشخص نیست چه تیمی قهرمان می‌شود

وی در ادامه گفت: با این حال هنوز فصل تمام نشده و سه بازی باقی مانده است. بر همین اساس امکان دارد مشکلات به وجود بیایید و هنوز قهرمانی پرسپولیس قطعی نیست. هر سه بازی پرسپولیس تا پایان فصل، حکم فینال دارد که باید در هر سه بازی برنده باشد و امتیازی از دست ندهد.

اصلانیان با اشاره به اینکه بازی‌های سپاهان آسان و راحت‌تر است، خاطرنشان کرد: گفتن اینکه تیمی از قبل بداند، همه بازی‌هایش را خواهد بُرد، سخت است. بازی‌های پرسپولیس سخت‌تر از سپاهان است، مثل بازی با گل‌گهر سیرجان که امیدوار هستیم پرسپولیس همین روند را ادامه دهد و خیلی حواسش جمع باشد. همین طور که سپاهان مقابل ملوان امتیاز از دست داد، امکان دارد پرسپولیس هم امتیاز از دست بدهد و کارش برای قهرمانی سخت‌تر شود. ولی رقابت‌ها تا روز آخر می‌تواند داغ باشد و احتمالاً مشخص نیست چه تیمی قهرمان شود. فوتبال اصلاً قابل پیش بینی نیست و هنوز سه بازی و ۹ امتیاز باقی مانده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *