چرا استقلال دربی ۱۰۰ را باخت؟/ روزی که قایدی واقعاً نیمار بود

12:14 - 04 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۹۳۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
چرا استقلال دربی ۱۰۰ را باخت؟/ روزی که قایدی واقعاً نیمار بود
تیم فوتبال استقلال یکی از مهمترین دربی‌های چند فصل اخیر را به راحتی از دست داد تا نه تنها شانس رسیدن به عنوان قهرمانی را از دست بدهد بلکه حتی ممکن است در ادامه فصل به مشکل بخورد.

خبرگزاری میزان - دربی شماره ۱۰۰ پایتخت علاوه بر جذابیت و حساسیت‌های همیشگی شهرآورد، از لحاظ جدولی و تعیین شانس قهرمانی برای دو تیم مدعی پایتخت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود و بسیاری از کارشناسان با وجود شانس بالاتر سپاهان برای رسیدن به جام، از این نبرد حساس به عنوان فینال لیگ ۲۲ یاد می‌کردند.

استقلالی‌ها برای تحکیم صدرنشینی و ایجاد اختلاف ۴ امتیازی با پرسپولیس و سرخپوشان برای تصاحب رده اول (حداقل برای یک شبانه روز) و کنار زدن رقیب سنتی به این پیروزی نیاز داشتند و سرانجام این شاگردان گل محمدی بودند که با موقعیت شناسی عیسی آل‌کثیر گلی با ارزش به ثمر رساندند و معادلات را به سود خود به پایان بردند.

دربی شماره ۱۰۰ پایتخت با بازی هجومی و برتری استقلال شروع شد و مهدی قایدی ستاره این روز‌های آبی‌ها که در ۴ بازی اخیر تیمش موفق به گلزنی شده بود، در ۲،۳ صحنه با جا گذاشتن مدافعان پرسپولیس، هواداران تیمش را به وجد آورد و آن‌ها را به بُرد امیدوار کرد، اما شاگردان ساپینتو از همین نقطه قوت ضربه خوردند و در پایان با ناراحتی و سرافکندگی زمین چمن ورزشگاه آزادی را ترک کردند.

 

چرا استقلال دربی ۱۰۰ را باخت؟/ روزی که قایدی واقعاً نیمار بود

 

سرمربی استقلال در این دربی بیش از حد روی توانایی‌های فردی و تکنیک قایدی حساب باز کرده بود و تقریباً بیشتر حملات این تیم از سمت چپ طرح ریزی می‌شد و تلاش تمام بازیکنان آبی‌پوش رساندن توپ به ستاره بوشهری به امید عبور او از سد مدافعان سرخپوش بود. اتفاقی که به جز چند صحنه معدود در نیمه اول، دیگر تکرار نشد و کادر فنی پرسپولیس به خوبی متوجه تاکتیک اصلی حریف شد و روزنه‌های نفوذ را به خوبی بست و قایدی را از جریان بازی خارج کرد. وضعیت استقلال در دربی ۱۰۰ را شاید بتوان با تیم ملی برزیل مقایسه کرد که در سال‌های اخیر وابستگی زیادی به نیمار داشته و در بیشتر بازی‌ها، میزان آمادگی فوق ستاره سلسائو نتیجه را برای آن‌ها تعیین کرده است. 

حرکات انفرادی و نفوذ‌های مهدی قایدی برای سرمربی پرتغالی کارساز نبود و استقلالی‌ها با وجود مدافعان سرزنی، چون پورعلی گنجی و گولسیانی اصرار زیادی به فرستادن توپ‌های هوایی داشتند که باز هم ناکام ماندند و در دوئل‌های هوایی برتری با مدافعان تیم گل‌محمدی بود. به جز ضعف تاکتیکی و نداشتن پلن B، بازی ضعیف پیمان بابایی، محمد محبی و هافبک‌های استقلال، مصدومیت کوین یامگا، عدم تمرکز رافائل داسیلوا و از همه عجیب‌تر سکوت هواداران استقلال در بیشتر دقایق بازی و عدم حمایت آن‌ها از تیم را می‌توان دلایل شکست ریکاردو ساپینتو در یکی از مهمترین مسابقات دوران حضورش در استقلال یاد کرد.

در حال حاضر پرسپولیس با ۵۷ امتیاز و با یک بازی بیشتر در جایگاه اول لیگ برتر ایستاده است و باید در ادامه به مصاف تیم‌های پیکان، گل گهر و نساجی برود. سپاهان که امروز مقابل ملوان قرار می‌گیرد با ۵۵ امتیاز موقتاً دوم است و روی کاغذ بازی‌های ساده‌تری خواهد داشت (مقابل نفت مسجدسلیمان، پیکان و مس کرمان) کار استقلال نسبت به دو رقیبش سخت‌تر است و آن‌ها در تقابل با صنعت‌نفت آبادان، مس رفسنجان و تراکتور آخرین شانس‌های خود را برای رسیدن به قهرمانی امتحان خواهند کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *