گفت‌وگو|

رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور/هشدار سیلاب، تگرگ، رعدوبرق و وزش بادشدید

9:48 - 04 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۹۲۶
رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور/هشدار سیلاب، تگرگ، رعدوبرق و وزش بادشدید
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای شمال‌غرب کشور در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، و غرب همدان  بارش‌های رگباری، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها در مناطق مستعد به شکل تگرگ رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز در بخش‌هایی از خوزستان و ارتفاعات البرز غربی بارش‌های خفیف را انتظار داریم، ادامه داد: در مناطق جنوبی کشور در دامنه‌ها و ارتفاعات کرمان، شمال‌ شرق فارس، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و یزد شاهد بارش‌های رگباری هستیم. 

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سه‌شنبه در مناطق شمال‌غرب، غرب، مرکز و سواحل دریای خزر بارش‌ها تداوم دارد، افزود: فردا ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارش دارند و همچنین مناطقی از جنوب‌شرق کشور از جمله استان‌های کرمان، مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان با بارش‌های رگباری مواجه اند.

رفیعی با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی بارش‌ها در کشور نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در استان‌های پربارش هشدار داد و متذکر شد: با توجه به اینکه بارش‌ها در بازه زمانی کوتاه رخ می‌دهد سبب سیلاب و آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها، برخورد صاعقه در آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان و ارتفاعات استان کرمان می‌شود.

وی خسارت به سازه‌های موقت، اختلال در ناوگان حمل و نقل را بخش دیگری از رخداد‌های بارش‌های رگباری پیش‌رو برشمرد و توصیه کرد: هموطنان از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند. همچنین عشایر از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌های اجتناب کنند. با توجه به آنکه احتمال وقوع تگرگ در این مناطق وجود دارد باغداران و کشاورزان تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی در نظر بگیرند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران اظهار کرد: آسمان تهران امروز ابری همراه با وزش باد است و در ساعات بعد ازظهر و اواخر وقت برای آن وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۰ درجه بالای صفر و کمینه دمای هوای تهران امروز ۱۹ درجه بالای صفر ثبت شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *