مانع تراشی سیا در مسیر تحقیقات درباره پرونده سوءاستفاده جنسی زنان در این آژانس

14:00 - 02 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۷۸۶
مانع تراشی سیا در مسیر تحقیقات درباره پرونده سوءاستفاده جنسی زنان در این آژانس
طی ۱۵ سال گذشته چندین پرونده علیه افسران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مبنی بر سوءاستفاده جنسی باز شد.

خبرگزاری میزان – کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در حالی درباره پرونده آزار و تجاوز جنسی زنان در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) تحقیق می‌کند که گزارش‌ها از مانع تراشی سیا در این مسیر حکایت دارند.

به گزارش «اسپوتنیک»، کوین کارول، وکیل یکی از قربانیان اعلام کرد که از ماه ژانویه ۲۰۲۳ تاکنون سه کارمند زن سیا با مراجعه به کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند که این آژانس برای منصرف کردن آن‌ها از طرح شکایت تلاش می‌کند.

به گفته وی، سیا صحبت کردن با مجریان قانون را برای قربانیان دشوار می‌کند.

کارول افزود: موکلش به او گفته است که ۵۴ زن در سازمان سیا در طول دهه گذشته گفته اند که قربانی تجاوز جنسی یا سوءرفتار همکارانشان بوده اند و پرونده آن‌ها به شکلی نادرست مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی تاکید کرد که سیا هم با جنبش me too مواجه شده است.

به گفته منابع ناشناس مایک ترنر، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا و جیم هیمز، عضو ارشد کمیته پیشتر نامه‌ای به بیل برنز، رئیس سیا ارسال کردند تا از آژانس برای بررسی این مسائل کمک بخواهند.

در طول ۱۵ سال گذشته، چندین پرونده مربوط به تجاوز جنسی صورت گرفته توسط افسران سیا، خشم عمومی را برانگیخته است.

در سال ۲۰۲۱، برایان جفری ریموند، افسر سابق سیا، به شماری از اتهامات فدرال، از جمله سوءاستفاده جنسی، اعتراف کرد؛ او متهم به مصرف مواد مخدر و تجاوز جنسی به ده‌ها زن بود.

در سال ۲۰۰۹، دو زن گفتند که توسط اندرو وارن، رئیس سابق ایستگاه سیا در الجزایر مورد تجاوز قرار گرفته اند؛ او در نهایت به این تجاوز‌ها اعتراف کرد و پنج سال را در زندان گذراند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *