افزایش ۲۳ درصدی نرخ بلیت مترو از امروز

16:54 - 01 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۷۰۷
افزایش ۲۳ درصدی نرخ بلیت مترو از امروز
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از افزایش ۲۳ درصدی قیمت بلیت مترو از روز جمعه اول اردیبهشت‌ماه خبر داد.

خبرگزاری میزان_ مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران  درباره تغییر قیمت بلیت متروی تهران و حومه از اول اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ طی ابلاغ شهرداری گفت: هزینه پایه سفر با مترو برای مسافرت‌های ۲ کیلومتری ۲هزار و ۸۵۰ تومان محاسبه خواهد شد و به‌ازای هر کیلومتر افزایش طول سفر، مبلغ ۱۴۷ ریال به مبلغ پایه اضافه می‌شود.

وی افزود: بهای کسر شده بابت هر سفر از کارت مبلغ‌دار برای مسافران حومه ۳هزار و ۷۷۳ تومان، هشتگرد ۸ هزار و ۲۰۰ تومان و فرودگاه امام خمینی (ره) ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان خواهد بود. قیمت انواع بلیت تک‌سفره ۱۰ درصد بیشتر از نرخ کارت بلیت مبلغ‌دار خواهد بود. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران ادامه داد: طبق مصوبه قیمت بلیت مترو در سال ۱۴۰۲، تخفیفات متنوعی برای شهروندان در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال برای مسافرانی که در ساعات غیرپیک از مترو استفاده می‌کنند، ۱۰ درصد و برای مسافرانی که از حساب کاربری هوشمند شخصی‌سازی‌شده استفاده کنند نیز ۱۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

مسعود درستی تاکید کرد: امسال هم مانند سنوات گذشته کارت بلیت اقشار خاص با تخفیف‌های مصوب ارائه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تذکر فرمانداری در خصوص مصوبه افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی شورای شهر در سال ۱۴۰۲ گفت: مصوبه قیمت بلیت متروی تهران در سال ۱۴۰۲ به تأیید شورای اسلامی شهر تهران رسید. تغییرات مورد درخواست فرمانداری تهران نیز از طرف شورا مورد بررسی قرار گرفت و در مصوبه اعمال شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در پایان افزود: در صورت ابلاغ شهرداری تهران، این مصوبه از روز جمعه یکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: متروی تهران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *