روایت شهیدی که قبرش را قبل از شهادت انتخاب کرده بود

12:56 - 01 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۶۸۲
روایت شهیدی که قبرش را قبل از شهادت انتخاب کرده بود
هشتمین قسمت مجموعه «بچه زرنگ ۲» به زندگی شهید مدافع حرم، جواد محمدی‌مفرد می‌پردازد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی شبکه دو؛ قسمت هشتم این مجموعه مستند داستانی سراغ شهیدی رفته است که برای راحتی مادرش، قبر خود را قبل از شهادتش انتخاب کرده بود.

«شهید جواد محمدی‌مفرد» اردیبهشت ۱۳۵۶ همزمان با سالروز ولادت امام جواد (ع) در شهر مقدس مشهد دیده به جهان گشود و بخاطر عشق به ائمه اطهار و امنیت و آزادی کشور، راهی سوریه شد و در نهایت به آرزویش که شهادت بود، رسید. او در عملیات آزادسازی محاصره شهر‌های «نبل و الزهرا» در ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وی اعتقاد داشت: «اگر امروز به سوریه نروم، چطور می‌توانم انتظار داشته باشم فرزندانم در کشورشان امنیت داشته باشند.» از این شهید بزرگوار دو پسر به نام‌های ابوالفضل و علی‌اکبر به یادگار مانده؛ وقتی پیکر ایشان به کشور بازگشت، علی اکبر ۴۰ روز داشت.

مجموعه «بچه زرنگ ۲» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی رشید حاجتمند است که کارگردان این قسمت از مجموعه، محمدحسین امانی و نویسنده آن، طاهره، ولی پور می‌باشد.

هشتمین قسمت این مجموعه، جمعه اول اردیبهشت ساعت ۲۱:۱۰ روانه آنتن شبکه دو می‌رود و بازپخش آن روز بعد ساعات ۰۰:۴۰ بامداد، ۹:۱۵ صبح و ۱۶:۱۵ خواهد بود.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *