آمریکا چندین فرد و نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرد

18:42 - 30 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۵۰۴
آمریکا چندین فرد و نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا یک فرد و شش نهاد را به بهانه ارتباط با برنامه پهپادی ایران تحریم کرد.

خبرگزاری میزان_  دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) اقدام به تحریم کردن یک فرد و شش نهاد متعلق به شبکه فرار از تحریم‌ها کرد و در همین راستا وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد: این شبکه در خرید قطعات الکترونیکی برای برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران، از جمله قطعات مورد استفاده در پهپاد‌های این کشور نقش داشته است.

در در ادامه این بیانیه آمده است: این تحریم‌ها به ویژه، رئیس شرکت سامانه پردازان نامد آرمان (پاسنا) ایران و شرکت‌ها و تامین‌کنندگان سوری این نهاد را در ایران، مالزی، هنگ‌کنگ و چین که به شرکت پاسنا (PASNA) برای خرید کالا و فناوری کمک کرده اند، مورد هدف قرار می‌دهد.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین اداعا کرده است تولید پهپاد‌ها و سایر تسلیحات ایران همچنان منطقه خاورمیانه و فراتر از آن را بی ثبات می‌کند. از سپتامبر ۲۰۲۲، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا چندین دوره تحریم را علیه برنامه‌های موشکی و پهپاد‌ی ایران وضع کرده است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: شبکه‌ای که امروز تحریم شد، کالا‌ها و فناوری را برای دولت ایران و صنایع دفاعی و برنامه پهپاد این کشور خریداری کرده است. وزارت خزانه داری به اعمال تحریم‌های خود علیه تلاش‌های نظامی ایران که باعث ناامنی منطقه‌ای و بی ثباتی جهانی می‌شود، ادامه خواهد داد.

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *