دامنه بارش‌های بهاره در عید فطر گسترده‌تر می‌شود

16:44 - 30 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۴۸۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
دامنه بارش‌های بهاره در عید فطر گسترده‌تر می‌شود
زمان هواشناسی اعلام کرد که در روز‌های پیش رو به ویژه ایام عید فطر برخی مناطق کشور جوی آرام خواهند داشت، اما در برخی استان‌ها بارش باران همراه با رعدوبرق، وزش باد موقت و احتمالا تگرگ روی خواهد داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های عددی نشان می‌دهد که در روز‌های پیش رو به ویژه ایام عید فطر برخی مناطق کشور جوی آرام خواهند داشت، اما در برخی استان‌ها بارش باران همراه با رعدوبرق، وزش باد موقت و احتمالا تگرگ روی خواهد داد.

به این ترتیب که، بعدازظهر پنجشنبه در ارتفاعات و دامنه‌های مرکز و نیمه جنوبی کرمان، نیمه شرقی فارس، شمال هرمزگان، غرب و جنوب اصفهان، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی افزایش ابر، رگبار پراکنده، وزش باد شدید موقت، رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

همچنین وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد منجر به خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا نیز می‌شود.

این شرایط برای جمعه در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، شمال همدان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران و ارتفاعات و دامنه‌ها در یزد، شمال هرمزگان، کرمان، جنوب‌شرق فارس و جنوب سیستان و بلوچستان ظاهر می‌شود.

برای شنبه نیز افزایش ابر، رگبار پراکنده، وزش باد شدید موقت، رعدوبرق با احتمال تگرگ در ارتفاعات و دامنه‌های کرمان، سمنان، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی انتظار می‌رود.

روز یکشنبه نیز با گذر متناوب امواج تراز میانی در ارتفاعات و دامنه‌ها در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان و شمال سمنان رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و احتمال تگرگ رخ می‌دهد. استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، شمال ایلام، ارتفاعات و دامنه‌ها در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان در روز دوشنبه با این پدیده‌ها مواجه هستند.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی تا جمعه در سواحل دریای خزر افزایش ملموس دمای هوا انتظار می‌رود، اما از بعدازظهر جمعه کاهش دما روی خواهد داد.

گفتنی است هر گونه تغییر شرایط جوی پیش رو در روز‌های آینده اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *