کشیک پشت سرهم دستیاران پزشکی ممنوع شد

14:36 - 30 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۴۵۰
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
کشیک پشت سرهم دستیاران پزشکی ممنوع شد
مشاور اجرائی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با تشریح مصوبات شورای آموزش پزشکی درباره وضعیت کشیک دستیاران پزشکی گفت: کشیک پشت سرهم دستیاران پزشکی در مراکز آموزشی ممنوع شد.

خبرگزاری میزان - محسن عباسی مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: شورای آموزش پزشکی و تخصصی در آخرین نشست خود موضوع ساماندهی کشیک‌ها را برای دستیاران پزشکی مصوب کرد.

وی افزود: موضوع ایجاد شرایط بهتر برای دستیاران پزشکی از موضوعاتی است که چندین سال است در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی پیگیری می‌شود و سعی شده در بند‌های متعدد در شورا مطرح و مصوب شود.

عباسی خاطرنشان کرد: در همین زمینه مصوب شد که دستیاران پزشکی دو شیفت پشت سر هم نمی‌توانند داشته باشند. حداکثر تعداد کشیک‌ها نیز مشخص شده است و میزان ساعاتی که بعد از روز کشیک باید در بیمارستان حضور داشته باشند. این مصوبات به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: ضمن اینکه با توجه به جدول افزایش حق الزحمه دستیاران پزشکی که برای سال ۱۴۰۲ ارائه شده، سعی شده است که شرایط معیشتی دستیاران بهبود پیدا کند.

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی تاکید کرد: مجموعه قوانینی درباره ارتقای وضعیت رفاهی دستیاران پزشکی موجود است که هیچ گاه به صورت یک جا به امضا وزیر نرسیده است و از همین رو به صورت بخش بندی شده در شورای تخصصی به تصویب می‌رسد و پس از آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که برخی از رشته‌ها دارای سختی متفاوتی هستند و برای این موضوع باید راهکاری اندیشیده شود. از سویی نمی‌توان بین رشته‌ها تفاوت قائل شد و یا آموزش رشته‌ای که سخت‌تر است را با کشیک کمتر ادامه داد، بنابراین نیاز به یک برنامه ریزی برای حل این مسئله داریم.

به گزارش مهر، موضوع تنظیم حداکثر کشیک دستیاران پزشکی از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی دارنده آموزش دوره دستیاری تخصصی و فوق تخصصی پزشکی بالینی ابلاغ شد.

در این ابلاغیه آمده است: «با توجه به مفاد موضوع ۱۵ و اصلاح تبصره ۲ بند ۳-۳ مندرج در ضوابط مصوبات نود و یکمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی، حداکثر کشیک دستیاران در رشته‌های تخصصی، ۱۲ شب در ماه تعیین می‌شود.

ضمن اینکه تنظیم برنامه دستیاران توسط مدیران گروه و یا رئیس بخش‌های مربوطه با رعایت سقف تعداد کشیک موظف به شرح مندرج در این مصوبه است.

ضمناً با توجه به مفاد ماده ۳۵ مصوبات چهل و هفتمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی حضور اجباری دستیاران در روز‌های پس از کشیک تا ساعت ۱۶:۳۰ در بخش آموزشی مربوطه است. حضور دستیاران کشیک بعد از ساعت ۱۶:۳۰ روز بعد در بیمارستان به هر دلیلی غیرقانونی است.

طبق مفاد تبصره ۴ موضوع ۶ مصوبات نود و هفتمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی برنامه کشیک دستیاران به نحوی تنظیم شود که توالی دو کشیک پشت سر هم نباشد.»

در این ابلاغیه تاکید شده است که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص، مجوز تأیید آموزشی بخش مربوطه لغو خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *