افزایش جمعیت زندان‌های آمریکا در پی فروکش کردن کرونا

8:35 - 30 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۳۱۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش جمعیت زندان‌های آمریکا در پی فروکش کردن کرونا
زندان‌های آمریکا با بحران‌‌های مختلفی از جمعیت بیش از حد تا وضعیت نامناسب زندانیان مواجه هستند.

خبرگزاری میزان – نهاد‌های مختلف حامی حقوق زندانیان درباره وضعیت نامناسب زندان‌های آمریکا هشدار می‌دهند.

زندان‌های آمریکا با بحران‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما جمعیت بیش از حد و خشونت از اصلی‌ترین این چالش‌ها هستند.

ازدحام بیش از حد، خشونت و سوء استفاده در زندان‌های سراسر آمریکا رو به افزایش است و مشکلات مربوط به کمبود کارکنان این مشکلات طولانی مدت را بدتر می‌کند.

به گزارش «مارشال پراجکت»، برخلاف زندان‌ها، بیشتر بازداشتگا‌ها به صورت محلی مدیریت می‌شوند، بنابراین مشکلاتی که با آن‌ها روبرو هستند می‌تواند از شهری به شهر دیگر بسیار متفاوت باشد. 

زیرساخت‌های فرسوده

علاوه بر این در حالی که زیرساخت‌های بسیاری از زندان‌ها در حال فروپاشی است، در برخی از زندان‌ها حتی آب آشامیدنی سالم نیز وجود ندارد به عنوان مثال ازدحام بیش از حد در زندان‌های هیوستون به دلیل عقب ماندگی در سیستم دادگاه وجود دارد. 

بیش از ده‌ها کارمند، متهمان و کارشناسان با پروژه مارشال صحبت کرده‌اند و دو مشکل را که در زندان‌های سراسر آمریکا دیده‌اند، برجسته کردند؛ افراد زیادی در زندان‌ها بیش از حد ظرفیت حضور دارند و نگهبانان کافی وجود ندارند.

این مسائل دوگانه ازدحام بیش از حد و کمبود پرسنل سال‌ها زندان‌های سراسر آمریکا را گرفتار کرده است، و حتی قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از زندان‌ها به هم ریخته و وضعیت مناسبی نداشتند.

افزایش جمعیت زندان‌ها در پی فروکش کردن کرونا

بلافاصله پس از کاهش شیوع کرونا جمعیت زندان‌ها شروع به افزایش کرد تا تابستان سال ۲۰۲۲، بسیاری از زندان‌ها بیش از سال‌ها افراد بیشتری را در خود جای دادند، یا آنقدر شلوغ شدند که زندانیان مجبور شدند در طبقات، تونل‌های زیرزمینی یا در مکان‌های مشترک بدون سرویس بهداشتی بخوابند.

شکایت‌های متعددی که از سوی زندانیان در ایالت‌های مختلف ثبت شده نشان می‌دهد که وضعیت این مکان‌های پرازدحام بسیار فاجعه بار است و به هیچ وجه امکان اسکان در آن‌ها وجود ندارد.

رفتار نامناسب کارکنان زندان‌ها

در کنار این وضعیت بحرانی، رفتار نامناسب مسئولان زندان نیز مورد انتقاد شدید گروه‌های حقوق بشری از جمله اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا قرار گرفته است.

گزارش‌های رسیده به مارشال پراجکت در سال گذشته نشان می‌داد که در برخی از زندان‌ها، زندانیان دارای مشکلات روانی با زنجیر به صندلی بسته شده‌اند و حتی به آن‌ها اجازه استفاده به موقع از سرویس بهداشتی نیز داده نمی‌شود.

بعضی از زندان‌ها دریافتند که هنوز باید از سلول‌های ایزوله برای قرنطینه زندانیان بیمار بالقوه استفاده کنند. این بدان معناست که سلول‌هایی که زمانی دو یا سه نفر را در خود نگه می‌داشتند ممکن است فقط یک نفر را نگه دارند و زندانیان با سابقه خشونت را نمی‌توان به راحتی از جمعیت عمومی جدا کرد.

بی تفاوتی عمدی

آمریکا قانون اساسی حق برخورداری از مراقبت‌های بهداشتی را تضمین نمی‌کند؛ از سال ۱۹۷۶، دیوان عالی این کشور اعلام کرده است که بی‌تفاوتی عمدی نسبت به نیاز‌های جدی پزشکی افراد زندانی - جمعیتی که به طور نامتناسبی بیمار، فقیر و از گروه‌های نژادی و قومی به حاشیه رانده شده‌اند - منع مجازات‌های ظالمانه و غیرعادی اصلاحیه هشتم را نقض می‌کند.

افراد زندانی به جز طرح دعوی قضایی، به مراقبت‌های پزشکی ناکافی اندکی مراجعه می‌کنند، اما با موانع متعددی برای دسترسی به سیستم حقوقی و وکیل مواجه هستند، و پیروزی‌های اندک حقوقی تنها تسکین تدریجی را به همراه دارد.

علاوه بر این خطر حبس به طور مساوی در بین گروه‌های نژادی و قومی توزیع نمی‌شود و اقلیت‌هایی مانند سیاه پوستان بیشتر زندانی می‌شوند؛ این زندانیان دارای میزان بالاتری از سل، اچ آی وی، هپاتیت، دیابت و بیماری‌های روانپزشکی هستند. بیش از نیمی از آن‌ها مشکل سلامت روانی، اختلال مصرف مواد یا هر دو دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *