قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران: اجرای شرع مقدس و قانون برهمه واجب و ضروری است

16:23 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۲۷۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران: اجرای شرع مقدس و قانون برهمه واجب و ضروری است
قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران در مراسم تکریم و معارفه دادستان اسلامشهر گفت: اجرای شرع مقدس و قانون برهمه واجب و ضروری است.

خبرگزاری میزان-حاجی رضا شاکرمی در مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان اسلامشهر که با حضور سیدرضاسجودی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری، حجت السلام والمسلمین برقراری امام جمعه و حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر و مدیران شورای تامین این شهرستان در سالن همایش‌های فرمانداری برگزارشد ضمن گرامیداشت ایام پر فضیلت ماه مبارک رمضان، ۲۹ فروردین ماه را که با تدبیر تاریخی بنیاینگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان "روز ارتش" نامگذاری شده است، به ارتشیان اقتدار آفرین میهن اسلامی تبریک گفت.

  قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران  با برشمردن خصوصیات قابل توجه مدیران گفت: مدیری که می‌خواهد خدمت نماید و کارنامه خوبی ارائه دهد، باید "حسابرس اعمال خود باشد"، زیرا کتابی که مطالعه می‌کنیم علم و آگاهی ما اضافه می‌شود و تنها کتابی که انسان را غافلگیر می‌کند کتاب نامه اعمال اوست.

شاکرمی با این گزاره که ماه رمضان ماه خدمت به مردم است بیان کرد: امیدوارم همه کسانی که خدمتگزار هستند وقتی نامه اعمال خود در درگاه خداوند متعال می‌نگرند با شوق و ذوق نگاه کنند.

وی مسئولیت را یک امانت الهی دانست و اضافه کرد: هر فرد به عنوان یک خدمتگزار خدوم در مقابل دیگر افراد، باید این امانت الهی را درست انجام دهد و خدمت ارزنده را بدون حب و بغض و مخلصانه ارائه کند تا نامه اعمالش در دست راست وی باشد.

شاکرمی اجرای حکم را مهمترین مرحله پس از رسیدگی به پرونده‌های قضایی دانست و افزود: اجرای حکم موجب گسترش عدالت می‌شود و اجرای احکام بسیار مهم است و اجر و ثواب به همراه دارد و در مقابل عدم اجرای حکم و احقاق حقوق مردم نیز مجازات الهی دارد و اجرای شرع مقدس و قانون برهمه واجب و ضروری است.

قائم مقام دادگستری هدف اصلی دستگاه قضایی را اصلاح ذات البین دانست و تصریح کرد: اولین هدف دستگاه قضایی اصلاح ذات البین است و بعد از آن رسیدگی به دعاوی، صدور حکم و اجرای احکام می‌باشد.

شاکرمی با اشاره به هزار شهید سرافراز شهرستان اسلامشهر بیان کرد: در برنامه ریزی‌ها با تدبیر عمل کنیم و وقتی مسئولین امر، کارگزاران و روسا برای شهرستان کاری پیش بینی می‌کنند درست پیش بینی کنند و خوب عمل کنند و قبل از چاره اندیشی، مشکلات شهر را درست ببینند و پس از تصمیم گیری به مردم اطلاع رسانی نموده و آگاهی لازم را بدهند.

قائم مقام رئیس کل در این مراسم یونس اسدی مقدم دادستان پیشین اسلامشهر را فردی توانمند و انقلابی توصیف کرد و گفت: در بیان اقدامات صورت گرفته در طول خدمت چندین ساله اعلام عدم وجود پرونده معوق و مسن در دادسرای اسلامشهر بیانگر انجام درست وظایف است.

شاکرمی همچنین  سعید دوستی نژاد دادستان جدید را نیز از همکاران انقلابی و پر تلاش توصیف کرد و اظهار امیدواری نمود تا به حول و قوه الهی در شهری که به نام اسلام است خدمتگزار خوبی برای مردم متدین این شهرستان باشد.

حجت السلام و المسلمین برقراری امام جمعه اسلامشهر نیز در مراسم تکریم و معارفه دادستان جدید این شهرستان گفت: جایگاه قضات در قرآن و روایات به بزرگی یاد شده است و خداوند متعال وقتی زمین را می‌میراند و دوباره زنده می‌کند به باران نیست بلکه به "قضاوت عادلانه قاضی" بستگی دارد.

حبیبی فرماندار اسلامشهر با اشاره به ظرفیت خاص این شهرستان عنوان کرد: این شهرستان ظرفیت‌های زیادی دارد و البته مشکلاتی نیز دارد و در اغتشاشات سال گذشته با همکاری و اقدامات میدانی خود مردم و تدابیر و تصمیمات مقامات قضایی و مسئولان امنیتی و انتظامی، به فراخوان‌ها جواب رد داده شد.

در پایان این مراسم از زحمات یونس اسدی مقدم تقدیر شد و با پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان تهران و ابلاغ رئیس قوه قضائیه "سعید دوستی نژاد"به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر حکم انتصاب خود را دریافت کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *