عدم پرداخت عیدی به مددجویان کمیته امدادوبهزیستی!

14:45 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۲۳۹
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
عدم پرداخت عیدی به مددجویان کمیته امدادوبهزیستی!
با گذشت ۲۱ روز از سال ۱۴۰۲، هنوز از سوی سازمان برنامه و بودجه اعتباری برای پرداخت عیدی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته نشده و به احتمال زیاد پرداخت عیدی منتفی است.

خبرگزاری میزان - بر اساس یک رویه و عُرف در سنوات گذشته و با تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، در روز‌های پایانی سال به میزان یک ماه مستمری به مددجویان تحت پوشش دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی تحت عنوان عیدی پرداخت می‌شد، اما در سال ۱۴۰۱ به دلیل عدم تخصیص و تأمین اعتبار، عیدی به مددجویان پرداخت نشد.

البته ناگفته نماند که در ارتباط با پرداخت عیدی به مددجویان سرفصلی در قانون بودجه وجود ندارد، اما این کار براساس یک رویه و عُرف انجام شده است. ضمن اینکه در سال گذشته با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی در دو نوبت مستمری مددجویان در نهاد اشاره شده افزایش پیدا کرد و به ترتیب در خرداد ۲۰ درصد و آذر ماه ۳۰ درصد مستمری مددجویان افزایش پیدا کرد.

بنا بر پیگیری‌های صورت گرفته از سوی خبرنگار تسنیم از دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی، تا این لحظه هنوز اعتباری از سوی سازمان برنامه و بودجه جهت پرداخت عیدی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته نشده است و با احتساب این شرایط و افزایش مستمری مددجویان در سال گذشته به میزان ۵۰ درصد و همچنین افزایش مستمری در سال جاری به میزان ۴۰ درصد، پرداخت عیدی به این افراد به احتمال زیاد منتفی است و بدین ترتیب قرار نیست عیدی در سال ۱۴۰۲ به مددجویان دو نهاد اشاره شده پرداخت شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *