رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دارو یکی از اولویت‌های دولت برای پرداخت یارانه است

13:23 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۲۰۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دارو یکی از اولویت‌های دولت برای پرداخت یارانه است
سخنگوی دولت گفت: امسال حوزه دارو جزو اولویت‌های دولت در پرداخت و تخصیص یارانه است.

خبرگزاری میزان- علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به این سوال میزان که با توجه به هشدار اخیر رئیس کمیسون بهداشت مجلس شورای اسلامی در خصوص تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی دارو ناکافی بودن ۶۹ هزار میلیارد تومان یارانه دارودر کنار مشکلات شرکت‌های دارویی برنامه دولت برای حل مسئله و عدم افزایش قیمت دارو چیست؟» اظهار کرد: طبیعتا سند بودجه در مجلس به تصویب رسیده است، و مجلس  درباره میزان بودجه دارو به جمع بندی رسیده است و یک عددی را لازم دانسته و حتما این عدد را تورم‌زا پیش بینی نمی‌کرده است.

وی افزود: رئیس کمیسیون بهداشت نیز در زمان تصویب بودجه دارو، در مجلس اظهار نظر کرده است و البته نظر این نماینده محترم بوده است و قصد ندارم به اختلاف نظرات بین نمایندگان مجلس ورود کنم.

سخنگوی دولت درباره حوزه دارو به صورت کلان گفت: حوزه دارو جزو حوزه‌هایی بوده است که در سال گذشته نیز یارانه‌اش مردمی سازی نشد و یارانه آن به همراه «نان» مستقیما تخصیص پیدا کرد و تنها اصلاحاتی صورت گرفت امسال هم حوزه دارو جزو اولویت‌های دولت در پرداخت و تخصیص یارانه است.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه هم اکنون حجم زیادی از تولید تجهیزات دارو و خود دارو به صورت انبوه در داخل کشور صورت می‌گیرد، افزود: بیش از ۹۸ درصد تولید دارو و حدود ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی در داخل کشور و از منابع داخلی تولید می‌شود.  

وی با بیان  با پیش بینی این نماینده مجلس در خصوص دارو موافق نیستم ادامه داد: اگر منابع پیش بینی شده کفایت نکند، می‌توان پیشنهاد اصلاح داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *