نشست تخصصی کمیته ملی المپیک با ۶ فدراسیون با موضوع بازی‌های آسیایی

12:45 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۱۹۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
نشست تخصصی کمیته ملی المپیک با ۶ فدراسیون با موضوع بازی‌های آسیایی
در ادامه نشست‌های تخصصی فدراسیون‌های داوطلب اعزام به هانگژو، جلسات با حضور مسئولین در کمیته ملی المپیک برگزار شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در نشست قایقرانی که با حضور کتایون اشرف نایب رئیس فدراسیون، صابونچی دبیر، افشین فرزام و پدرو سنا مربی برزیلی برگزار شد در خصوص شانس مدال آوری در رشته‌های اسلالوم، آب‌های آزاد، سرعت روئینگ، کایاک و کانو بحث و تبادل نظر شد و وضعیت تیم‌های ملی بانوان و آقایان و همچنین رقبای آسیایی آن‌ها و چگونگی حضور در تورنمنت‌های پیش رو مورد بررسی قرار گرفت.

محسن بیرانوند سرپرست مرکز نظارت بر تیم‌های ملی درخصوص گزینش نفرات اعزامی کاروان ورزشی به بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: ارزیابی نفرات و تیم‌ها بر عهده ماست، اما تصمیم گیری نهایی بر عهده ستاد عالی بازی‌هاست چرا که هدف اعزام کیفی کاروان به هانگژو است و به همین دلیل کادر فنی تیم‌های ملی می‌بایست سه زمان مختلف برای حضور ملی‌پوشانشان در مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک جهت بررسی تست آمادگی جسمانی آن‌ها به ما اعلام کنند.

در رشته بازی‌های رایانه‌ای نیز که با حضور شاورانی رئیس انجمن ورزش‌های رایانه‌ای و همراه برگزار شد وی به عدم برگزاری بازی‌های فیفا ۲۰۲۳ در هانگژو اشاره کرد و عنوان داشت در صورت اعزام به روسیه و اردوی اسلونی قبل از هانگژو شرایط بسیار خوبی برای کسب مدال خواهند داشت.

همچنین در نشست شطرنج که با حضور شادی پریدر نایب رئیس فدراسیون برگزار شد وی به حضور شطرنج بازان قدرتمند چین، هند و ازبکستان در این بازی‌ها اشاره و عنوان داشت شطرنج بازان ما در شرایطی هستند که می‌توانند در این بازی‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند و اشاره‌ای به جذب یک مربی روسیه‌ای و همچنین روانشناس و امکاناتی همچون استخر برای ملی‌پوشان داشت.

در نشست فدراسیون جودو نیز که مصطفی کریمی مدیر تیم‌های ملی جودو و حسین قمی سرمربی تیم ملی حضور داشتند ضمن اشاره به پایان تعلیق جودو تا قبل از بازی‌ها و حضور جودو در این آوردگاه به بررسی تمرینات و اردو‌های داخلی و تورنمنت‌های برون مرزی خود پرداختند و اشاره داشتند که در ۳ وزن شرایط مطلوبی دارند.

در این نشست مسئولین جودو عنوان داشتند که با توجه به حمایت فدراسیون جهت حضور در رقابت‌های متعدد داخلی و برون مرزی کمبود‌های زمان تعلیق را جبران کرده و برای آینده این رشته در کشور برنامه ریزی خوبی کرده‌ایم.

نشست اسکیت نیز با حضور مجید هنرجو رئیس، حمیدرضا بخارایی دبیر فدراسیون و اعضای کادر فنی تیم‌های ملی برگزار شد که رئیس فدراسیون ضمن ارائه گزارشی از شرایط ملی‌پوشان رشته‌های مختلف اسکیت از جمله فری استایل و سرعت در سطح آسیا تاکید کرد: در رشته سرعت به جز کلمبیا رقیبی نداریم و به طورحتم جایگاه خوبی در بازی‌های آسیایی کسب خواهیم کرد وی با تاکید بر اهمیت شرایط زمین مسابقات اسکیت در پیشرفت ملی پوشان خواستار حمایت بیشتر از ورزشکاران این رشته شد.

نشست بعدی با حضور مسئولان و کادرفنی فدراسیون دوچرخه سواری برگزار شد که وفایی مدیر تیم‌های ملی ضمن ارائه گزارشی از مسابقات و تورنمنت‌های پیش رو اعلام کرد: برای حضوری موفق در بازی‌های آسیایی در سه رشته سرعت، استقامت و نیمه استقامت در بازی‌های آسیایی شرکت خواهیم کرد و نتایج قابل قبولی کسب خواهیم کرد.

همچنین عطاالهی دبیر فدراسیون نیز با تشریح شرایط ملی‌پوشان در آسیا ومعرفی رقبا افزود: با توجه به ارزیابی نتایج دوچرخه سواران در رکوردگیری برنامه جامعی برای حضور آنان در مسابقات مختلف تدارک دیدیم که به آمادگی هرچه بیشتر آنان کمک خواهد کرد.

 محسن بیرانوند سرپرست مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، سید فرید فتاحیان، محمود عبدالهی، ناهید کریمی، محمد تابع، مرتضی کوهی و مسعود موسوی در این نشست‌ها حضور داشتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *