رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دبیرکل سازمان ملل: من شدیداً درگیری‌هایی جاری در سودان را محکوم می‌کنم

19:21 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۰۹۱
دبیرکل سازمان ملل: من شدیداً درگیری‌هایی جاری در سودان را محکوم می‌کنم
دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه با رهبران سودان  گفتگو کرده است، تاکید کرد:من شدیداً درگیری‌هایی جاری در سودان را محکوم می‌کنم.

خبرگزاری میزان - آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز در اظهاراتی با بیان اینکه من شدیداً درگیری‌هایی جاری در سودان را محکوم می‌کنم، گفت: از رهبران نیرو‌های مسلح سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع می‌خواهم که فورا خصومت‌ها را متوقف کنند، آرامش را بازگردانند و گفتگو را برای حل بحران آغاز کنند.

وی ادامه داد: این وضعیت هم اکنون منجر به تلفات جانی وحشتناک از جمله مرگ و جراحت بسیاری از غیرنظامیان شده است.

گوترش گفت: هر گونه تشدید بیشتر خشونت‌ها می‌تواند برای کشور سودان و منطقه ویرانگر باشد. 

وی تاکید کرد: من از همه کسانی که بر اوضاع تأثیرگذار هستند می‌خواهم که از نفوذ خود در راه صلح، حمایت از تلاش‌ها برای پایان دادن به خشونت، برقراری نظم و بازگشت به مسیر انتقال سیاسی استفاده کنند.

گوترش با بیان اینکه وضعیت بشردوستانه در سودان پیش از این نگران کننده بود و اکنون فاجعه بار است، افزود: من کشته و زخمی شدن غیرنظامیان و فعالان بشردوستانه و هدف قرار دادن و غارت اماکن را محکوم می‌کنم. 

من به همه طرف‌ها یادآوری می‌کنم که باید به قوانین بین المللی احترام بگذارند و ایمنی و امنیت همه سازمان ملل و پرسنل مرتبط و امدادگران بشردوستانه را تضمین کنند.

دبیر کل سازمان ملل گفت: من در روز گذشته با دو رهبر سودان صحبت کردم و به طور فعال با اتحادیه آفریقا، اتحادیه عرب و رهبران سراسر منطقه در ارتباط هستم.

گوترش با بیان اینکه مجدداً تأکید می‌کنم که سازمان ملل متحد در این زمان بسیار دشوار در کنار مردم سودان می‌ایستد، گفت: از تلاش‌های آن‌ها برای بازگرداندن انتقال دموکراتیک و ساختن آینده‌ای صلح‌آمیز و امن حمایت می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *