رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قائم مقام رئیس کل دادگستری تهران: اجرای صحیح و دقیق قانون برای همه مسئولین است

16:53 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۰۷۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
قائم مقام رئیس کل دادگستری تهران: اجرای صحیح و دقیق قانون برای همه مسئولین است
قائم مقام رئیس کل دادگستری تهران با اشاره به خصوصیات یک مسئول امانتدار گفت: فرد امین باید در چارچوب قانون کار کند و شان و جایگاه خود را حفظ کند، نسبت به حقوق مردم و بیت المال امانتدار باشد که این مهم یک وظیفه شرعی و اخلاقی است.

خبرگزاری میزان- حاجی رضا شاکرمی قائم مقام در مراسم معارفه دادستان شهرستان قرچک که با حضور سیدرضا سجودی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری، داراب رحمتی معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری، حجت السلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه قرچک و فاتحی نژاد فرماندار این شهرستان و جمعی از مدیران اجرایی و اعضای شورای تامین شهرستان قرچک برگزار شد، با اشاره به ایام پایانی ماه مبارک رمضان گفت: بهره مندی از فرصت عبادت و تمرین صبر در ماه مبارک رمضان انسان را برای خدمت به مردم مهیا می‌کند.

قائم مقام رئیس کل دادگستری تهران مسئولیت و مدیریت را یک امانت الهی دانست که فرصت خدمت به مخلوقات پرودگار عالم را فراهم می‌سازد.باید این امانت الهی در اختیار امین‌ترین فرد سپرده شود.

شاکرمی با اشاره به خصوصیات یک مسئول امانتدار گفت: فرد امین باید در چارچوب قانون کار کند و شان و جایگاه خود را حفظ کند، نسبت به حقوق مردم و بیت المال امانتدار باشد که این مهم یک وظیفه شرعی و اخلاقی است.

قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران اخلاق نیکو را شاکله مهم برخورد با مراجعین دانست و گفت: قاضی و کارمند دستگاه قضایی باید وظایف خود را در چارچوب قانون انجام دهند و در مواجهه با طرفین دعوا با اخلاق حسنه برخورد کند و برای پاسخگویی به مراجعین، حرف مردم را به خوبی استماع کرده و خواسته‌ آن‌ها را مورد ملاحظه و مطالعه قرار دهد و با صدور رای در حدود قانون انجام وظیفه کند تا کار وی رضایت خداوند متعال و مردم را به همراه داشته باشد.

شاکرمی گفت: سعیددوستی نژاد دادستان شهرستان قرچک در طول مدت خدمت خود در این شهرستان در موضوعات مختلف تلاش وافری داشته است که از دادستان جدید نیز انتظار می‌رود تا اهتمام ویژه‌ای برای افزایش سطح امنیت و آموزش عمومی داشته باشد و پرونده‌های مهم و معوقه را در این حوزه قضایی با همکاری قضات مجموعه، مورد رسیدگی قرار داده و مختومه کند.

وی از دادستان جدید شهرستان قرچک خواست تا با همکاری رئیس دادگستری شهرستان و فرماندارمشکلات مرتبط با پروژه مجتمع مسکونی هزار و۱۰۰ واحدی که مورد دغدغه مردم شهر می‌باشد را مورد یپیگیری و بررسی قرار دهد.

شاکرمی با توجه به مهاجرپذیری شهرستان قرچک و نیاز به ایجاد زیرساخت مناسب تاکید کرد: احترام مهاجرین را داشته باشیم و پیگیری لازم برای احراز هویت و ثبت مهاجرین و اتباع کشور‌های دیگر در سامانه سیام و در سامانه ثنا طبق قانون مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری،موضوع پیشگیری از وقوع جرم را مهم دانست و افزود: احراز هویت اشخاص باعث ضابطه‌مند شدن بیشتر خواهد شد و رسیدگی به موضوع معتادین متهاجر از سرقت‌های خرد که آزار دهنده است جلوگیری خواهد کرد.

شاکرمی، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را یکی دیگر از موضوعات مورد توجه عنوان کرد که توسط رییس کل دادگستری استان تهران مورد تاکید بوده و در برنامه‌های دادگستری استان تهران قرار گرفته است، زیرا اصل آن است که شخص زندانی و محکوم به جامعه برگردد و قانونمند شود و به عنوان شخصی مفید باشد تا خانواده وی نیز دچار آسیب نشوند.

حجت السلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک مهمترین و حساسترین جایگاه در جمهوری اسلامی را جایگاه قضا دانست و گفت: اگر عدالت بخواهد بدرستی ایجاد شود، بدون مجریان صالح و عادل امکان پذیر نیست.

 فاتحی نژاد فرماندار شهرستان قرچک با اشاره به موقعیت مکانی این شهرستان در جنوب تهران و تعداد بیش از پانصد شهید، هزار جانباز، هشتاد و یک آزاده و سی و پنج شهید مدافع حرم بیان کرد: قرچک یکی از شهرستان‌های نزدیک به تهران است و به واسطه خاک مرغوبی که دارد در زمینه تولید مصالح ساختمانی و تولید ظروف سفالی فعال است.

 در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک با اهدا لوح از خدمات سعید دوستی نژاد تقدیر شد و باپیشنهاد رئیس کل دادگستری استان تهران به رئیس قوه قضاییه "ساسان غلامی" به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک حکم انتصاب خود را از حاجی رضا شاکرمی دریافت کرد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *