رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عرضه ۹ خودروی جدید در بازار/ پیش‌بینی تولید ۲ میلیون دستگاه خودرو در سال‌جاری

12:07 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۹۹۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
عرضه ۹ خودروی جدید در بازار/ پیش‌بینی تولید ۲ میلیون دستگاه خودرو در سال‌جاری
وزیر صمت با اشاره به عرضه ۹ خودروی جدید در بازار، گفت: تولید ۲ میلیون خودرو در سال‌جاری در برنامه خودروسازان پیش‌بینی می‌شود.

خبرگزاری میزان _ رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حاشیه مراسم رونمایی از خودرو ال ۹۰ ایرانی از عرضه ۹ خودوری جدید در بازار خبر داد و گفت: تولید ساندروی ایرانی نیز به زودی آغاز می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: بر اساس توافقات اولیه با روسیه تولید بخشی از خودرو ساندرو در این کشور انجام خواهد شد، این خودرو در بازار روسیه به نام کادیلا شناخته خواهد شد.

وزیر صمت به رشد تولید ۳۹ درصدی خودرو در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: تا سال‌های گذشته میزان تولید ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو بوده که از این تعداد نیز ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دستگاه از آن ناقص بود، اما در سال گذشته توانستیم تولید را به یک میلیون و ۳۵۰ هزار خودرو برسانیم. 

به گفته فاطمی‌امین خودروسازان برنامه تولید ۲ میلیون دستگاه را در سال‌جاری پیش‌بینی کرده‌اند.

و‌ی همچنین تاکید کرد: با وجود پیش‌بینی تولید ۲ میلیون دستگاه خودرو، اما نیاز کشور با تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو نیز تامین خواهد شد. 

وزیر صمت با بیان اینکه هدف و تمرکز خودروسازان در سال ۱۴۰۲ بر کیفیت و بهره‌وری است، گفت: خودروسازان باید در حوزه ایمنی خودرو، کاهش مصرف سوخت و رضایت مشتری کار‌های بیشتری انجام دهند.

فاطمی‌امین همچنین با تاکید بر اینکه عموم مردم یک دید منفی به صنعت خودروسازی دارند، تصریح کرد: در سال‌های گذشته تعامل مناسبی بین مردم و خودروسازان وجود نداشته است.

تولید خودرو اطلس در دستور کار است 

وی با بیان اینکه طی ماه‌های آینده خودروی اطلس تولید خواهد شد، گفت: مردم نسبت به صنعت خودرو حساسیت زیادی دارند و حق هم دارند. این روز‌ها التهابی در بازار خودرو وجود دارد که کاملاً کاذب است. از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، تولید به زیر یک میلیون دستگاه رسید و همزمان واردات متوقف شد؛ بنابراین تقاضای انباشته در این بخش وجود دارد.

وزیر صمت افزود: همچنین در ماه‌های اخیر شاهد افزایش غیرمتعارف قیمت ارز بودیم، بنابراین بخشی از مردم به این سمت رفتند که با خرید خودرو، ارزش پول خود را حفظ کنند که خود تقاضای کاذبی در این بازار ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه از طرف دیگر واسطه‌گران و دلالان از این وضعیت در بازار سوء‌استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با افزایش تولید و واردات، التهاب بازار از بین برود. تولید خودرو در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۳۹ درصد افزایش داشته و موانع قانونی و حقوقی واردات نیز هفته گذشته برطرف شده است.

نگران کیفیت هستم 

فاطمی‌امین افزود: من پیش از اینکه نگران تولید باشم نگران کیفیت و بهره‌وری هستم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در رابطه با افزایش قیمت موتورسیکلت گفت: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان در حال دریافت داده‌ها از شرکت‌های موتورسازی است تا قیمت آن‌ها را تایید کند. همچنین به زودی جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده با برقی آغاز خواهد شد.

به گفته وی از اوایل خرداد ثبت‌نام جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی شروع می‌شود که می‌تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

وی همچنین تاکید کرد: موتورسیکلت‌های فرسوده بین ۳ تا ۸ برابر بیش از یک خودرو هوا را آلوده می‌کند. تعداد جایگزینی موتورسیکلت‌ها بستگی به برنامه تولید دارد، اما در طرح اولیه تولید ۲۰۰ هزار موتور برقی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *