محرومیت هزاران زن قربانی خشونت در انگلیس از پناهگاه امن

8:07 - 27 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۷۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
محرومیت هزاران زن قربانی خشونت در انگلیس از پناهگاه امن
در حالی که خشونت علیه زنان در انگلیس در سیر صعودی قرار دارد، پناهگاه‌های امن برای این قربانیان کاهش می‌یابد.

خبرگزاری میزان – در سال گذشته ۱۰ هزار زن قربانی خشونت خانگی در انگلیس از دسترسی به پناهگاه‌های امن محروم شدند.

به گزارش «گاردین»، در حالی که هشدار‌ها درباره مجبور شدن زنان قربانی خشونت خانگی در انگلیس به انتخاب میان دو گزینه بی خانمانی یا زندگی در شرایط مخاطره آمیز تشدید شده است، نبود پناهگاه‌های امن سبب شد تا در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۰ هزار زن قربانی خشونت خانگی از دسترسی به این امکان محروم شوند.

براساس آمار‌های موجود، حدود ۸ هزار زن قربانی خشونت خانگی در انگلیس در سال ۲۰۲۲ به دلیل نبود ظرفیت، نتوانستند در پناهگاه‌های امن اقامت کنند و ۳ هزار نفر نیز به دلیل مشکلاتی مانند سلامت روان، مصرف مواد مخدر، معلولیت یا مصرف الکل از اقامت در پناهگاه‌های مذکور محروم شدند.

در گزارش مذکور همچنین به کمبود تدارکات تخصصی برای اقلیت‌های قومی و نژادی و معضل نژادپرستی در پناهگاه‌های امن اشاره شده است.

سخنگوی حزب لیبرال دموکرات‌های انگلیس، گفت: مدت‌هاست که سازمان‌های کمک به زنان در سراسر کشور زنگ خطر را به صدا در آورده و تاکید دارند که دولت در تامین بودجه حیاتی مورد نیاز آن‌ها کوتاهی کرده است؛ این گزارش نارسایی‌های درونی در برخورد با قربانیان خشونت خانگی را نشان می‌دهد.

پیامد‌های قطع بودجه پناهگاه‌های امن برای قربانیان خشونت خانگی

روند کاهش بودجه پناهگاه‌های قربانیان خشونت خانگی در انگلیس از سال ۲۰۱۰ آغاز شد و با وجود هشدارهای متعدد همچنان ادامه دارد.

قطع بودجه پناهگاه‌های امن برای قربانیان خشونت خانگی به طور ویژه برای زنان و کودکان قربانی می‌تواند شمار قربانیان را افزایش داده و فرار آن‌ها از شرایط خشونت بار را دشوار کند.

در حال حاضر، وضعیت شمار قابل توجهی از این پناهگاه‌های امن بحرانی است؛ ساختمان‌های فرسوده و فاقد امکانات اولیه زندگی قربانیان خشونت خانگی در انگلیس به عنوان افراد آسیب پذیر را در معرض دشواری‌های متعددی قرار می‌دهد و زندگی آنان را با اختلال مواجه می‌کند.

آسیب پذیر‌ترین افراد در برابر خشونت خانگی چه کسانی هستند؟

زنان و دختران مهاجر در انگلیس از آسیب پذیرترین افراد در موضوع خشونت خانگی هستند؛ این قربانیان از سال ۲۰۱۲ تاکنون به شکل فزاینده‌ای اخراج می‌شوند.

براساس گزارش «گاردین»، نرخ امتناع از درخواست‌های تحت قانون خشونت خانگی از ۱۲ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۳۰ درصد در سال ۲۰۱۶ افزایش یافت، این آخرین سالیست که اطلاعات کل سال در دسترس بود.

از سوی دیگر، مهاجران قربانی خشونت خانگی در صورت مراجعه به پلیس، ممکن است به دلیل نقض در مدارک یا ادعا‌های عامل خشونت، از انگلیس اخراج شوند.

در عین حال، دسترسی به پناهگاه‌های امن برای آنان به دلیل نژادپرستی نهادینه و عدم مهارت زبانی محدود است؛ براساس گزارش موسسه‌های خیریه از هر ۲۰ قربانی مهاجر خشونت خانگی مراجعه کننده به پناهگاه‌های امن ۵ نفر به دلیل عدم مهارت زبانی و ناتوانی در برقراری ارتباط رد شدند.

دسته آسیب پذیر دیگر در برابر خشونت‌های خانگی افراد دارای معلولیت هستند؛ این افراد به طور معمول بیش از زنان فاقد معلولیت در معرض خشونت خانگی قرار دارند.

این در حالی است که از هر ۱۰ پناهگاه امن، یک پناهگاه به قربانیان دارای معلولیت خشونت خانگی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *