۲ گروه از رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو مشخص شدند

12:30 - 26 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۵۹۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
۲ گروه از رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو مشخص شدند
در نخستین جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی در سال ۱۴۰۲ دو گروه از رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو مشخص شدند.‌

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و‌جوانان، نخستین جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی در سال ۱۴۰۲ امروز شنبه ۲۶ فروردین ماه به ریاست سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در محل وزارتخانه برگزار شد.

 در ابتدای جلسه علی رغبتی مشاور وزیر ورزش و جوانان در بخش ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گزارشی از آخرین جلسه ارائه و توضیحاتی را در خصوص دستور جلسه دهمین جلسه ستاد بیان کرد.

همچنین سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص دستور جلسه با سرفصل تعیین رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین و همچنین میزان و نحوه پرداخت کمک هزینه ورزشکاران بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و المپیک ۲۰۲۴ موارد کارشناسی را مطرح کرد.

 در این نشست که دوساعت به طول انجامید از سوی حاضرین در خصوص رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین تصمیم‌گیری و مقرر شد ورزشکاران در قالب دو گروه یک و دو به مسابقات اعزام شوند.

به این ترتیب در گروه یک با عنوان رشته‌های قطعی با ظرفیت کامل در رشته‌های کشتی (آقایان)، کاراته (آقایان و بانوان)، وزنه برداری (آقایان)، ووشو و کوراش (آقایان و بانوان)، تکواندو (آقایان و بانوان) والیبال (آقایان)، کبدی (آقایان و بانوان)، قایقرانی در رشته کانو و کایاک و روئینگ (آقایان و بانوان)، دو و میدانی (آقایان) و واترپلو (آقایان) اعزام می‌شوند.

رشته‌های صخره نوردی (آقایان و بانوان)، تیراندازی (آقایان و بانوان)، تیراندازی با کمان کامپوند (آقایان و بانوان)، هندبال (آقایان)، بازی‌های الکترونیک (آقایان)، بوکس (آقایان)، شطرنج (آقایان و بانوان)، وزنه برداری (بانوان)، دو و میدانی (آقایان و بانوان)، فوتبال (آقایان)، تنیس روی میز (آقایان)، شمشیربازی سابر (آقایان)، دوچرخه سواری کوهستان (بانوان) و ژیمناستیک هنری گروه دوم اعزامی رشته‌های قطعی با ظرفیت نامشخص به این رقابت‌ها خواهند بود.

در این جلسه همچنین در خصوص سه رشته اسکیت (فری استایل)، بسکتبال و دوچرخه سواری تصمیم گیری و مقرر شد به گروه دوم جهت اعزام اضافه شوند.

 در خصوص گروه سوم و نحوه پرداخت کمک‌هزینه به ورزشکاران اعزامی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و المپیک ۲۰۲۴ با توجه به اهمیت موضوع حاضران در جلسه تصیم گرفتند که در جلسه بعدی این دو موضوع را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهند.

در این نشست، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک، علی رغبتی مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور قهرمانی و حرفه ای، سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، برنا فیروزی معاون توسعه و مدیریت منابع، مریم کاظمی پور معاون ورزش بانوان، کاوه احمدی سرپرست حوزه وزارت، سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک و کمال جوانمردی دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در محل وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند.

بازی‌های آسیایی هانگژو قرار بود سال گذشته برگزار شود، اما به دلیل شیوع کرونا در کشور چین به مهر ماه سال جاری موکول شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *