آلمان در مسیر قانونی کردن ماریجوانا/ برلین و ماجرای باشگاه‌های مواد مخدر

7:30 - 27 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۵۹۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آلمان در مسیر قانونی کردن ماریجوانا/ برلین و ماجرای باشگاه‌های مواد مخدر
دولت آلمان به دنبال قانونی کردن ماده مخدر ماریجوانا در این کشور است.

خبرگزاری میزان - انتظار می‌رود آلمان در روزهای آینده لایحه‌ای ارائه کند که در صورت تصویب، مصرف و فروش «ماریجوانا» در این کشور را قانونی اعلام می‌کند.

«کارل لاوترباخ»، وزیر بهداشت آلمان، مدعی است که برنامه‌های او «بازخورد بسیار خوبی» از کمیسیون اروپا دریافت کرده است.

دولت آلمان بر این اساس در نظر دارد که کشت، فروش و مصرف ماده مخدر ماریجوانا را به طور محدود قانونی اعلام کند.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که طرح قبلی این کشور در زمینه قانونی کردن فروش ماریجوانا با مخالفت و نگرانی از سوی اتحادیه اروپا مواجه شده و دولت آلمان مجبور به بازنگری در طرح خود شد.

بر اساس طرح جدید فروش ماده مخدر ماریجوانا بر اساس شرایطی مجاز خواهد بود.

بازنگری در اکتبر سال ۲۰۲۲

معرفی این طرح جدید پس از آن صورت می‌گیرد که دولت آلمان برنامه‌های اولیه خود را برای قانونی کردن این ماده مخدر از اکتبر سال گذشته بازبینی کرد؛ در ابتدا، دولت آلمان قصد داشت اجازه فروش ماریجوانا را برای بزرگسالان در برخی «باشگاه‌های مواد مخدر» بدهد. 

در حال حاضر، طرح قبلی به دلیل نگرانی‌های کمیسیون اروپا تعلیق شده است.

مخالفت از سوی احزاب مخالف

این طرح آلمان علاوه بر برخی منتقدان، با مخالفت احزاب سیاسی رقیب دولت این کشور نیز مواجه شده است؛ سیاستمداران احزاب محافظه کار می‌گویند هر شکلی از آزادسازی مواد مخدر خطرناک است؛ «مارکوس سودر» از چهره‌های سیاسی این کشور معتقد است که قانونی کردن مواد مخدر «به سادگی مسیر اشتباهی است که باید از بین برود» و راه‌اندازی «باشگاه‌های مواد مخدر» هیچ مشکلی را حل نکرد، بلکه مشکلات جدیدی ایجاد کرد.

افزایش فروش مواد مخدر در آلمان

اداره پلیس جنایی فدرال می‌گوید که در سال گذشته حدود ۵۶ هزار جرم خرید و فروش مواد مخدر ثبت شده است؛ این رقم در مقایسه با سال پیش از آن با افزایش همراه بوده است.

این در حالی است که به گفته مقامات، تعداد جرایم مواد مخدر - از جمله نگهداری و خرید - اندکی بیش از یک درصد کاهش یافت و در مجموع به ۳۶۱ هزار مورد رسید.

مرگ و میر بر اثر مواد مخدر در آلمان

تعداد افرادی که در سال ۲۰۲۱ در آلمان بر اثر اعتیاد به مواد مخدر جان خود را از دست دادند به هزار و ۸۲۶ نفر رسیده است؛ بر اساس گزارش یک نهاد آلمانی، این نشان دهنده افزایش ۱۵.۵ درصدی است.

شایع‌ترین علل مرگ مصرف هروئین اعلام شده است.

پلیس جنایی فدرال آلمان در گزارشی می‌گوید: تجارت و قاچاق مواد مخدر زمینه‌های اصلی فعالیت و منابع درآمد قابل توجه جرایم سازمان یافته در آلمان است؛ این تجارتی است که میلیون‌ها دلار درآمد در همه انواع مواد مخدر دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان ماریجوانا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *