نمایشی جدید از رشد فزاینده جرایم در آلمان

12:15 - 26 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۵۶۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نمایشی جدید از رشد فزاینده جرایم در آلمان
انفجار دستگاه‌های خودپرداز در آلمان نمودی دیگر از رشد فزاینده جرایم در این کشور هستند.

خبرگزاری میزان – در حالی که دولت آلمان اخیرا اعلام کرد که در مواجهه با رشد جرایم به ویژه جرایم مرتبط با چاقو، قصد دارد مناطق عاری از سلاح تعیین کند، رشد جرایم در این کشور خود را به شیوه‌ای دیگر به نمایش درآورد.

انفجار دستگاه‌های خودپرداز در آلمان علاوه بر به خطر انداختن جان شهروندان، سبب تشدید نگرانی‌ها در رابطه با فعالیت گسترده باند‌های جنایتکار در داخل و خارج از این کشور شده است.

به گزارش «رویترز»، انفجار دستگاه‌های خودپرداز در آلمان به موضوعی داغ تبدیل شده و نگرانی‌ها درباره جرایم فرامرزی را تشدید کرده است.

در حال حاضر در آلمان دستگاه‌های خودپرداز با نرخ بیش از یک دستگاه در روز منفجر می‌شوند.

به گفته وزارت کشور آلمان، حملات از سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است و بازرسان می‌گویند دو عامل باعث تشدید این روند افزایشی شده است.

بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا دارای ۵۳ هزار دستگاه خودپرداز است که این عدد به طور نامتناسبی بالاست که نشان دهنده ترجیح آلمانی‌ها برای پول نقد به جای کارت‌های بانکی است.

این کشور همچنین دارای شبکه گسترده‌ای از بزرگراه‌هاست که در بسیاری از آن‌ها محدودیت سرعت اعمال نمی‌شود.

به عنوان مثال، شهر راتینگن که اخیرا شاهد موج افزایشی انفجار خودپرداز‌ها بوده، فقط ۷۰ کیلومتر با مرز هلند فاصله دارد و بازرسان می‌گویند که باند‌های هلندی مقصر اصلی انفجار دستگاه‌های خودپرداز در راتینگن هستند.

در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۹۰ دستگاه خودپرداز، در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۹۰ دستگاه خود پرداز و در چهار ماهی که از سال ۲۰۲۳ می‌گذرد حدود ۵۰ دستگاه خودپرداز در آلمان منفجر شده اند.

از سوی دیگر پلیس هلند اعلام کرد که تعداد مهاجمان به خودپرداز‌ها در این کشور به دلیل تدابیر امنیتی کاهش یافته است.

آلمان با بلژیک، فرانسه و یوروپل برای مبارزه با موج جرایم دستگاه‌های خودپرداز همکاری می‌کند.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان، با اشاره به این که حمله به دستگاه‌های خودپرداز جان افراد را به خطر انداخته است، این هفته از بانک‌ها خواست تا اقدامات ایمنی را برای دستگاه‌های خودپرداز افزایش دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *