رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سیل و آبگرفتگی در استان‌های غربی کشور/ احتمال وقوع سیل در برخی مناطق تهران

14:07 - 24 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۳۳۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
سیل و آبگرفتگی در استان‌های غربی کشور/ احتمال وقوع سیل در برخی مناطق تهران
آخرین وضعیت آب‌هوایی کشور و هشدارهای هواشناسی و هلال احمر در خصوص جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق را در این گزارش مرور خواهیم کرد.

خبرگزاری میزان - طی ٢٤ ساعت گذشته استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه و لرستان شاهد بارش شدید باران و سیلاب و آبگرفتگی معابر بودند.

بر اساس اعلام هلال احمر در ۲۴ ساعت گذشته به ۷۹۲ نفر امدادرسانی شد، ۳۸۵ نفر اسکان اضطراری یافته و ۲۴ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند. همچنین از ۷۳ واحد مسکونی آب تخلیه شده است.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات سیلاب در ۲۴ ساعت گذشته جان ۳ نفر را در شهرستان‌های بوکان، مهران و الموت به ترتیب در استان‌های آذربایجان غربی؛ ایلام و قزوین گرفته است.

بر اثر بارش‌های سیل آسا در خرم آباد پل جهادگران واقع در شمال این شهر زیر آب رفته و مسدود شد.

همچنین رودخانه‌های بخش پاپی این شهرستان نیز طغیان کردند.

قطع برق ۸۶ روستا در استان لرستان

بر اثر باران و باد شدید شبکه برق ۴۱۵ خانوار در ۸۶ روستای خرم‌آباد، چگنی، کوهدشت، پلدختر، نورآباد و الیگودرز قطع شده است.

رودخانه کشکان لرستان نیز دوباره طغیان کرد؛ این رودخانه پس از طغیان در سال ۹۸ بخش‌های زیادی از پل دختر و مناطق اطراف را زیر آب برد.

پیش‌بینی سازمان هواشناسی/ آماده‌باش اورژانس

طبق اعلام سازمان هواشناسی شدت بارش‌های امروز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شمال شرق خوزستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان و ارتفاعات البرز مرکزی در حد صدورهشدار نارنجی است.

به دنبال این هشدار رئیس سازمان اورژانس کشوراز آماده‌باش نیرو‌های این سازمان برای مقابله با سیل احتمالی در مناطق غربی کشور خبر داد و گفت: آماده باش نیرو‌های این سازمان تا رفع خطرات احتمالی به ویژه در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، خوزستان و لرستان ادامه خواهد داشت.

هشدارهواشناسی برای تهران

سازمان هواشناسی در رابطه با وضعیت جوی پایتخت نیز با صدور هشداری فوری اعلام کرد توده‌های هم‌رفتی هم اکنون در شمال‌غرب تهران و منطقه سولقان و ابتدای اتوبان تهران-شمال هستند و احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در منطقه بسیار بالا است.

این سازمان به شهروندان تهرانی توصیه کرد از بستر مسیل‌ها فاصله بگیرند.

در همین رابطه مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: ۱۶ خودروی تخصصی جنتکس که وظیفه مکش و جمع‌آوری سیلاب و گل‌ولای را دارند و همچنین تعدادی خودروی سنگین برای جلوگیری از بروز سیلاب در نقاط مختلف مناطق آبگیر مستقر شده و مسئولیت امداد رسانی به نیرو‌های خدمات شهری را در سطح شهر برعهده دارند و تا پایان هشدار سازمان هواشناسی در آماده‌باش کامل هستند.

هلال‌احمر در آماده‌باش است

هلال احمر نیز اعلام کرد تمهیدات لازم برای پاسخ سریع و مناسب به حوادث احتمالی اتخاذ شده و شارژ انبار‌های امدادی در شهرستان‌های استان تهران در وضعیت مطلوبی قرار دارد، تیم‌های امدادی نیز با استفاده از خودرو‌های نجات و آمبولانس‌های کمک‌دار آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

این خبر در حال تکمیل است...

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *