رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۲ محکوم زندان دشستان بوشهر به حرمت شب قدر از قصاص نفس رهایی یافتند

10:09 - 24 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۲۹۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲ محکوم زندان دشستان بوشهر به حرمت شب قدر از قصاص نفس رهایی یافتند
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از بخشش ۲ محکوم به قصاص نفس به حرمت شب‌های قدر در زندان دشتستان بوشهر خبر داد.

خبرگزاری میزان – رئیس کل دادگستری استان بوشهر همزمان با شب قدر وشب شهادت حضرت علی (ع) ضمن حضور در زندان دشتستان و شرکت در مراسمات معنوی قدر تا پاسی از شب با زندانیان دیدار و گفت‌وگو کرد.


مهدی مهرانگیز با حضور اعضای شورای قضایی استان، دادستان ها و قضات برخی از حوزه های قضایی استان بوشهر که ۸ به طول انجامید ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان ،مسائل و درخواست های قضایی آنان را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد.

وی در این دیدار حضور در جمع زندانیان را فرصتی ارزشمند دانست که خدای متعال فراروی مسئولان قرار داده تا از مشکلات آنان گره گشایی کنند.

 

۲ محکوم زندان دشستان بوشهر به حرمت شب قدر از قصاص نفس رهایی یافتند

 

 مهرانگیز همچنین در شب قدر در مراسمی که درمحل زندان برازجان با حضور دادستان مرکز استان بوشهر، رئیس و دادستان شهرستان دشتستان، تعدادی از اعضای شورای قضایی، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و افراد خیراندیش برگزار شد حضور یافت و گفت: یکی از موجبات عفو خداوند، گذشت بندگان از یکدیگر است؛ چنان که در آیات شریفه و احادیثی آمده عفو و گذشت انسان‌ها از یکدیگر، آرا در عفو خداوند از آن‌ها اثرگذار است، در حقیقت می‌توان گفت که بخشیدن خطای دیگران، کلید بخشش خداوند در شب‌های قدر است.

وی افزود: بخشش در این شب‌ها بسیار کار بزرگی است که اولیای دم با کار خداپسندانه و بخشش و گذشت و بزرگ منشی خود یک کار ارزشمند را رقم زدند که آثار و برکات آن در زندگی آن‌ها جاری و ساری خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: امشب با جلب رضایت اولیای دم، ۲ زندانی محکوم از قصاص نفس رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی در ادامه به محکومان آزاد شده توصیه کرد تا قدر این آزادی را در شب قدر بدانند و در زندگی راه صحیح و درست را در پیش گیرند و از تصمیماتی که پشیمانی به بار می‌آورد پرهیز کنند.

مهر انگیز در جمع خانواده اولیای دم و معتمدان و بزرگان نیز حضور یافت و با تقدیر و تشکر از کار بسیار ارزشمند آنها، گفت: خداوند اجر و پاداش این امر خدا پسندانه که یک درس بزرگ در جامعه نیز هست را در زندگی به شما خواهد داد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، در ادامه به لزوم ترویج بخشش و صلح و سازش در جامعه اشاره کرد و گفت: باید از تمامی افراد مانند بزرگان، ریش سفیدان و معتمدانی که می‌توانند در راستای ترویج صلح و سازش در جامعه و مشکلات مردم کمک کنند بهره برد.

در پایان رئیس کل دادگستری استان بوشهر حکم آزادی ۲ محکوم رهایی یافته از قصاص نفس را به آن‌ها اعطا کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *