ارتش اسرائیل: جنگ نزدیک‌تر از آن است که به آن فکر نکنیم

23:12 - 23 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۲۸۲
ارتش اسرائیل: جنگ نزدیک‌تر از آن است که به آن فکر نکنیم
اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل در روز‌های اخیر به مقامات سیاسی هشدار داده که جنگ نزدیک‌تر از آن است که به آن فکر نکنیم.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش جروزالم پست، بر اساس اطلاعات دریافت شده از سوی وبسایت «والا»، اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل در روز‌های اخیر به مقامات سیاسی هشدار داده که جنگ نزدیک‌تر از آن است که به آن فکر نکنیم.

 بر اساس برآورد‌های اداره اطلاعات نظامی، تنش‌های امنیتی پس از پایان ماه رمضان از بین نخواهد رفت و روند امنیتی می‌تواند منجر به جنگ شود.

بر اساس همین برآوردها، برای فرونشاندن تنش شدید مذهبی که در اطراف مسجدالاقصی ایجاد شده، باید از واکنش غیرعادی علیه حماس، حزب الله و گروه‌های وابسته به ایران در سوریه جلوگیری کرد.

 داده‌های بخش اطلاعات نظامی همچنین نشان می‌دهد که تنش‌ها در اطراف مسجد الاقصی عرصه‌های مختلف را به خود اختصاص داده و تأثیر تحریک علیه اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

 علاوه بر این، دشمنان اسرائیل خروج آمریکا از خاورمیانه را به رسمیت شناختند که شامل خارج کردن هواپیما‌های پیشرفته از منطقه و جایگزینی آن‌ها با هواپیما‌های کمتر پیشرفته بود.

این تغییر بر بازدارندگی اسرائیل، همراه با مشغول بودن فزاینده آمریکا به موضوع چین و روسیه تأثیر می‌گذارد.

همچنین برآورد‌های اطلاعاتی حاکی از آن است که ایران یک سال پیش تصمیم گرفت به اقدامات اسرائیل علیه تهران پاسخ دهد.

 ایران خواستار پاسخگویی به ترور‌ها و حملات منتسب به اسرائیل است و از این رو ایرانی‌ها تلاش می‌کنند اقدامات تروریستی را به داخل اسرائیل منتقل کنند و این درگیری‌ها در مرز‌ها نمانند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اسرائیل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *