مفتح:

تورم ظلم به ضعفا و به نفع اغنیا است/ رشد تولید، تورم را از نفس می‌اندازد

12:33 - 22 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۰۹۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
تورم ظلم به ضعفا و به نفع اغنیا است/ رشد تولید، تورم را از نفس می‌اندازد
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: تورم ظلم بزرگی به کسانی است که به اصطلاح بنیه مالی ضعیفی دارند و باید با رشد تولید آن را مهار کرد.

خبرگزاری میزان - به نقل از خانه ملت، محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکار‌های تحقق مهار تورم در کشور بیان کرد: تورم یک پدیده پولی است و باید سیاست گذاران و تصمیم گیران در حوزه مسائل پولی کشور نسبت به این مسئله همت کنند.

وی با بیان اینکه مسئولین باید تلاش کنند تا تورم کاهش پیدا کند، اظهار کرد: تورم یک ظلم بزرگی به کسانی است که به اصطلاح بنیه مالی ضعیفی دارند. در حقیقت تورم برداشتن پول از جیب ضعفا و به نفع اغنیاست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم حاصل دست اندازی اغنیا به جیب فقراست بیان کرد: وقتی که قدرت و ارزش پول کاهش پیدا می‌کند و تورم شکل می‌گیرد، فقرا ضعیف‌تر شده و ثروتمندانی که غیر از پول، کالا و اجناسی دارند، قیمت اموالشان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تورم پدیده نا مناسبی است، تصریح کرد: برخی اوقات بنده اینطور فکر می‌کردم که شاید یکی از مشخص‌ترین شاخصه‌های که در اقتصاد اسلامی، باید به آن توجه شود تورم باشد، بدین صورت که هر چه تورم کمتر باشد ما به سمت عدالت و به سمت اهداف اقتصاد اسلامی نزدیک‌تر هستیم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر مکررا بر روی موضوعات اقتصادی تمرکز داشته و امسال هم بحث مهار تورم و رشد تولید را مطرح کردند، گفت: یکی از اقداماتی که می‌تواند به مهار تورم کمک کرده و تورم را کنترل کند، رشد تولید است؛ لذا وقتی تولید افزایش پیدا کند، تورم کاهش پیدا خواهد کرد؛ بنابراین شعار سال، شعار ارزشمندی است که متناسب با شرایط اقتصادی کشور مدنظر قرار گرفته است و ان شاءالله مسئولین محترم کشور بتوانند نسبت به تحقق هر چه بیشتر آن اقدام کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *