رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش ۶ درصدی جمعیت کیفری زندان‌های خراسان رضوی

9:42 - 22 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۰۲۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کاهش ۶ درصدی جمعیت کیفری زندان‌های خراسان رضوی
در نتیجه افزایش ۹ درصدی بازدید قضات از زندان‌ها و اقدامات اصلاحی و تربیتی زندان‌ها، جمعیت کیفری زندانیان استان خراسان رضوی ۶ درصد کاهش یافت.

خبرگزاری میزان - جانفدا مدیرکل زندان‌های استان خراسان رضوی اظهار کرد:در راستای اجرای مفاد سند تحول قضایی با رویکرد حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری، در سال ۱۴۰۱ قضات و مراجع قضایی ۳ هزارو ۷۲۹ بازدید از زندان‌های استان به عمل آوردند که نسبت به سال قبل ۹ درصد رشد داشته است.

جانفدا در ادامه افزود: بازدید قضات با هدف تسریع در روند رسیدگی به پرونده زندانیان انجام میپذیرد که تاثیر مستقیم هم در کاهش جمعیت کیفری و هم در کاهش آسیب‌های حین تحمل حبس برای زندانیان دارد و زمینه بهره مندی زندانیانی که به درستی در چرخه اصلاح و تربیت قرار گرفته اند را از ارفاقات قانونی نیز فراهم می‌کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:در نتیجه این بازدید‌ها تعداد زیادی از زندانیان توانستند از ارفاقات قانونی مانند: مرخصی، انتقال به بند باز، پابند الکترونیک، آزادی مشروط و تعلیق مجازات استفاده کنند.

گفتنی است در نتیجه برنامه ریزی و اقدامات عملیاتی زندان‌های استان و همچنین تعامل و بازدید‌های مستمر مراجع قضایی، جمعیت کیفری زندان‌های خراسان رضوی در پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۶ درصدی داشته است.

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *