۸ زندانی جرایم غیرعمد با کمک ۱۷ میلیارد ریالی خیرین ایلامی آزاد شدند

15:42 - 21 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۹۴۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۸ زندانی جرایم غیرعمد با کمک ۱۷ میلیارد ریالی خیرین ایلامی آزاد شدند
۸ زندانی جرایم غیرعمد در جشن گلریزان آزاد شدند و خیرین ۱۷ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کردند.

خبرگزاری میزان - نوزدهمین جشن گلریزان با همت ستاد دیه و کمک خیرین در شب قدر با حضور رئیس کل دادگستری استان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و خیرین استان برگزار شد. 

در این جشن گلریزان علاوه برآزادی هشت زندانی مالی، یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد جمع آوری شد و سیداسدالله جولایی رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور نیز طی تماس تلفنی با مدیرکل زندان‌های استان ایلام قول مساعدت در اهدای یک میلیارد تومان از طریق ارسال پرونده‌های زندانیان داد.

احسانی مدیرکل زندان‌های استان ایلام در ابتدای این مراسم ضمن اشاره به کمک‌های مقام معظم رهبری ، رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه در ماه رمضان امسال برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، گفت: از ابتدای تاسیس ستاد دیه استان ایلام تا کنون بیش از ۱ هزارو۳۰۰ زندانی جرایم غیر عمد با کمک خیرین از زندان آزاد شدند و هم اکنون ۷۳ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های ایلام منتظر کمک‌های اهدایی خیرین برای بازگشت به جامعه و کانون گرم خانواده هستند.

وی افزود: در سال گذشته با همکاری ستاد دیه ۱۲۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان آزاد شدند و طی دوسال گذشته نیز بیش از ۵۰۰ زندانی نیازمند مالی با کمک انجمن حمایت از زندانیان و خیرین همیشه در صحنه از زندان آزاد شده اند.

عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام نیز با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند زندان‌های استان در حوزه اصلاح و تربیت، به اهمیت نقش خیرین در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اشاره کرد و گفت: عنایت حق شامل عزیزانی شده است که با حضور خود در جشن گلریزان زمینه ساز آزادی زندانیان باشند. وی به بازدید‌های مستمر مراجع قضایی از زندان‌ها نیز اشاره‌ای داشت و افزود: مراجع قضایی در سال گذشته ۸۸۹ بار از زندان‌ها بازدید کردند و به حل مشکلات زندانیان پرداختند.

حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام نیز در پایان از فعالیت‌های مثمر ثمر اصلاحی و تربیتی با هدف بازگشت سالم زندانیان به جامعه تقدیر کرد و اذعان کرد: اجر بانیان برگزاری جشن گلریزان در درگاه ایزد منان محفوظ است و ما باید از این فرصت‌ها برای دستگیری از نیازمندان بهره ببریم.

گفتنی است یکی از شهروندان ایلامی که در جشن گلریزان شرکت کرده بود با رضایت کتبی خود به حبس دو زندانی پایان داد و از بدهی ۱۰۰ میلیون تومانی خود به حرمت ماه رمضان و شب‌های قدر گذشت کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *