رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گزارش|

پیش‌بینی سه پزشک متخصص از آینده کرونا 

15:00 - 21 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۹۲۲
پیش‌بینی سه پزشک متخصص از آینده کرونا 
۳ پزشک پیش‌بینی خود را از وضعیت کرونا در سال جدید بیان کردند.

خبرگزاری میزان - خوشبختانه به طور کلی وضعیت بیماری کرونا به نسبت سال‌های گذشته بسیار بهتر شده، اما مسئله‌ای که متاسفانه در هفته‌های آغازین سال جدید با آن مواجه بودیم افزایش تعداد موارد ابتلا و فوتی‌های کرونا است که نگرانی‌هایی را در رابطه با شیوع کرونا در سال جدید به وجود آورده است و در این گزارش پیش‌بینی  ۳ پزشک از وضعیت کرونا در سال جدید بیان شده است.

حسین کرمانپور، رئیس اورژانس بیمارستان سینا، در رابطه با پیش‌بینی آینده بیماری کووید در سال جدید گفت: آنچه در جهان در خصوص کرونا پیش‌بینی می‌شد و این احتمال داده می‌شد که این بیماری هم مانند آنفلوآنزا شود هم اکنون در آستانه وقوع است و در حال حاضر با نگرانی روز‌های اول شیوع این بیماری رو به رو نیستیم البته ویروس کووید هنوز هم یک ویروس وحشی محسوب می‌شود و از این رو همچنان باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه توسط افراد مسن، اشخاصی که دارو‌های خاص مصرف می‌کنند و کودکان جدی گرفته شود.

سید محمدرضا هاشمیان، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تاکید به مراقبت از افراد مسن به میزان گفت: اگر دچار علائم سرماخوردگی هستیم به دیدار این عزیزان نرویم و به طور کلی شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کووید را جدی بگیریم چرا که این بیماری در اشخاصی که سن بالا دارند، شدیدتر بروز پیدا می‌کند.

این فوق تخصص مراقبت‌های ویژه در رابطه با پیش‌بینی وضعیت کرونا در سال جدید ادامه داد: از آنجایی که امیکرون نسبت به سویه‌های قبلی کرونا بیماری زایی کمتری دارد به نظر نمی‌رسد این بیماری گستردگی فراوانی داشته باشند و با توجه به اینکه در دنیا واکسن‌های بروز شده موجود است، انتظار داریم در جهان نیز با شدت گرفتن این بیماری رو به رو نباشیم.

علی کرمی نیز ضمن تاکید به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده ماسک اظهار کرد: افزایش فعلی موارد ابتلا به کرونا در کشور از عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و انجام سفر‌های نوروزی و دید و بازدید‌های عید ناشی می‌شود و از آنجایی که دوره کمون این بیماری ممکن است تا ۲ هفته طول بکشد، طی ۲ هفته آینده با افزایش بیشتر موارد ابتلا مواجه هستیم.

این متخصص بیوتکنولوژی با هشدار نسبت به رعایت شیوه‌نامه بهداشتی به ویژه در افراد مسن و اشخاصی که بیماری زمینه‌ای دارند، عنوان کرد: اگر مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند طی ۳ ماه آینده آمار فوتی‌های کرونا کاهش می‌یابد و می‌تواند به صفر برسد.

گفتنی است که طی روز گذشته ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۸۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و متاسفانه ۴۲ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *