رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

زندگی تحت بمباران‌های رژیم صهیونیستی/شلیک ۵۰ تن مهمات بر سر ساکنان غزه

13:49 - 21 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۹۲۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زندگی تحت بمباران‌های رژیم صهیونیستی/شلیک ۵۰ تن مهمات بر سر ساکنان غزه
خشونت، حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی بخشی از زندگی روزمره ساکنان نوار غزه شده است.

خبرگزاری میزان - مانند همه مردم در سراسر جهان، ساکنان نوار غزه آرزو دارند در خانه‌های خود با امنیت و آرامش زندگی کنند، با این حال، به طور مداوم آن‌ها زیر بمباران شدید رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند، این بمباران‌ها هزاران نفر را به شهادت رسانده و مجروح می‌کنند، خانه‌ها، زمین‌های بازی، مدارس، مساجد و حتی لوله‌های آبرسانی و شبکه‌های برق را تخریب می‌کنند.

اخیرا کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی جلسه‌ای را برای بحث در مورد اقداماتی که در واکنش به شلیک راکت‌هایی که از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده بود، تشکیل داد و در جریان این نشست، رسانه‌های عبری اطلاعاتی را فاش کردند مبنی بر اینکه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در این نشست تصمیم گرفته در پاسخ به موشک‌های شلیک شده از لبنان به نوار غزه حمله کند.

بهانه همیشگی برای بمباران غزه

پیش از پایان جلسه کابینه، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی دوری از بمباران‌های سنگین را در سراسر منطقه محصور ساحلی آغاز کرد و مدعی شد که «کارخانه‌های اسلحه سازی» و «پایگاه‌های نظامی حماس» را هدف قرار داد؛ این بهانه‌ای است که رژیم اشغالگر صهیونیست همواره برای توجیه حملات خود به غزه از آن استفاده کرده است.

پیچیده‌ترین مشکل این است که پس از انجام حملات هوایی بسیاری در هر گوشه از نوار غزه، کابینه اشغالگر صهیونیست اعلام کرد که تهاجم خود را متوقف نخواهد کرد.

همزمان با ادامه بمباران‌ها- که هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه یک بار تجدید می‌شود - ارتش اشغالگر صهیونیست شروع به تقویت آمادگی‌های نظامی خود در نزدیکی غزه کرده است؛ ساکنان غزه مطمئن شدند که به سوی روز‌هایی می‌روند که در آن هر خانواده‌ای باید آماده تقدیم شهید یا مجروح باشد.

از نگرانی، سالمندان غزه نمی‌توانند بخوابند؛ همچنین کودکان نمی‌توانند به دلیل آسیب‌های ناشی از بمباران مداوم رژیم صهیونیستی بخوابند.

۵۰ تن مهمات بر سر ساکنان غزه

در پی حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، «دانیل هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تایید کرد که نیروی هوایی این رژیم بیش از ده هدف در غزه را با استفاده از حدود ۵۰ تن مهمات مورد حمله قرار داد. این حمله بار دیگر با بهانه «پاسخ به حملات راکتی از نوار غزه» صورت گرفت.

لزوم پیگرد‌های بین‌المللی

دادگاه کیفری بین المللی (ICC) باید حملات غیرقانونی انجام شده در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را به عنوان جنایات جنگی بررسی کند.

تصاویر قطعات تسلیحات، تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و شهادت صد‌ها مصاحبه، شرایط پیرامون این حملات را به خوبی تشریح کرده و نشان می‌دهد که این حملات مصداق بارز جنایت جنگی به شمار می‌روند.

این نقض‌ها در چارچوب محاصره غیرقانونی مداوم رژیم صهیونیستی در غزه، که ابزار کلیدی رژیم آپارتاید آن است، انجام شده است.

فلسطینیان در غزه تحت تسلط، ستم و جدایی قرار گرفته‌اند و در یک کابوس چندین ساله گرفتار شده‌اند که در آن حملات غیرقانونی مکرر باعث تشدید بحران انسانی می‌شود. دیوان کیفری بین‌المللی علاوه بر بررسی جنایات جنگی ارتکابی در غزه، باید جنایت آپارتاید علیه بشریت را در تحقیقات کنونی خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بررسی کند.

پیش از این یک نهاد‌های بین المللی بسیاری با فلسطینیان از جمله بازماندگان حملات، بستگان شهدا یا مجروحان، شاهدان عینی و پزشکان مصاحبه کرده و بر این موضوع تاکید کرده‌اند که به دلیل این حملات باید رژیم صهیونیستی پاسخگو باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *