ظرفیت تولید برق کشور در تابستان امسال افزایش می‌یابد

11:37 - 21 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۸۸۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
ظرفیت تولید برق کشور در تابستان امسال افزایش می‌یابد
سخنگوی صنعت برق گفت: تا تابستان امسال ۷ هزار و ۷۸۷ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شود و۸۵۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و ۱۸۸ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک نیز در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مصطفی رجبی مشهدی" با اشاره به اقدامات وزارت نیرو برای گذر موفق از دوره اوج مصرف در کشور، اظهار کرد: در برنامه سال اول وزارت نیرو در دولت مردمی ۶ هزار و ۱۰۰ مگاوات وارد مدار شد و اکنون مقرر شده تا تابستان امسال ۷ هزار و ۷۸۷ مگاوات دیگر وارد مدار شود که تمهیدات لازم برای این مسئله درنظر گرفته شده است.

سخنگوی صنعت برق گفت: از این میزان ۳ هزار و ۲۶ مگاوات مربوط به احداث نیروگاه‌های حرارتی جدید الاحداث وزارت نیرو هستند، ۱۴۷۸ مگاوات نیروگاه‌هایی هستند که به موجب تفاهمنامه وزارت نیرو با وزارت صمت و توسط صنایع احداث می‌شوند و شامل ۶ واحد و در ۵ ساختگاه کشور هستند. همچنین ۷۳۰ مگاوات نیز با رفع مشکل نیروگاه‌های حادثه دیده که امکان استفاده از برق آن‌ها نبود درمدار تولید قرار خواهند گرفت و حدود هزار مگاوات نیز مربوط به نیروگاه‌های دارای محدودیت است که اکنون در حال رفع محدودیت آن‌ها هستیم تا در حداکثر تولید از آن‌ها استفاده کنیم.

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: ۸۵۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و ۱۸۸ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک نیز در مدار تولید قرار خواهد گرفت و ۵۱۵ مگاوات نیز مربوط به ارتقای ظرفیت عملی نیروگاه‌های موجود است.

رجبی مشهدی تصریح کرد: تمام تلاش وزارت نیرو تحقق این قول بوده که البته این یک هدف چالشی است، اما وزارت نیرو خود را تحت فشار می‌گذارد تا این اعداد محقق شود.
وی با بیان اینکه تا کنون حدود ۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات از این میزان محقق شده گفت: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته برای تابستان سال جاری و طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، در میان مدت دمای هوا در تابستان حدود نیم تا یک درجه گرم‌تر از نرمال خواهد بود، و این درحالی است که هر یک درجه افزایش دما حدود ۱۵۰۰ مگاوات افزایش مصرف را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر این که امسال با عنوان رشد تولید نیز نام‌گذاری شده گفت: قطعا ظرفیت مولد کشور در حوزه صنعت و کشاورزی افزایش می‌یابد و پیش‌بینی ما این است که بتوانیم افزایش توان حدود شش درصدی را با تدابیر افزایش ظرفیت تولید و مدیریت مصرف محقق کنیم.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به وضعیت کنونی مصرف برق در کشور، گفت: باتوجه به اینکه در روز‌های ابتدایی سال جدید هستیم و تعطیلات را پشت سر گذاشتیم مصرف روند صعودی بالایی نداشته و حدود ۴۳ هزار مگاوات است.

انتهای پیام/


برچسب ها: برق

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *