۳۱۱ مددجوی زندان همدان با کمک بیش از ۷۶۸ میلیارد ریالی ستاد دیه آزاد شدند

12:18 - 20 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۷۳۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳۱۱ مددجوی زندان همدان با کمک بیش از ۷۶۸ میلیارد ریالی ستاد دیه آزاد شدند
دادستان همدان با بیان اینکه جشن گلریزان فرصتی برای کمک به زندانیان جرایم غیر عمد فراهم می‌سازد، گفت: مجموع بدهی‌های ۳۱۱ زندانی مرتبط با پرونده‌های مالی، دیه، مهریه و نفقه ۷۶۸ میلیارد و ۹۷۶ میلیون ریال در سال ۱۴۰۱ بوده که با کمک‌های ستاد دیه استان تأمین و پرداخت شد.

خبرگزاری میزان - حسن خانجانی موقر با اشاره به اینکه یکی از مهمترین سنت‌های الهی و آموزه‌های دینی کمک به نیازمندان است، اظهار کرد: یاری رساندن به زندانیانی که به واسطه جرایم غیرعمد در زندان هستند و توان پرداخت جریمه از جمله پرداخت دیه به شاکیان خود را ندارند، عمل پسندیده و خیرخواهانه‌ای است.

وی یکی از فرصت‌های مهم برای جمع آوری کمک‌های مردمی در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را برگزاری جشن گلریزان عنوان کرد و گفت: این گونه برنامه ها، علاوه بر تهذیب نفس و خودسازی برای خود خیران، در زمینه فرهنگ سازی به منظور کمک رسانی به نیازمندان در بند و اشاعه این سنت پسندیده نیز بسیار مؤثر است.

دادستان همدان بیان کرد: با برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن گلریزان در استان که ۲۶ فروردین ماه جاری برگزار می‌شود، شاهد آزادی و بازگشت تعداد بیشتری از زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش گرم خانواده هایشان باشیم.

خانجانی موقر تصریح کرد: این مهم سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی برای زندانی و خانواده‌های آنان می‌شود و در ایجاد جامعه‌ای سالم نقش بسزایی دارد.

وی با تقدیر از فعالیت‌های اثربخش ستاد دیه استان در تلاش برای پرداخت بدهی‌های مددجویان، از مختومه شدن ۳۱۱ فقره از پرونده‌های مالی، مهریه، دیه و نفقه با پیگیری‌های انجام شده و کمک خیران نیک اندیش و همراهی آنان با ستاد دیه استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

دادستان همدان اظهار کرد: در یک سال اخیر ۳۱۱ زندانی که ۱۶ نفر آنان زن بودند با پرداخت جرایم مالی با کمک ستاد دیه از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

خانجانی موقر گفت: مجموع بدهی‌های این افراد ۷۶۸ میلیارد و ۹۷۶ میلیون ریال بود که با پیگیری‌های انجام شده از جمله جلب رضایت از شاکی، صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و یا قسط بندی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه میزان نقدینگی مددجویان تنها ۲۴ میلیارد ریال بود که برای آزادی خود هزینه کردند، عنوان کرد: تلاش ستاد دیه برای جلب رضایت از شاکیان درباره پرونده‌های مالی ستودنی است، تا جایی که شاکیان در پرونده‌های مختلف با رضایتشان، از ۲۲۶ میلیارد ریال خود گذشتند.

دادستان همدان اظهار کرد: همچنین ۳۳۶ میلیارد ریال به صورت اعسار به تقسیط همان قسط بندی، ۹۴ میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال در قالب تسهیلات کم بهره از سوی بانک‌های ملت، ملی، تجارت و صادرات، ۸۴ میلیارد ریال کمک پرداختی ستاد برای پرونده‌های مالی و دیه و ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نیز از طریق صندوق تأمین خسارت‌های بدنی به منظور آزادی زندانیان تأمین و پرداخت شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *