گفت‌وگو|

حضور واترپلو در لیگ جهانی در هاله‌ای از ابهام/ خاکبان: شخصا دوست دارم چیریچ برگردد

8:45 - 20 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۶۶۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
حضور واترپلو در لیگ جهانی در هاله‌ای از ابهام/ خاکبان: شخصا دوست دارم چیریچ برگردد
سرمربی تیم ملی واترپلو گفت: قطعا از نظرات چیریچ در قامت مشاور استفاده خواهیم کرد، زیرا بابت زحماتی که کشیده مدیون او هستیم.

دانیال خاکبان در گفت‌وگو با میزان، درباره اینکه آیا پس از تاریخ‌سازی تیم ملی واترپلو در رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب مدال نقره تقدیری از ملی‌پوشان صورت گرفت؟ اظهار داشت: من و همه بازیکنان هیچ کدام برای پاداش و جایزه به مسابقات نمی‌رویم و اگر هم موفقیتی کسب شده برای سربلندی واترپلوی کشورمان و بالارفتن پرچم ایران بوده و حاصل تلاش جمعی و همدلی بازیکنان است. به صورت کلی هر ساله از طرف وزارت ورزش پاداشی برای ورزشکاران تیم‌های ملی نسبت به نتایجی که کسب کرده‌اند اهدا می‌شود و احتمالا اگر پاداشی برای مدال نقره واترپلو در قهرمانی آسیا در نطر گرفته شود، در پایان سال اهدا خواهد شد. 

سرمربی تیم ملی واترپلو درخصوص اینکه تاکنون چه اقدامی برای حضور در لیگ جهانی انجام شده، گفت: فدراسیون شنا شدیدا پیگیر فراهم کردن شرایط و منابع مالی لازم برای اعزام تیم ملی به لیگ‌جهانی آلمان است چراکه سهمیه حضور در این رقابت‌ها به سختی و پس از نایب قهرمانی و تاریخ‌سازی در رقابت‌های قهرمانی آسیا به دست آمد. اقدامات اولیه برای حضور در لیگ جهانی واترپلو از سوی فدراسیون آغاز شده و تمرینات‌مان قرار است از فردا یا پس فردا از سر گرفته شود. زمان زیادی نداریم، اما فدراسیون مصر است که این تیم به آلمان اعزام شود، هرچند که به خاطر محدودیت زمانی اگر قرار است کمک مالی از سوی وزارت ورزش یا کمیته ملی المپیک صورت پذیرد، بهتر است زودتر اقدام کنند.

وی با اشاره به لزوم تدارکات ویژه برای درخشش در بازی‌های آسیایی افزود: دنبال کسب نتیجه در لیگ جهانی نیستیم، اما قطعا باید در هر بازی بهترین عملکردمان را ارائه کنیم. باتوجه به اینکه نخستین تجربه ملی‌پوشان واترپلو در لیگ جهانی خواهد بود، در وهله اول دوست داریم فارغ از هر نتیجه‌ای بازی‌های خوبی انجام دهیم. هدف نهایی ما کسب مدال در بازی‌های آسیایی است، اما برای  تحقق این موضوع لازم است که پیش از حضور در هانگژو حداقل ۴، ۵ اردوی برون مرزی که همراه با مسابقه باشند را داشته باشیم. ا‌‌ن‌شالله بتوانیم در لیگ جهانی شرکت کنیم، زیرا فرصت خوبی برای ماست تا با بازی مقابل تیم‌های صاحب نام جهان به هماهنگی مناسبی پیش از بازی‌های آسیایی برسیم. 

خاکبان در پایان درباره آخرین وضعیت کادرفنی تیم ملی واترپلو و احتمال حضور چیریچ، خاطرنشان کرد: به شخصه امیدوارم شرایط به گونه‌ای فراهم شود که چیریچ به ایران برگردد، چرا که حضورش وزنه‌ای روی نیمکت تیم ملی به حساب می‌آید و دانش فنی و تجربه بالایی که دارد که همچنان می‌تواند برای واترپلوی ایران موثر باشد. در صورتی که هم قرار باشد من یا هر مربی ایرانی سرمربی تیم ملی باشد قطعا از نظرات چیریچ در قامت مشاور استفاده خواهیم کرد، زیرا بابت زحماتی که در این سال‌ها کشیده مدیون او هستیم. در این هفته جلسه‌ای در فدراسیون برگزار خواهد شد تا وضعیت سرمربی تیم ملی تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *