استاندار تهران: لزوم توجه به فریضه زکات/ مباحث آموزشی و ترویجی حوزه زکات مستمر باشد

18:43 - 19 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۶۴۲
استاندار تهران: لزوم توجه به فریضه زکات/ مباحث آموزشی و ترویجی حوزه زکات مستمر باشد
استاندار تهران بر لزوم توجه به فریضه زکات به ویژه مباحث آموزشی و ترویجی حوزه زکات تاکید کرد.

خبرگزاری میزان-  براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران؛ جلسه شورای زکات به ریاست علیرضا فخاری استاندار تهران و با حضور سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استان تهران، کیهان مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، پرپنجی مدیرکل کمیته امداد استان تهران و سایر اعضا برگزار شد.

فخاری در این جلسه با اشاره به اهمیت زکات اظهار داشت: زکات یک فریضه است که با صرف تشکیل همایش قابل حل است و برپاداشتن زکات اهمیت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: زکات از جمله فرایضی است که مظلوم واقع شده است، این در حالی است که اگر دقت شود، اثرات اجتماعی آن نسبت به سایر فرایض بیشتر است.

استاندار تهران عنوان کرد: ساز و کار جمع آوری و هزینه کردن زکات باید روشن، شفاف و قابل اندازه‌گیری باشد و در نظام برنامه‌ریزی باید برای زکات نیز برنامه ارائه کرد.

فخاری با اشاره به لزوم برآورد میزان جمع‌آوری زکات و محل آن گفت: باید به زکات علاوه بر وظیفه شرعی و دینی ار ابعاد دیگر به ویژه بعد اجتماعی نگاه کنیم، چراکه در نگاه کلی پرداخت زکات، سهم مردم از مشارکت‌های عمومی را نیز نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: زکات واجب عمدتا فصلی است، در سایر موارد برنامه ترغیب و تشویق برای پرداخت زکات انجام شود و دستگاه‌ها به ویژه ائمه جمعه و جماعات وظایف خود را در این مورد انجام دهند.

استاندار تهران سپس با اشاره به اهمیت آموزش حوزه زکات افزود: تبلیغ، ترویج و اطلاع‌رسانی به موقع اهمیت زیادی دارد و برنامه تبلیغی، شناسایی مخاطبین و جمعیت هدف برای هفته زکات انجام شود.

فخاری به اهمیت ساختارمندی حوزه زکات اشاره کرد و گفت: ساختارمندی مردمی حوزه زکات ضروری است و باید این ساختار مردمی ایجاد شود.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *